Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@10:41:56 GMT

چند درصد تهرانی‌ها در روستا زندگی می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۶۲۴۵

چند درصد تهرانی‌ها در روستا زندگی می‌کنند؟

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۸ درصد از جمعیت استان تهران در روستا‌ها زندگی می‌کنند که این افراد سالیانه ۶ تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: محمد امامی امین در جریان سفر به دو شهرستان پاکدشت و پیشوا برای بازدید از طرح‌های کشاورزی و دامی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد اظهار داشت: دولت برای تبدیل کشت غرق آبی به کشت با آبیاری تحت فشار کمک بلاعوض پرداخت می‌کند، چرا که بحث آبیاری نوین در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه روستا‌ها و اشتغالزایی تسهیلات خوبی در روستا‌ها اعطا می‌شود بیان کرد: استان تهران در کشت گلخانه‌ای در کشور رتبه نخست را دارد و ۳۰۰۰ هکتار از اراضی استان تهران زیرکشت گلخانه‌ای است، که باید در جهت توانمندسازی کشاورزان و اصلاح شیوه‌های آبیاری در اراضی کشاورزی گام برداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۸ درصد از جمعیت استان تهران در روستا‌ها زندگی می‌کنند که این افراد سالیانه ۶ تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که باید با اجرای اقدامات مناسب ضمن حمایت از آن‌ها جهت توسعه استان گام‌های خوبی برداریم.

امامی امین همچنین تصریح کرد: با حمایت از محصولات کشاورزی زمینه رشد و بالندگی کشور فراهم می‌شود، چرا که کشاورزی نقش اساسی در اشتغالزایی روستائیان دارد که در این زمینه استان تهران باید فعال عمل کرده و به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VQl

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار تهرانی ها روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید خرمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزارهای گیلان رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی استان مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزارهای استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

کد خبر 6083747

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس