Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@19:56:02 GMT

بهترین اماکن دیدنی آلانیا ، ارمنستان و مالدیو

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۶۳۶۹

رپورتاژ / آلانیا یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه است که در زمینه گردشگری ترکیه نقش قابل توجهی دارد . دیدنی های آلانیا طرفداران زیادی دارد و بخش مهم آن را آثار تاریخی و بناهای به جا ماند از گذشتگان تشکیل میدهد . در زیر لیستی از بهترین اماکن دیدنی آلانیا آورده شده است که در تور آلانیا میتوانید از آنها بازدید کنید :

موزه باستان شناسی آلانیا
در این موزه آثار باستانی متعلق به سالهای 625 قبل ازمیلاد، آثار برنزی و نگاره هایی به زبان فنیقی، آثار مرمری،سرامیکی،شیشه ای و موزاییک متعلق به رومی های دوره بیزانس)سده 5 تا 7 قبل از میلادمسیح(،نگاره های سفالین به زبان کارامان وهمچنین آثار مختلف دوره کلاسیک ، رم ، بیزانس ، سلجوقی ، عثمانی ونهایتا دوره جمهوری در معرض نمایش میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالن مردم شناسی،آثار هنری،لوازم خانه،سلاحها،کارهای دستی ، جواهرات ، بشقابها و تاوه ها و آثار کشف شده از اطراف آلانیا مربوط به ترکهای مسلمان قرار دارد.جهت معرفی زندگی مردم بومی آلانیا، یک خانه با چیدمان آلانیایی بصورت نمادین در معرض نمایش میباشد و از  بهترین اماکن دیدنی آلانیا محسوب می شود.

موزه مردم شناسی آلانیا
کیزیل کوله که در حال حاضر بعنوان سمبل آلانیا خودنمایی میکند،در سال 1226 میلادی به مقاصد نظامی،جهت حفاظت از اسکله شهر بنا شد ودر زمره آثار هنری سلجوقیان قرار گرفت.پس از بازسازی این قلعه در سالهای 1951 تا 1953،این بنا محل نمایش دائمی فرش،لباس،بشقاب،تابه،اسلحه وسپس بعنوان موزه مردم شناسی آلانیا مورد استفاده قرار گرفت.

قلعه آلانیا
قلعه آلانیا تنها قلعه محافظت شده سلجوقیان میباشد.این قلعه در سال 1225 میلادی در محل خرابه های باقیمانده از بناها و دژهای رومی، توسط علاء الدین کیقباد،یکی ازسلاطین سلجوقی بنا شد.این قلعه همانند صندوقی گرانبها،کلیسای آگیوس جورجز،مسجد سلطان سلیمان،معبد آکشبه سلطان،حمام سلجوقی،انبارهای بدستن،آراستا،معبدزددی زینب،قصر سلطان علاء الدین،آب انبارهای کوچک وبزرگ،دیوارها وزندان وفانوس دریایی را در خود جای داده است و از بهترین اماکن دیدنی آلانیا بشمار می آید .

برج کیزیلکولی آلانیا
کیزیلکولی در سال 1226 میلادی در 5 طبقه وبشکل هشت ضلعی بنا شده است.از طبقات زیرین این برج بعنوان آب انبار استفاده میشده است.درحال حاضر در برج کیزیلکولی آلانیا ،  طبقه اول موزه مردم شناسی برقرار می باشد .

خرابه های محمودتلار آلانیا
خرابه های شهر مذکور در 22 کیلومتری شرق آلانیا شامل کلیساها، حمامها،آب انبارها،مراکز مسکونی،یک استادیوم تئاتر کوچک،معبد ستونی میباشد. خرابه های محمودتلار آلانیا از جذاب ترین اماکن دیدنی آلانیا ست .

خرابه های سیدرا آلانیا
این شهر 300 سال قبل از میلاد در محلی مابین کارگاجیک و سکی امروز،بالای یک تپه بنا شده است.نگاره های باقیمانده از این شهر حکایت از رومی بودن ساکنان این شهر میدهد.

شهر بندری ایوتاپه آلانیا
ایوتاپه در 30 کیلومتری شرق آلانیا میباشد و یک بزرگراه مدرن در حاشیه ساحل مدیترانه شما را به این شهر رومی میرساند.نام این شهر به یادبود همسر شاه آنتیکوس،یوتاپه نامیده شده است.شهر ، دارای یک بندر کوچک 50 تا 100 متری میباشد.از بقایای محافظت شده و باقیمانده این شهر که از بهترین اماکن دیدنی آلانیا ست میتوان به بقایای جاده قدیمی و حمام ،کلیسا،نکروپل وآکروپل اشاره کرد.

بندر کشتی سازی سلجوق آلانیا
بندر سلجوق که در سال 1228 احداث گردیده، 56.5 متر طول و 44 متر عمق داشته و داری 5 انبار میباشد.برای مقابله با هرگونه تهدید از سمت جنوب ، این تاسیسات با دو بارو و برج بالای انبار ها ، محافظت شده است.اطلاعات تورها بویژه تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

قلعه یا مسجد سلیمانیه آلانیا
یکی از نمونه های بارز معماری دوره عثمانی میباشد که در قرن شانزدهم بنا شده است.پنجره ها و دربهای چوبی کنده کاری شده این مسجد ، نمادی از هنر زیبای دوره عثمانی میباشد.

مهمانسرای آلارا آلانیا

کاروانسرای شاراپسا آلانیا
در کیلومتر 15 جاده آنتالیا-آلانیا واقع شده است.این تاسیسات در سالهای 1236 تا 1246 در زمینی به مساحت850 متر مربع و بدستور قیاس الدین کیخسرو دوم فرزند علاءالدین کیقباد بنا گردیده است .کاروانسرای شاراپسا آلانیا امروزه از دیدنی های آلانیا بشمار می آید .

مکان دیدنی ارمنستان

ارمنستان، یک کشور کوچک با تاریخ غنی، رفته‌رفته به یک مقصد مهم گردشگران تبدیل می‌شود. ارمنستان به‌عنوان اولین کشوری که مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی خود پذیرفت، بهترین دیدنی‌های اروپا را در کنار قله آرارات در خود جای داده است. آرارات که در کنار رشته‌کوه‌های ترکیه قرار گرفته به‌عنوان سمبل ملی ارمنستان به شمار می‌آید و به دلیل ذکر نامش در کتاب مقدس، به‌عنوان مکان به خشکی نشستن کشتی نوح، به‌عنوان یک کوه مقدس شناخته می‌شود. صومعه‌های مختلفی در این کشور وجود دارد که در کنار زیبایی‌های طبیعی، منظره خاصی را ایجاد می‌کنند. پایتخت این کشور، ایروان، با افزایش گردشگری، جز شهرهای توسعه‌یافته اروپا به شمار می‌آید. در اینجا به ۱۵ مکان دیدنی ارمنستان نگاهی می‌اندازیم.

۱. ایروان      

ایروان به‌عنوان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور بهترین نقطه برای شروع سفر شماست. این شهر خانه میدان جمهوری است که حتماً از آن دیدن کنید، و دیدن نمای یادبود شکست شوروی در جنگ جهانی دوم را هم فراموش نکنید. این شهر تاریخ غنی دارد و یادبود قتل‌عام ارامنه هم یکی از جاذبه‌های مهم شهر است. بازار ورنیساژ در آخر هفته باز است، حتماً به خیابان Hrazdan هم سری بزنید. درواقع بیشتر دیدنی‌های شهر در ایروان است، که به شهر کافه شهرت دارد. تنها مسجد شهر که مسجد آبی نامیده می‌شود نیز در این شهر واقع شده و همچنین دنیای زیرزمینی لوون (Levon) که یکی از جاذبه‌های عجیب اروپا است نیز در ایروان قرار دارد.

۲. پارک ملی شیکاهو (Shikahogh State Reserve)

دومین جنگل محافظت شده بزرگ ارمنستان که حتی بسیاری از قسمت‌های آن هنوز کشف نشده است. تصور می‌شود جاندارانی نظیر پلنگ، خرس، بزکوهی و مار و حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی، در این جنگل وجود داشته باشد. در سال ۲۰۰۵ طرح احداث یک بزرگراه این جنگل را به خطر انداخت اما حافظان محیط‌زیست به‌سرعت مانع آن شدند. در این جنگل چندین آبشار زیبا هم وجود دارد.

۳. دریاچه سوان (Sevan)

دریاچه سوان در قلب ارمنستان بزرگ‌ترین دریاچه کشور و یک جاذبه گردشگری زیباست. در اطراف دریاچه صومعه‌های مختلفی دیده می‌شود که زیباترین آن صومعه Sevanavank است. در این دریاچه می‌توان موج‌سواری کرد و یا اینکه در رستوران‌های اطراف غذاهای دریایی نوش جان کرد. در کنار این دریاچه می‌توان حمام آفتاب گرفت و از مناظر کوه‌های اطراف لذت برد.

۴. پارک ملی دیلیجان (Dilijan)

در ارمنستان چهار پارک ملی وجود دارد که پارک ملی دیلیجان زیباترین آن است. این پارک که در سال ۲۰۰۲ احداث شد دارای چشمه‌های آب‌معدنی بهاره و سازه‌های طبیعی است. بسیاری از مکان‌های فرهنگی ارمنستان در زمین‌های این پارک وجود دارند، مانند صومعه حجاریسین (Haghartsin)، صومعه گوشواناک (Goshavank) و Jukhtak Vank، صومعه موتاساوانک (Matosavank) و کلیسای آخنابات (Akhnabat). رودخانه‌های آگستو (Aghestev) و جتیک (Getik) در اطراف این پارک وجود دارند.برای کسب اطلاعات در مورد سایرهای تورهای محبوب و تور گرجستان می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

۵. کوه آراگاتس (Aragats)

مکان های دیدنی ارمنستان: کوه آراگاتس

کوه آراگاتس به همراه آتش‌فشانش که در شمال کشور واقع شده، یکی از جاذبه‌های زیبای ارمنستان است. این کوه بلندترین قله ارمنستان بوده و کنده‌کاری‌های هنری چند صدساله بر روی صخره‌های آن دیده می‌شود. باوجوداینکه در بیشتر ماه‌های سال این قله برفی است اما در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر می‌توان در آنجا کوه‌نوردی نمود. قله چهارم جنوبی برای کوه‌نوردی آسان‌تر است، درحالی‌که قله شمالی با ارتفاع ۴۰۰۰ متر از همه دشوارتر است.

۶. دریاچه آرپی (Arpi)

درحالی‌که دریاچه سوان در فصل‌های گردشگری شلوغ‌تر است، بنابراین این دریاچه آرامش بیشتری دارد. این دریاچه علاوه بااینکه منبع آبیاری و تولید برق است، منبع رودخانه Akhurian نیز به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۹ در کنار دریاچه یک پارک جدید ساخته شد تا از منطقه محافظت نموده و ۱۰۰ گونه پرنده را نیز در آنجا قرار دادند. پوشش گیاهی این منطقه بسیار زیبا است. این دریاچه زیستگاه مرغ دریایی ارمنی است. در اطراف این دریاچه می‌توان کمپ زده و گردش نمود.

۷. نوراوانک (Noravank)

صومعه‌ها یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور هستند و این صومعه یکی از زیباترین صومعه‌های ارمنستان است. این صومعه با آجرهای قرمزش، در قرن ۱۳ ساخته شده است. این صومعه به دلیل داشتن کلیسای مادر مقدس شهرت دارد و ارمنی‌ها معتقدند که در هنگام حمله مغول در هزاران سال قبل، ای صومعه توسط خدا محافظت شد. هر ساله هزاران توریست از این صومعه دیدن می‌کنند و اگر به ارمنستان رفتید حتماً ازآنجا دیدن کنید.

۸. گیومری (Gyumri)

گیومری به‌عنوان دومین شهر بزرگ ارمنستان حتماً ارزش یک‌بار دیدن را دارد. ازجمله دیدنی‌های این شهر عبارت‌اند از قلعه سیاه و مجسمه مادر هستند. ازجمله مناطق فرهنگی این شهر عبارت‌اند از موزه اجتماعی Dzitoghtsyan، موزه معماری ملی، موزه خواهران اسلامزیان (Aslamazyan) و موزه سرگی مرکروف (Sergey Merkurov). محله تاریخی کومایری (Kumayri) قدیمی‌ترین منطقه شهر است که هزاران ساختمان قدیمی در آن وجود دارند.

۹. وانادزور (Vanadzor)

این شهر در شمال کشور سومین شهر مهم ارمنستان است که زیبایی بی‌نظیری دارد. موزه هنرهای زیبا و باغ گیاه‌شناسی این شهر ازجمله جاذبه‌های مهم گردشگری آن هستند. منابع آب‌معدنی این شهر گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. اگرچه این شهر یک شهر صنعتی است اما تئاترهای مهمی در آنجا وجود دارد مانند Bohem Chamber Theatre of Vanadzor و Vanadzor Puppet Theatre.

۱۰. آمبرد (Amberd Fortress)

مکان های دیدنی ارمنستان: آمبرد

این شهر قدیمی که یک ساعت با ایروان فاصله دارد به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد. این شهر در زمستان پوشیده از برف است و در ماه مه آب‌وهوای آن کمی بهتر می‌شود. از این شهر می‌توانید به روستای نزدیک آن به نام بیورکان (Byurakan) بروید و از رصدخانه بیورکان دیدن کنید.

نقاط دیدنی مالدیو

مالدیو مجموعه ای از جزایر واقع در اقیانس هند است.این مجمع الجزایر یکی از دیدنی ترین نقاط جهان برای علاقمندان به سفر و طبیعت به شمار می رود.در کشور ما نیز، به خاطر سهولت سفر و عدم نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی، این مجموعه جزایر در میان مسافران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد.فرودگاه بین‌المللی ماله (پایتخت مالدیو)در جزیره‌ی کوچکی به نام هول‌هوله در شمال شرقی ماله قرار دارد.در هول‌هوله چند تایی هتل هم می‌توانید پیدا کنید بهتر این است که در خود ماله اقامت کنید که به جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک‌تر باشید.ماله آن‌قدر کوچک است که می توان پیاده مسیرهایش را طی کرد.ولی برای حمل و نقل ماشینی، یا باید تاکسی بگیرید و یا اتومبیل اجاره کنید که نیازمند داشتن گواهینامه‌ی بین‌المللی معتبر می باشد.خیابان بودوتاکوروفانو خیابان اصلی ماله است که دور جزیره کشیده شده و همه‌ی خیابان‌های دیگر به آن ختم می‌شوند. چندین رستوران و کافه و پارک در اطراف این خیابان وجود دارد و در بخش شرقی‌ آن ساحل مصنوعی ماله قرار گرفته که در روزهای تعطیل خیلی شلوغ می‌شود و پر از مردم محلی است که برای شنا و بازی به آن‌جا می‌روند.در بخش غربی ،در یکی از اسکله‌های غرب، تور زیردریایی وال‌ها برپاست که مخصوصاً برای بچه‌ها خیلی هیجان‌انگیز است؛ دیدن دنیای زیر آب از داخل محفظه‌ای آهنین تجربه ای رویایی را می تواند برایتان به یادگار بگذارد.

بزرگترین منبع درآمد مردمان کشور مالدیو از صنعت گردشگری آن تامین می شود.و در رتبه دوم صنعت ماهیگیری قرار دارد.

از نکات جالب در این کشور جدا بودن بخش اقامتی،اداری و گردشگری آن است،تا سیستم اداری و گردشگری تاثیری در روال زندگی عادی ساکنان مالدیو نداشته باشد و شاید علت این که مردم مالدیو از جمله آرام ترین مردم دنیا به شمار می آیند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه دراین کشور،بررسی مسافران با اشعه ایکس در فرودگاه های آن است و این بدین منظور است که مسافران اشیا منحصر به فرد که مختص کشور مالدیو است را با خود خارج نکنند.از جمله این موارد شن و ماسه و مرجان و صدف …را می توان نام برد.

دیگر مورد جالب توجه وجود حمل و نقل با تاکس های هوایی بین جزایر این کشور است.

بهترین فصل مسافرت :

بهترین زمان رفتن به مالدیو و استفاده از آفتابش، فصل زمستان است.نزدیک کریسمس و سال نو، مالدیو پر از توریست است و قیمت‌ها هم حسابی بالا می‌روند.
 

نقاط دیدنی مالدیو

کاخ مولی آگه :این کاخ جنب مسجد جمعه واقع شده است و در سال 1906 احداث شده است این کاخ بیش از جنگ جهانی اول برای پسر سلطان ساخته سده بود .در مورد تور لحظه آخری  بیشتر بخوانید.

هوکورومیسکی : قدیمی ترین مسجد مالدیو که توسط سلطان ابراهیم برای برگزاری نماز جمعه بنا شده است .

قصر رنگارنگ مولیاژ: قصر را برای سکونت سلطان ساخته شد. هر چند که قبل از این‌که پادشاه بتواند در آن زندگی کند، از سلطنت برکنار شد. به هر حال این‌جا سال‌ها ساختمانی دولتی بود و امروزه دفتر ریاست‌جمهوری مالدیو است.

پارک سلطان: که بزرگ‌ترین پارک تفریحی مالدیو است، کمی پایین‌تر از خیابان مشهور امیر احمد واقع شده. پارک سلطان تنها بخشی از کاخ سلطان مالدیو است که تا به امروز باقی مانده و داخل آن موزه‌ی ملی مالدیو با مجموعه‌ای از دیدنی‌های تاریخی این کشور قرار گرفته است .

بازار ماله:

در ماله چند تا بازار می‌توانید پیدا کنید که اجناس چینی، هندی، سنگاپوری و تایلندی را با قیمت‌های خوبی می‌فروشند ولی بازار اصلی یا بازار محلی ماله که برای توریست‌ها هم جذاب است، بازار ماهی‌فروش‌هاست که پاتوق ماهی‌گیرهای مالدیو است، زیاد از این‌جا دور نیست. در بازار ماهی‌ ماله، علاوه بر ماهی‌های خوراکی، ماهی‌های تزینی و آکواریومی نیز فراوان دیده می‌شود، اما اجازه‌ی آوردن آن‌ها را با هواپیما ندارید، پس لطفاً پول‌تان را خرج نکنید. این ماهی‌ها خیلی هم ارزان نیستند.بازار محلی ماله، بازاری پر از رنگ و بوست. پارچه‌های کتانی، عودهای مختلف و متنوع، ادویه‌ها، عطرهای تند هندی و عربی، وسایل تزیینی که با چوب نارگیل یا صدف ساخته شده، سوغاتی‌های خوبی از این سفرند. اگر خواستید دستبند یا گردنبندهای سنگی یا بافته‌شده از نخ‌های رنگین بخرید، می‌توانید تخفیف بگیرید، چون بیشتر این‌ها کار دست هستند و معمولاً فروشنده‌شان همان هنرمندی است که این‌ها را ساخته است.

مسجد جامع ماله:

مسجد السلطان بزرگ ترین مسجد کشور مالدیو است که در پایتخت آن بنا نهاده شده است. سال ساخت آن به 1656 میلادی بازمی‌گردد. این مسجد شامل یک مرکز اسلامی‌بزرگ نیز هست و نزدیک 5000 نفر می‌توانند در آن همزمان نماز بخوانند. گلدسته های طلایی و زیبای این مسجد بر زیبایی های شهر ماله افزوده است. بسیاری از قهرمانان و افراد معروف و شخصیت های تاثیرگذار مالدیو در این مسجد دفن شده اند.

موزه ملی:

یکی از مهم ترین مقصد های گردشگری مالدیو این موزه است. این موزه در پارک سلطان واقع شده است. موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه است که در آن تاریخ و فرهنگ این کشور نمایان است. تاریخ گشایش این موزه 19 نوامبر 1952 است و در هنگام افتتاح دو هدف را برای این کار بیان کردند؛ حفظ و نگهداری از فرهنگ ملی و بومی‌و همچنین برانگیختن حس ملی و میهنی.

مولی آگه

این مکان در سال 1906 ساخته شده و ساخت آن قبل از شروع جنگ جهانی اول پایان یافته است. مدتی به عنوان مقر حکومتی مالدیو بوده است. در سال 1953 پس از اعلام جمهوری در این کشور این مکان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال 1986 هم به همین عنوان بود. این مکان زیبا بخاطر معماری شگفت انگیز و قدیمی‌ محلی برای گردشگران جذاب و دیدنی است.

بسیاری از جزایر مالدیو، تنها شامل یک هتل‌اند با تمام امکانات رفاهی می باشند. دمای هوا تقریباً در تمام طول سال برای غواصی مناسب است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد