Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:پیشنهاد ایجاد رشته حکمرانی و سیاست پژوهی را به وزارت علوم ارایه کردیم و در حال تدوین سرفصل‌ها هستیم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،محمد ابراهیم مداحی در نشست خبری "آغاز به کار مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده" که در پژوهشکده تحقیقات کاربردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد،گفت: دانشگاه‌ها توسعه کمی و به تبع آن توسعه کیفی یافته‌اند، اهداف نظام آموزش عالی را انتقال دانش (آموزش)، تولید دانش (پژوهش) و تجاری‌سازی است و تجاری‌سازی دانش باید به افزایش سطح رفاه مردم منجر شود؛ دانشگاه‌های ما در مورد اول و دوم خوب عمل کرده‌اند، اما مورد سوم نیاز به جای کار بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، آموزش برای آموزش و صرف انتقال دانش به نسل‌های بعد را کافی ندانست و تاکید کرد: آموزش باید برای کف جامعه و به جهت کاربرد آن مورد توجه قرار گیرد.

مداحی گفت: مجموعه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هست و نهاد جهاد دانشگاهی به این فهم مشترک رسیدند که از ظرفیت‌های خود برای ایجاد هم‌افزایی در این حوزه استفاده کنند.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام این مجمع را یک نهاد کارشناسی و دارای ۱۱ کمیسیون معرفی کرد و افزود: این مجمع با تجربه ۲۴ ساله خود در این حوزه امروز بعد از سال‌ها سیاست‌گذاری، به نقطه کفایت رسیده است تا در مسیر اجراسازی سیاست‌ها و سیاست‌پژوهی گام بردارد.

وی با بیان اینکه ما مسؤول تربیت مدیران راهبردی در کشور هستیم، یکی از معضلات را نبود اتصال بین مراکز و قوای مختلف کشور عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود این معضل، علم و تخصص و تجربه راه خود را پیش می‌برد و ضمانت اجرایی شدن این‌ها تنها گذشت زمان است.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین از تدارک این کمیسیون برای ایجاد رشته حکمرانی و سیاست‌پژوهی و پیشنهاد آن به شورای گسترش آموزش عالی خبر داد و گفت: فعالیت‌های ما در این زمینه در آینده نه چندان دور گسترش پیدا خواهد کرد.

همچنین، سید سعید هاشمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در این نشست توضیح داد: بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند و پنج برابر دنیا فارغ‌التحصیل رشته مهندسی داریم. ما متوجه وجود خلأ جدی در آموزش‌های مهارتی شده‌ایم؛ ایجاد یک سازمان آموزش‌های مهارتی پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و قرار است که این سازمان در مهرماه راه‌اندازی شود.

هاشمی راه‌اندازی مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده را شدیدا مورد نیاز دانست و ضمن اشاره به فعالیت‌های مشابهی که با همکاری مجموعه نفت و آموزش و پرورش صورت گرفته است، افزود: از طریق همکاری با مجموعه‌های فوق آموزش‌های مبتنی بر شایسته سالاری را جلو برده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی تفکر راهبردی به‌ویژه در سطح مدیران ارشد، خاطرنشان کرد: این مرکز بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در انتخاب مدیران حرفه‌ای با همکاری مرکز کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و جهاد دانشگاهی شکل گرفت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه دوره‌های مرکز فوق در سه سطح "مقدماتی"، "متوسطه" و "پیشرفته" برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا مدیران کنونی نیز بتوانند با شرکت در این دوره‌ها پروژه‌های مسئله دار و دشوار خود را حل و فصل کنند.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به وجود شبکه گسترده در کشور امیدواریم که بتوانیم با پیگیری این دوره‌ها حاکمیت تفکر استراتژیک را در سطوح مختلف مدیریتی پیاده کنیم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود

علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی با وجود تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود