Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جعفر گلمحمدی شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ابهر با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، افزود: سال قبل 155هزار پرونده جدید به دادگستری زنجان وارد شده است.
وی اظهار کرد: مراحل مختلف رسیدگی به پرونده های قضایی بار اقتصادی و اجتماعی و علاوه بر آن تاثیرات روحی و روانی بر طرفین دارد و گاهی یک پرونده اختلاف خانوادگی کل خانواده را درگیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده های تشکیل شده، خارج از دادگاه و با سعه صدر و آرامش قابل حل است، تاکید کرد: از هر فردی که در جامعه مسئولیتی دارد از رسانه ها تا مسئولان بالاتر و همچنین جامعه روحانیت انتظار ایجاد آرامش در جامعه داریم.
این مسئول تصریح کرد: بسیاری از اختلاف ها و مسائل پیش آمده با پادرمیانی بزرگان قابل حل است و لازم نیست هر مسئله ای به حتم با قضا و جزا در دادگاه حل شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت در جامعه یادآور شد: وحدت در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است و اطاعت از رهبر در اسلام واجب است از طرفی وحدت بدون تحمل یکدیگر ممکن نیست.
گلمحمدی بیان کرد: دشمنان از سال ها قبل در فکر تجزیه ایران هستند و در این راه بهانه های مختلفی مانند انرژی هسته ای و امثال این می تراشند و در این راه با ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان و روحانیت، ایجاد نارضایتی و در نهایت با حمایت از تجمعات اهداف خود را دنبال می کنند.
معاون فرماندار ابهر در این مراسم با تاکید بر وظایف خطیر مجموعه دادگستری، افزود: وظیفه دستگاه قضائیه اجرای حق وعدالت است و آثار برقراری عدالت تا سال ها در خاطر افراد می ماند.
علی محمدیان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان و مجموعه دادگستری ابهر تعاملات سازنده ای دارند که نتیجه و ثمره آن، نظم و امنیت حاکم در شهرستان ابهر است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم علی پوررستم به عنوان رئیس دادگستری شهرستان ابهر معرفی و از زحمات محمدتقی فتحی رئیس قبلی دادگستری ابهر قدردانی شد.
در این مراسم همچنین محمدتقی فتحی به عنوان معاون قضایی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان معرفی شد.
7324/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان زنجان پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان روحی و روانی مقام معظم رهبری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه تالشی
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • پرونده‌های قضایی انتخابات مربوط به نماینده‌ها نیست
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا