Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:26:42 GMT

تیم فوتبال ایران غرور ملی را ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۷۸۶۹

تیم فوتبال ایران غرور ملی را ثبت کرد

کوالالامپور- ایرنا- اگرچه تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، با تیم مدعی پرتغال مساوی کرد و از دور مسابقات خارج شد اما ایرانیان مقیم مالزی و فیلیپین می گوینداین تیم به شایستگی توانمندی و قدرت فوتبال ایران را در جهان به تصویر کشید و غرور ملی را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در ساعت 2 بامداد سه شنبه (به وقت مالزی و فیلیپین) و در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 به مصاف تیم مدعی پرتغال در شهر «سارانسک» با قضاوت «ادواردو کواردوزو» پاراگوئه ای رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسابقه که تا ساعت 4 بامداد به وقت محلی ادامه داشت اکثر ایرانیان مقیم مالزی و کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین را تا صبح برای تماشای نتایج بیدار نگه داشت.
ایرانیان مقیم جنوب شرق آسیا امروز صبح همسو با میلیون ها ایرانی در داخل و خارج همپای هموطنان در سارانسک روسیه آوای 'بچه ها متشکریم' سر دادند.
اگرچه آمار رسمی از جمعیت ایرانیان در مالزی وجود ندارد اما طبق آمار غیررسمی چند هزار نفری در این کشور جنوب شرق آسیا زندگی می کنند.
گروه های مختلف ایرانی در مالزی هر سه بازی ایران در گروه ب جام جهانی روسیه را با حضور در اماکن مختلف عمومی مانند رستوران های ایرانی و افغانی و یا با جمع شدن در خانه های یکدیگر ضمن تماشای این مسابقات، تیم ملی خود را نیز حمایت می کردند.
تعداد زیادی از ایرانیان همزمان با پایان یافتن بازی ایران در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به انعکاس نظرات خود نیز می کردند.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این زمینه گفت: تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جام جهانی 2018 روسیه توانمندی خود را نشان داد و با برتری مقابل پرتغال در حقیقت موجب افتخار ایرانیان در سطح جهان شد.
علی محمد سابقی لحظاتی بعد از پایان مسابقه فوتبال میان تیم های ایران و پرتغال بامداد سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حذف ایران از این مسابقات در واقع چیزی از ارزش های آنان نکاست،بلکه ایران را در بین جهانیان بر سر زبانها انداخت.
وی افزود: امروزه ورزش، بویژه ورزش‌های تیمی همچون فوتبال، با توجه به رویکرد اجتماعی و ملی و بین المللی به آن، به ویژه در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی و همچنین جایگاه و تاثیرگذاری آن در سطح افکارعمومی، از حالت صرف ورزشی فراتر رفته و به عامل ایجاد کننده وحدت ملی، غرور و افتخار ملی و تقویت هویت ملی تبدیل شده است.
سابقی گفت: تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از بازی‌های جام جهانی ایران، با برنامه ریزی مربی خوب، پشتیبانی مسئولان، بازی غیرتمندانه بازیکنان و صد البته حمایت یکپارچه ملت بزرگ ایران، بدون هیچ حاشیه و نقطه ضعف، خوشبختانه خوش درخشید و نام و آوازه ایران را در عرصه جهانی فوتبال طنین انداز کرد که باید به همگی دست اندرکاران و بازیکنان دست مریزاد گفت.
ایرانیان مقیم کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین نیز مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در روسیه را به طور مستمر مورد پیگیری قرار دادند.
ایرانیان مقیم که با ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در مانیل، برای نخستین بار درجنوب شرق آسیا مسابقه ملی مقابل اسپانیا در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه را به طور همزمان و جمعی تماشا کردند این اقدام را سبب روحیه هم افزایی هموطنان خارج از کشور مطرح کردند.
محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین بامداد سه شنبه لحظاتی پس از پس از پایان بازی ایران و پرتغال به خبرنگار ایرنا گفت: بازی های تیم ملی فوتبال در مجموع بسیار عالی بود. برای بررسی عملکرد تیم ملی باید شرایط حاکم بر تیم و شرایط کشور را هم در نظر گرفت. مربی گری خوب کی روش و انتخاب بازیکنانی موثر،توانمند و جنگنده و از نقاط خوب تیم ما در این مسابقات بود.
وی افزود: شرایط قبل و حین بازی ها در کنار قرعه سخت سبب شد که جوانان ایران با سعه صدر، پشتکار و همچنین همت مضاعف در دید جهانیان نمایش خوبی ارائه دهند که شاید اگر در گروهی غیر از این بودیم برای جهانیان بازی های تیم ایران اینگونه در معرض دید قرار نمی گرفت.
وی گفت : هم گروهی با تیم هایی مانند اسپانیا و پرتغال برای تیم ملی ما علاوه بر سختی های خاص خودش عرصه زیبای دیده شدن جوانان ایرانی بود که اگر نایک در اول بازی ها شیر مردان ایرانی را تحریم کرد اما قطعا امشب از کار خود پشیمان است.
جعفری ملک افزود: یوزهای ایرانی با نمایش غیرت و همت ایرانی در این بازی ها علاوه بر شاد کردن دل مردم ایران توانستند عظمت و بزرگی ایرانیان را به رخ جهانیان بکشند و مردم قدردان آنها هستند.
تعدادی از ایرانیان مقیم مالزی نیز در حالی که با اشک همراه با لبخند در یک رستوران ایرانی به تماشای این بازی نشسته بودند، درپایان این دیدار گفتند: بازیکنان واقعا درخشیدند.
آنها گفتند: بازماندن تیم ایران از ادامه این رقابت ها، اهمیتی ندارد، جوانان غیور ایران فعل توانستن را به جهانیان نشان دادند و ما از آنها تشکر می کنیم.
شبک**آساق **1599**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مالزي ايران جام جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین میثاقی در اوایل برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب یک روایت عجیب را بر زبان آورد؛ او از ماجرای شکایت یک مربی خارجی از یکی از باشگاه‌های ایرانی بعد از مرگ این مربی پرده برداشت!

میثاقی وقتی مشغول صحبت درباره پرداخت بدهی‌های باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه‌ای صحبت می‌کرد، اتفاق عجیبی را روایت کرد و گفت: «خانواده یکی از مربیان کروات که قبلا در ایران کار می‌کرد و مدتی پیش فوت شده از یک باشگاه ایرانی شکایت کرده‌اند. ورثه این سرمربی بابت طلب این سرمربی شکایت کردند و منتظرند تا فیفا در این خصوص رای صادر کند.»

سرمربیان کروات متعددی در سالیان گذشته در فوتبال ایران فعالیت کردند و تعدادی از آنها هم فوت شده‌اند. مربیانی مثل کرانچار، ایویچ، بلاژویچ و ... که همگی در ایران کار کردند و دیگر در این دنیا نیستند.

مجری فوتبال برتر هم نامی از سرمربی مذکور نبرد اما به نظر می‌رسد که به زودی در این باره اطلاعات جدیدتری نیز به رسانه‌ها راه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • خبر خوب به اردوی پرسپولیس رسید | بیرانوند به ال کلاسیکوی ایرانی می‌رسد + جزئیات
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش