Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@00:34:10 GMT

آیا روش‌های درمان ریزش‌ مو مؤثرند؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۸۰۷۵

آیا روش‌های درمان ریزش‌ مو مؤثرند؟

معمولا به زنان و مردانی که دچار عارضه ریزش مو هستند راهکار‌های متعددی از درمان‌های خانگی گرفته تا مصرف انواع شامپو‌ها و مکمل‌ها توصیه می‌شود؛ اما نکته اینجاست که اکثر این روش‌ها بی‌تأثیر هستند.

خبرگزاری ایسنا: معمولا به زنان و مردانی که دچار عارضه ریزش مو هستند راهکار‌های متعددی از درمان‌های خانگی گرفته تا مصرف انواع شامپو‌ها و مکمل‌ها توصیه می‌شود؛ اما نکته اینجاست که اکثر این روش‌ها بی‌تأثیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اگرچه صنعت ۱.۵ میلیارد دلاریِ درمان ریزش مو این روز‌ها گزینه‌های متعددی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، اما معلوم نیست کدام یک از این روش‌ها می‌توانند موثر واقع شوند؟

طبق اعلام کارشناسان انگلیسی، حدود ۳۰ درصد مردان زیر ۳۰ سال و حدود ۸۰ درصد مردان بالای ۷۰ سال دچار ریزش مو هستند. همچنین بیشتر مردان به خاطر عواملی، چون استرس، رژیم غذایی نامناسب یا کمبود خواب دچار ریزش مو نمی‌شوند بلکه عمدتا "ژنتیک" موجب این عارضه در آنان می‌شود که درمان آن فقط از طریق شامپو و مصرف مکمل کار دشواری است.

زنان نیز اگرچه به دلایل متفاوتی علاوه بر ژنتیک با مشکل ریزش مو مواجه می‌شوند، اما هنوز اختلاف نظر‌های بسیاری در مورد اثرگذاری یا بی‌تاثیر بودن روش‌های درمانی فعلی وجود دارد.

با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا موارد معدودی از راهکار‌های مقابله با ریزش مو را تایید کرده که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- داروی ماینوکسیدیل: این دارو جریان خون را در اطراف فولیکول تحلیل رفته‌ی مو افزایش داده و موجب افزایش اندازه و ضخامت آن‌ها می‌شود. همچنین مرحله رشد فولیکول را افزایش می‌دهد.

- داروی فیناستراید: این داروی خوراکی که تنها با نسخه پزشک به بیمار عرضه می‌شود مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست. به گفته متخصصان، طاسی زمانی اتفاق می‌افتد که هورمون DHT مانع می‌شود که فولیکول مو مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند. داروی فیناستراید از طریق جلوگیری از تولید هورمون DHT و در نتیجه حفاظت از فولیکول‌ها عمل می‌کند.

- مکمل‌های ریزش مو: علاوه بر این‌ها مکمل‌های متعددی برای این منظور در بازار وجود دارد. اما بهترین مکمل‌ها هم نمی‌توانند مشکل طاسی را به طور ریشه‌ای حل کرده و در امر جلوگیری یا درمان آن موثر باشند. هر چند در مواردی که عامل بیماری، ژنتیک نباشد این مکمل‌ها تنها به محکم‌تر و سالم‌تر شدن مو‌ها کمک می‌کند.

به گزارش روزنامه تلگراف، همچنین به رغم برخی از ادعاها، شامپو یا نرم کننده نمی‌تواند ریزش مو را متوقف کرده یا روند آن را کند سازد حتی نمی‌تواند ضخامت مو‌های نازک شده را به حالت اول باز گرداند و در بهترین حالت شامپو‌های ضخیم کننده مو‌ها را به طور موقت ضخیم‌تر می‌سازد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VJQ

منبع: فردا

کلیدواژه: ریزش مو درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود