Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می‌کند، مفسد است و باید به اندازه فسادی که انجام داده با او برخورد شود.

به گزارش مهر، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، زمین با هدف عمران و آبادانی در تسخیر انسان قرار گرفته است، اما برخی در مخالفت با اهداف خداوند متعال، در دریا و خشکی فساد ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات متعدد محیط زیستی که پس از انقلاب صنعتی به همه انسان‌های جهان تحمیل شده است، اظهار داشت: امروز طبیعت و محیط زیست از سوی متخلفان و سودجویان از ابعاد مختلف مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و به حدی گسترش یافته که زنگ‌های هشدار به صدا درآمده است، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت قم با بیان این که هر کسی می‌تواند در محیط پیرامون خود برای حفظ محیط زیست مثمرثمر باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هر کار خیر و شر در طبیعت پیامدها و بازتاب‌های گسترده‌ای دارد و محیط زیست به عنوان یک امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است که شکر این نعمت، حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

سعیدی با اشاره به این که حفظ محیط زیست یک مساله اداری و مرتبط با یک سازمان نیست، بر ضرورت همکاری، همدلی و مشارکت آحاد جامعه و بسیج عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد با نگاه نزدیک‌بین خود، محیط زیست را تخریب کرده و همچون کسی هستند که بر سرشاخه نشسته و بن شاخه را می‌برد.

وی در پایان تصریح کرد: غیر از نهادهای سیاسی کشورمان، دیگر دستگاه‌ها و نهادها باید از آلوده شدن به فضای سیاسی به شدت پرهیز کرده و تلاش کنند تا به دور از حاشیه‌ها وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.

در همین زمینه: تنوع زیستی کشور زیر شخم کلانتری: حال محیط زیست ایران خوب نیست یک زمین برای هفت میلیارد نفر کشور از نظر زیست محیطی مریض است زندگی سالم در گرو حفاظت از خاک است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پایش‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این بازدید‌ها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

اله پور بیان کرد: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند‌تر شدن بازدید‌ها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحد‌های خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان