Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@18:24:14 GMT

شهید بهشتی، نماد مظلومیت و اقتدار

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۹۶۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هفتم تیرماه، یادآور شهادت مظلومانه یار و یاور دیرین امام امت؛ حضرت آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی (ره) و ۷۲ تن از یاران با وفای انقلاب در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است که خاطره تلخ آن هیچگاه از صفحه ذهن ملت انقلابی و استکبارستیز ایران اسلامی محو نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلالت شأن شهید بهشتی مطالب گوناگونی می‌توان نگاشت. با توجه به پیام حضرت امام خمینی ره شاید شاخص‌ترین ویژگی ایشان مظلومیت در عین اقتدار باشد.
مظلومیت آن بزرگوار تا آنجا بود که حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- بعد از شهادت آن اسوه صبر و استقامت درباره ایشان فرمود:؛ «آنچه که من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل آن ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود».
پدیده‌ی شگفت‌آور در مورد شخصیت شهید بهشتی؛ مظلومیت و در عین حال صلابت و اقتدار ایشان و سرانجام پیروزی در صحنه‌های مختلف است.
شهید بهشتی حجم انبوهی از اهانت‌ها و ناسزا‌هایی را که همه روزه از سوی منافقین، لیبرال‌ها، جریانات ضدانقلاب و محافل و مراکز بیگانه علیه ایشان به کار گرفته می‌شد، با خونسردی مثال‌زدنی و بی‌آن که خم به ابرو آورد تحمل می‌کرد و زبان جز به نصیحت فحاشان و ناسزاگویان نمی‌گشود.
علی‌اکبر پرورش در خاطراتش از شهید بهشتی می‌گوید:
«من یک روز از یکی از پاسدار‌های محافظ آقای بهشتی پرسیدم شما چرا این قدر زود به‌زود و هنوز یک هفته نشده عوض می‌شوید؟ جواب داد هر جا که با آقای بهشتی می‌رویم مردم به ما می‌گویند شما چطور دارید از یک امریکایی و کسی که طرفدار امریکاست محافظت می‌کنید و ما دیگر نمی‌توانیم این حرف‌ها را تحمل کنیم.»
وی در یکی دیگر از خاطراتش می‌گوید: شاید کمتر کسی از یاران امام(ره) به اندازه شهید بهشتی از مخالفین و حتی دوستان ناآگاه فحش و تهمت و ناسزا و توهین شنید، ولی انصافاً سر سوزنی عکس العمل نشان نداد. بعضی به خاطر دارند وقتی خبرنگاری با کمال جسارت از ایشان سؤال میکرد آقای بهشتی شنیده ایم شما راسپوتین آیت الله خمینی هستید ایشان در جواب این خبرنگار خیلی از خود تحمل و صبر نشان دادند و فرمودند: بله آقا من هم این را شنیده ام، اما حق نیست.»
از سوی دیگر شهید بهشتی هرگز گامی که دندان طمع دشمن را تیز کند برنداشت و سخنی که دشمن از آن احساس ضعف کند بر زبان مبارک خویش نیاورد.
شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در مردادماه ۱۳۵۹ چند روز پس از خنثی‌شدن کودتای نقاب -معروف به نوژه- در جمع ارتشیان آذرشهر استان آذربایجان شرقی سخنرانی می‌کند. ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به خنثی‌سازی کودتا و عصبانیت آمریکا از اقدامات انقلاب و ملت ایران، چنین می‌گوید: «به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی و می‌شناسی» جملاتی که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار می‌شود.
مقام معظم رهبری نیز در توصیف اقتدار و صلابت شهید بهشتی می‌فرمایند:
«حادثه‏ هفتم تیر همچنین نشانه‏ اقتدار و استحکام هم است؛ چون اگر کسى شهید بهشتى را می‌‏شناخت و قوّت فکر و اراده و ابتکار در تصمیم و اقدام را در این شخصیت ممتاز می‌دانست، خوب می‌‏فهمید که حذف یک چنین شخصیتى از مجموعه‏ مدیریتى کشور چه معنایى می‌‏دهد. شهید بهشتى حقیقتاً مثل سنگ آسیاى گرانى بود که با گردش خود، ده‏ها کار انجام می‌داد؛ تولید انرژى می‌کرد، کار راه می‌انداخت، پیش می‌‏رفت و فکر تولید می‌‏کرد.»
سرانجام کار نیز ماندگاری سیره و روش شهید بهشتی در حال حاضر است که موافق و مخالف رفتار او را ستایش می‌کند. در این مصاف طولانی، پیروز نهایی، شهید بهشتی بود. امروز شخصیّت شهید بهشتی در اوج است. پیروزیِ شهید بهشتی، در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی و در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی خودش را نشان می‌دهد.مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: «وقتى کسى مثل این شخصیت را که در مدیریت، در اجرا، در اقدام، در فکر، در مبانى فقهى و فلسفى، در تجربه و جهان‏دیدگى و روشنفکرى و وسعت ‏نظر در آن پایه و رتبه بود، از دل مدیریت نظامى نوپا بیرون بکشند و آن را از بین ببرند، باید نظام فلج مى ‏شد؛ اما نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصیتهاى برجسته‏ دیگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمین‏ گیر نشد، بلکه هر کدام از این شهادت‌ها مثل خون تازه‏ یى در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد و او را سرحال‏ تر، بانشاط‌تر و پُرانگیزه ‏تر کرد؛ این، همان استحکام نظام است، که تا الان هم همین‏ طور است.
امروز هم حادثه‏  هفت تیر زنده است؛ و هم شهید بهشتی زنده است.»   به قلم موسی سلیمانی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 750599

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود