Web Analytics Made Easy - Statcounter

عده‌ای از جمله صادق زیباکلام و روزنامه‌های عربی، برخی مواضع سیاسی سردار را یادآور شده و عنوان کرده‌اند مجموع این مواضع، فردی را که قریب ۳۰ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را به عهده داشت از مجموعه «خودی»‌ها خارج کرده است؛ عده‌ای هم می‌گفتند این برخورد، سرآغاز مواجهه با دیگر چهره‌هاست.

«افشاگران» اما مدعی هستند برای تحقق «عدالت» دست به کار شده‌اند؛ اما برخی موضوعات از جمله تناقض سخنان این گروه با روایت‌های رسمی و قضایی از یک سو و تأخیر این افشاگری‌ها از سوی دیگر، صحت ادعای «افشاگران» را محل تردید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن گونه که از ظواهر امر برمی‌آید، در این میان مهار از دست یک گروه خارج شده و هر طیفی در فضای مجازی ادعایی درباره ملک و املاک رقیب خود به میان می‌آورد. شایعات درباره خانه علی اکبر ولایتی و سید محمد خاتمی شاهد مثالی بود که نشان می‌داد وقتی دوغ و دوشاب به هم آمیخته شود و وقتی کار به فضاسازی سپرده شود، هیچ کس از تهمت‌ها و دروغ‌ها مصون نیست.

اوایل هفته بود که ماجرای «خانه هزار متری» علی اکبر ولایتی نقل محافل شد و اواسط هفته، دفتری که سید محمد خاتمی به آن آمد و شد دارد. ماجرای خانه هزار متری ولایتی اما پیش‌تر هم مطرح شده بود.

به همین دلیل بود که رسانه‌ها در پاسخ به هجمه تازه توضیحات قدیمی او را منتشر کردند: «سال ۵۳ یک روز موجر ما بلایی سر ما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دوطبقه درست کردیم. سال ۶۰ یا ۶۱ بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک میلیون تومان از آقای عسگراولادی وام گرفتم. آقای دعاگو آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶ میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان... خانه‎ای که گرفتیم، هزار متر بود. ۲۲۴ متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیراً که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰ متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از هزار متر ۶۰۰ متر برای ما مانده است. در دو طبقه بالا ۴ تا از فرزندان‌مان که ازدواج هم کرده‎اند، زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این ۶۰۰ متر، ۵ خانواده زندگی می‎‎کنند.»

 

شامگاه یکشنبه نیز جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران گلایه‌مند از شایعاتی که سید محمد خاتمی را «کاخ‌نشین» معرفی می‌کرد، ماوقع را چنین توضیح داد که بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، با قطع تلفن، آب و برق و ایجاد محدودیت در رفت و آمد، دفتری که در اختیار رئیس دولت اصلاحات بود، از وی پس گرفته می‌شود. آن موقع متولیان مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) بنا به مسئولیت خاتمی در برگزاری کنگره‌های بین‌المللی امام خمینی(ره)، قسمتی از ساختمانی را که اخیراً بحث برانگیز شده در اختیار وی قرار می‌دهند. به گفته جواد امام، این ساختمان از ابتدای انقلاب در اختیار نهادهای عمومی و انقلابی قرار داشت. وی ادامه داد: «همان طور که گفته شد، محل مورد بحث، نه خانه و محل سکونت‌شان هست و نه دفتر شخصی‌شان، نه هیچ مالکیتی داشته، نه هدیه و هبه است و نه طرف معامله و اجاره با نهاد و مرکز خاصی قرار دارند. ایشان برای انجام پروژه و وظیفه‌ای خاص و مشخص و ساعات خاصی در هفته (مجموعاً حدود ١٥ ساعت در هفته) در ساختمانی مستقر شدند و طبیعتاً برخی از جلسات و دیدارهایشان را در همین ساختمان انجام می‌دهند. کدام یک از این اتفاقات، غیرعرفی و غیرشرعی محسوب می‌شود که آقای خاتمی باید پاسخگو باشد؟»

جواد امام ادامه داد: «آنهایی که امروز واقعیت‌جویانه یا غوغاسالارانه آقای خاتمی را متهم به کاخ‌طلبی می‌کنند، باید پاسخ دهند که ایشان اگر به کاخ و ساختمان‌های مجلل و غصبی علاقه‌مند بود، چرا بعد از دوران ریاست‌ جمهوری‌اش با وجود پیشنهادات متعددی که داشت، از همه مسئولیت‌ها و مناصب حکومتی فاصله گرفت؟ مناصبی که همگی‌شان یک یا چند کاخ و ساختمان همراه‌شان هست و می‌شد بی هیچ دردسری از آنها بهره‌مند شد.»

مدیرعامل بنیاد باران تصریح کرد: «آقای خاتمی دلمشغولی فرهنگی و پژوهشی خود را در قالب بنیاد باران پیگیری می‌کند و به لحاظ حقوقی نیز ایشان ریاست این بنیاد را به عهده دارد. ساختمان این مرکز نیز یک خانه دو طبقه اجاره‌ای است که با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید از موقعیت آن مطلع شوید و ببینید ساده است یا مجلل؟»

وی افزود: «حالا که قرار است همه سکونتگاه‌های آقای خاتمی زیر ذره‌بین قرار گیرد! (چه خوب و امیدبخش که این اتفاق برای سایرین هم باشد و به خاتمی ختم نشود) بد نیست بدانید خانه آقای خاتمی هم یک آپارتمان شخصی است که متعلق به هیچ سازمان و نهاد دولتی نیست و از هیچ نهادی به ایشان واگذار نشده است.»

او در پایان با اشاره تلویحی به حرف و حدیث‌های این چند روزه گفت: «در پایان اولاً به خود، ثانیاً طرفداران اصلاحات و آقای خاتمی و در نهایت همه مخالفان اعم از اپوزیسیون داخلی و برانداز توصیه می‌کنم به فکر فردای ایران و کشورمان هم باشیم. باور بفرمایید در موقعیتی نیستیم که بخواهیم سرمایه‌های خود را با شایعات و موهومات، هدر بدهیم. امثال آقای خاتمی از سرمایه‌های کشور هستند که خود من و شما هم در ایجاد آنها نقش داشتیم و مؤثر بودیم. لذا سرمایه‌های خود را نابود نکنیم و نگذاریم عده‌ای به هر دلیلی اینچنین کنند.»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین حقیقی؛ واکنش به یک موسیقی ضد صهیونیستی

حسین حقیقی از خوانندگان فعال موسیقی پاپ که طی سال های اخیر علاوه بر تولید آثار عاشقانه، حضور فعالی نیز در عرصه تولیدات مربوط به آثار اجتماعی و موضوعی دارد و اخیرا هم خوانندگی موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «ضد» را به عهده داشت، طی روزهای گذشته و از پس تجمع ضد اسراییلی دانشجویان حامیان فلسطین در آمریکا اقدام به انتشار سلسله استوری هایی درباره یک موسیقی اعتراضی به نام «leve palestina» کرده است و در این باره نوشت:

این روزها در راهپیمایی ها و تجمعات ضد اسراییلی و در میان حامیان فلسطین یک موسیقی خاص پخش می شود که با وجود تلاش صهیونیست ها خیلی خوب منتشر شده و دست به دست می شود.

این موزیک به زبان سوئدی است و جورج توتاری ۴۷ سال پیش آن را ساخته است. توتاری فلسطینی است اما سال ۱۹۷۰ اجبارا به سوئد پناهنده شده است. در همان سال ها برای اینکه صدای وطنش باشد و از ظلم رژیم غاصب حرف بزند، یک گروه موسیقی به نام «کوفیا» تشکیل می دهد به معنی «چفیه». ترجیع بند آن هم چنین است: زنده باد فلسطین، مرگ بر صهیونیسم.

علیرضا عصار؛ انتشار یک تک آهنگ جدید با آرزوهای خوب

علیرضا عصار از خوانندگان گزیده کار و کم حاشیه موسیقی پاپ ایران که این روزها در بی خبری کامل مشغول به سرانجام رساندن پروژه جالب توجهی است، طی روزهای گذشته بود که پس از مدت ها تک آهنگ جدیدی به نام «پیرمغان» را منتشر کرد.

وی در صفحه شخصی اش پیرامون انتشار این تک آهنگ که همچون سایر کارهایش از حال و هوایی متفاوت تر از جریان فعلی موسیقی پاپ برخوردار است، نوشت:

ترانه «پیر مغان» با آرزوی روزهای روشن و به امید شنیدن خبرهای خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌شود.

در این قطعه سبزه منصور شاعر بخش اول، بهرام آقاخان و همایون نصیری تنظیم کنندگان، دارا دارایی نوازنده گیتارباس، پویا نیکپور نوازنده پیانوو میکس و مستر، همایون نصیری نوازنده پرکاشن، بهرام آقاخان نوازنده گیتار نایلون، رضا عسگرزاده نوازنده دودوک برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

حسین صفامنش؛ اعتراض در فضای مجازی پاسخ در نشست خبری

پس از پخش آخرین قسمت های سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بود که حسین صفامنش از خوانندگان موسیقی کردی با انتشار ویدیویی نسبت به استفاده آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و گفت: به زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

صفامنش در این ویدیو عنوان کرده که استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

گویا مدیر برنامه های حسین صفامنش شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است.

پس از طرح این انتقادها بود که مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشست خبری این سریال که طی روزهای گذشته برگزار شد در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی صفامنش توضیح داد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

سید جواد هاشمی؛ ماجرای رپ خوانی و پاسخ به حواشی در شبکه دو

از دیگر نکاتی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به ماجرای رپ خوانی سید جواد هاشمی در پوشش غیرمتعارف آنچه از او دیده ایم، با همراهی خواننده ای به نام علی حسینی در یک کلیپ است که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

هاشمی اما سرانجام در برنامه تلویزیونی «مداربسته» شبکه دو سیما بود که در گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری برنامه نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: من در این فیلم یک «هودی (به سویی‌شرت‌هایی که کلاه داشته باشند هودی گفته می‌شود)» پوشیده بودم و موسیقی را که توسط خواننده اجرا می شد لب می زدم. موضوعی که گویا با حواشی و واکنش های بسیار زیادی مواجه شد که برایم بسیار جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از دوستان می دانند من در آموزش و پرورش موسیقی کار می کردم و بسیاری از هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند عضو گروه های سرودی بودند که بنده در آنها به عنوان مربی حضور داشتم. به هر حال من کارم موسیقی بوده و حالا آمدم با یک جوان، موسیقی اش را لب زدم. شرایطی که موجب شد خیلی به من بد و بیراه بگویند.

وی افزود: حتی برخی از کاربران دایم اعتراض می کردند که چرا «هودی» پوشیدی؟ حالا که پوشیدی چرا مارک دارش را به تن کردی؟ خلاصه که در معرض انواع و اقسام حرف در فضای مجازی بودم. در حالی که جالب است بدانید همین علی حسینی که با او در قطعه لب خوانی کردم از خوانندگان خوبی است که کارهای مذهبی هم زیاد خوانده و حتی در حمایت از فلسطین نیز کارهایی را تولید کرده و این بار از من خواست تا در کنارش باشم.

این بازیگر اظهار کرد: وقتی هودی را به من دادند تا بپوشم می دانستم که ممکن است مساله شود ولی هیچ نگفتم و پوشیدم و رفتم، اجرا کردم. حتی هادی حسینی پدر علی حسینی که از تهیه کنندگان موسیقی بود به من گفت: «آقا ترکاندید» و من به او نگفتم که این من را می ترکاند.


محسن چاوشی؛ حرف های محمدعلی بهمنی کذب محض است

محسن چاوشی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ که فعالیت هایش همواره زیر ذره بین اصحاب رسانه و فضای مجازی است، طی روزهای گذشته بود که از پس مصاحبه تصویری محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان با سامانه «بیلبورد» که انتقادات تندی را بر علیه محسن چاوشی درباره مجوز شعر یکی از آثارش بر زبان آورده بود، واکنش نشان داد.

وی در کامنتی برای پست منتشر شده این مصاحبه تصویری نوشت:

خوب است شاعران پا به سن گذاشته و پیشکسوت حرمت عمر و قلم خود را نگه دارند و لااقل از حافظه به دروغ کمک نگیرند یا نه ... از قول کسی، دیگر خاطره و خطاب شخصی در نیاورند. من کسی را فلانی جان صدا که نمی کنم هیچ؛ از اساس چنین مکالمه و مراوده ای که آقای محمدعلی بهمنی ذکرش را می کنند به یاد نمی آورم. حرف های شاعر در گفت‌وگویی که داشته از اساس کذب است و محلی از اعراب ندارد. جز به جز آن.

کد خبر 6093770 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»