Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم اقتصادی دولت دچار بی‌برنامگی است؛ وقتی رئیس بانک مرکزی بگوید نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد معلوم است یک نفر می‌تواند ۳۸ هزار سکه بخرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه آرمان از روزنامه‌های حامی دولت در یادداشتی نوشت: دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی در نشست خبری خود از تعیین تکلیف چند پرونده اقتصادی صحبت کردند و در ضمن سخنان خود به مطلبی اشاره کردند که این روز‌ها نقل مجالس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ایشان انحصار حجم سکه فروخته شده با منطق عدالت ناهمخوان است. دولت برای جذب نقدینگی در مدت اخیر اقدام به فروش سکه در سطح گسترده کرد و خریدار اول ۳۸ هزار سکه، نفر دوم ۲۳ هزار عدد و نفر سوم نیز چهار هزار و اندی سکه خریداری کرده است. وقتی تیم اقتصادی دولت همانند حجره نشین‌های دوره قاجاریه طرح و برنامه اقتصادی دارد، آیا امیدی به برون رفت از وضع موجود می‌رود؟
تیم اقتصادی دولت در حوادث ارزی اخیر با کدام کارت بازی کردند و چگونه صندوق ارزی بانک مرکزی را چند قفله کردند که ارز نزدیک به ۴ هزار تومانی در کوتاه مدتی به هشت هزار تومان رسید و خنده‌دار به بهانه جمع‌آوری نقدینگی از بازار بیش از ۷ میلیون سکه بهار آزادی به قیمت زیر دو میلیون تومان فروختند و امروز قیمت سکه به مرز ۳ میلیون تومان رسید یعنی خریداران سکه که به گفته دادستان محترم تهران یک نفر ۳۸ هزار سکه خرید در یک معامله هر سکه سودی یک میلیون تومانی بردند.
آیا توقع دارید من کشاورز باز هم طاقت بیاورم و با بانک و تأمین اجتماعی و اداره کار و اداره دارایی سر و کله بزنم و سرپا بمانم یا مانند دوستم با فروش املاک آباء و اجدادی در صف خرید سکه و ارز دعاگوی از ما بهتران باشم. از قول رئیس کل بانک مرکزی در مورد ارز در فضا‌های مجازی خواندیم که او نمی‌داند چه کار کند. وقتی رئیس بانک مرکزی نمی‌داند چگونه تصمیم بگیرد طبیعی است که تصمیماتی از این دست گرفته می‌شود که یک نفر بتواند ۳۸ هزار سکه خریداری کند و سودی معادل حقوق هزاران کارگر را یک شبه به جیب بزند.

چه کسانی صدای تروریست‌ها را جای صدای مردم جا می‌زنند
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور می‌گوید باید بیشتر تامل کرد تا صدای کاسبکاران دلال با صدای تهیدستان نگران اشتباه گرفته نشود.
حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود به برخی تحرکات در بازار اشاره کرد و نوشت: صدای خیابان و پاساژ و بازار را باید شنید. اولی صدای مردم است، اما باید در تشخیص صدای دوم و سوم بیشتر تامل کرد تا صدای کاسبکاران دلال با صدای تهیدستان نگران اشتباه گرفته نشود.
درباره این دغدغه درست آقای مشاور گفتنی است عدم همراهی با منطق درست ساماندهی و قانونمندی فضای مجاری از سوی برخی مدیران دولت به ویژه آقای روحانی، فضایی را ایجاد کرده که مرز مردم و مطالبات اقتصادی بازاریان با موج‌سواری فرصت‌طلبان سیاسی و تروریست‌های اقتصادی قابل تشخیص نباشد و نفوذی‌ها و عناصر وابسته به دشمن و اتاق جنگ اقتصادی آن بتوانند در پوشش مطالبات و گلایه‌های مردم، اقدام به ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی کنند.
دی‌ماه گذشته پس از تحرکات برخی محافل و رسانه‌های ضدانقلاب که منجر به جنایت علیه شهروندان بی‌گناه و مأموران خدوم نیروی انتظامی، آتش زدن اموال عمومی و مردم، حمله به حسینیه‌ها و مساجد و حتی آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی شد، وزیر ارتباطات به درستی به مدیر کانال تلگرام اعتراض کرد که برخی از کانال‌ها رسما آموزش ساخت بمب و ترور و جنایت را می‌دهند، اما مدیر تلگرام در قبال انسداد برخی از همین کانال‌ها مقاومت کرد و ایستادن کنار تروریست‌ها را بر ۴۰ میلیون کاربر تلگرام ترجیح داد.
پس از این اتفاقات با وجود تاکید منطقی نظام بر همراهی تلگرام یا انسداد آن، برخی مدیران دولتی حاضر نشدند در مقابل نفوذطلبی سرویس‌های جاسوسی و گروهک‌ها از این معبر قاطعیت نشان دهند و حتی شنیده می‌شود که با ایجاد پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و هاتگرام، سعی کردند انسداد تلگرام را دور بزنند و حتی مشکل فیلتر بودن آن را نیز حل کنند؟!
عجیب‌تر اینکه طی یکی دو ماه گذشته از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گرفته تا سخنگوی دولت و... بار‌ها بر نقش‌آفرینی فضای مجازی به ویژه تلگرام در ایجاد التهاب در بازار و ایجاد تورم انتظاری و به هم ریختن بازار‌های سکه و ارز تاکید کردند، اما با این همه دولت هنوز تصمیم راسخی درباره ساماندهی این فضا نگرفته و آخرین بار دیروز عناصر سودجو و تروریست‌های اقتصادی و سیاسی از طریق همین فضای به حال خود رها شده، اقدام به موج سواری روی گلایه‌های بازاریان و تهدید و ارعاب برای به تعطیلی کشاندن بازار کردند؛ نوعی خود تحریمی که دود آن قبل از همه به چشم کسبه زحمتکش و مردم و اقتصاد کشور می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موج سواری سودجویان اقتصادی سود جویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»