Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:23:45 GMT

حذف مشوق صادراتی لبنیات شایعه‌ای بیش نیست

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۰۴۶۹

حذف مشوق صادراتی لبنیات شایعه‌ای بیش نیست

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، افزایش قیمت شیرخام از دامداران برای بقای این صنعت امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران: عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران، با اشاره به ضرورت افزایش نرخ خرید شیرخام از دامداران، اظهار کرد: با توجه به آنکه آخرین بار در سال ۹۳، نرخ مصوب ۱۴۴۰ تومان برای خرید هر کیلو شیرخام از دامدار اعلام شد، اما کارخانه‌های لبنی به بهانه‌های مختلف تا‌کنون از اجرای این نرخ امتناع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: طی چهار سال اخیر تمامی هزینه‌های تولید نظیر خوراک دام، نیروی انسانی، انرژی و… افزایش قابل توجهی داشته است که برای حفظ این صنعت باید تجدید نظری در نرخ کنونی خرید اجرا شود چرا که براساس قانون نظام جامع دامپروری همه ساله باید قیمت افزایش یابد.

به گفته عزیزاللهی با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید نمی‌دانیم علت اعلام نشدن نرخ‌های جدید از سوی ستاد تنظیم بازار چیست.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر خرید توافقی شیر خام بر وضعیت کنونی صنعت گفت: خرید توافقی شیر خام در سال‌های اخیر از جمله اقدامات مهمی بود که توانست بر حفظ شرایط تولید اثر‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه روزانه یک هزارتن شیرخام مازاد دامداران جمع آوری می‌شود، افزود: اگرچه این میزان نسبت به کل رقم تولید، چشمگیر نیست و نمی‌تواند مشکل اصلی دامداران را حل کند، اما تا حدودی بر بهبود وضعیت تولیدکنندگان و حفظ بقای شیرخام تاثیر‌گذار است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه ظرفیت تولید شیر کشور، ۲۵ برابر حجم خرید توافقی است، بیان کرد: براین اساس انتظار می‌رود که دولت قیمت‌گذاری مناسبی برای محصولات کشاورزی از جمله شیرخام داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را یک هزار و ۶۴۰ تومان اعلام کرده است، افزود: البته میان انجمن صنایع لبنی و تشکل‌های دامداری توافقاتی صورت گرفته است تا هر کیلو شیرخام با نرخ یک هزار و ۵۴۰ تومان از دامداران خریداری شود که این امر می‌تواند مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع بخشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم‌اکنون متوسط نرخ خرید هر کیلو شیرخام از دامدار یک هزار و ۳۰۰ تا یک هزار و ۳۵۰ تومان بوده که این امر بیانگر فاصله ۱۰۰ تومانی نرخ شیر خام با قیمت مصوب چهار سال گذشته است.

وی تاخیر دو الی سه ماهه در پرداخت مطالبات دامداران را از دیگر مشکلات پیش روی آن‌ها دانست.

عزیزاللهی در پاسخ به این سوال که خبر‌هایی از حذف مشوق صادراتی لبنیات مطرح است، بیان کرد: این امر واقعیت ندارد چرا که با توجه به منابع و امکانات دولت، مشوق صادراتی در جای خود پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در پایان سخنان خود درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات لبنی تصریح کرد: با وجود آنکه عمده محصولات لبنی به عراق و افغانستان صادر می‌شود، اعمال تعرفه‌های سنگین عراق برای لبنیات ایرانی، امر صادرات را برای صادرکنندگان دشوار کرده است، درحالیکه ترکیه، عربستان و امارات با تعرفه‌های پایینی محصولات خود را به بازار عراق صادر می‌کنند و به همین خاطر موضوع از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است تا عراق همانند سایر کشور‌ها برای ما تعرفه در نظر بگیرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VTK

منبع: فردا

کلیدواژه: مشوق مالیاتی دامی شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم