Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:30:14 GMT

زیبا سازی فضای سبز همدان با درختچه های زینتی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۰۵۲۶

زیبا سازی فضای سبز همدان با درختچه های زینتی

همدان- ایرنا- فضای سبز، با طراوت و دل انگیز شهر همدان با کاشت درختچه های زینتی و چند نوع درخت کم آب بر جلوه خاصی پیدا کرده و جایگزینی این درختچه ها زیبایی شهر را دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا با توجه به اقلیم نیمه خشک استان همدان جایگزینی گونه های کم آب بر در فضاهای سبز شهری در اولویت کار مسئولان و متولیان مرتبط قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس کارشناسان فضای سبز شهرداری همدان تحقیقات لازم در خصوص سازگاری گونه های مختلف گیاهی با اقلیم شهر همدان را انجام داده و با حصول نتیجه مطلوب به عنوان جایگزین چمن سبز در تمامی عرصه های منظر سبز شهری اقدام به کاشت کردند.
معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در همین رابطه گفت: با توجه به کاهش سطح آب چاه‌ های زیر زمینی و رو به رو شدن با مشکل کم آبی تغییر گونه‌ها و کاشت گونه‌های مقاوم در فضای سبز شهری ضروری است.
وحید علی ضمیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ‌ریزی لازم برای اصلاح الگوی کشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از کم ‌آبی که از وظایف مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است ، جزو وظایف کارشناسان این مجموعه تعریف شده و دستاورد خوبی را نیز شاهد بوده ایم.
وی بیان کرد: تاکنون 28 هزار و 263 متر مربع چمن از سطح فضای سبز شهری همدان جمع آوری شده و 25 هزار و 354 متر مربع درختچه پوششی جایگزین شده است.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: همچنین در پوشش گیاهی جدید از ابتدای امسال تاکنون در مناطق چهارگانه چهارهزار و 769 اصله درخت در سطح بوستان‌ها و بلوارها کاشته شده است.
وی یادآور شد: در برنامه جدید این سازمان نیز در آینده ای نزدیک با توسعه و تجهیز فضای سبز شهری همدان به سیستم آبیاری قطره ای، به طور قطع مدیریت بهینه را در حفظ و احیای آن در دستور کار داریم.

** درختچه های زینتی، زینت بخش فضای سبز همدان
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز در این باره گفت: طرح جایگزین کردن درخت ودرختچه ها در فضای سبز شهری از قبل بود اما در دوره مدیریت جدید شهرداری با گستردگی بسیار بیشتری در مناطق چهارگانه اجرایی شد.
مجتبی توتونی افزود: در این طرح از انواع درختچه های زینتی شامل انواع رزها، شمشادها، زرشک، ژونی پروس ، پرطاوسی و یاس زرد و نیز سایر گیاهان سازگار با محیط استفاده شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون طرح توسعه فضای سبز با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد زیبایی بصری در حال انجام است.
توتونی خاطرنشان کرد: همچنین در ماه های اخیر اقدام به کاشت درخت ها اقاقیا ، افرا، زبان گنجشک، نارون و بید مجنون که نیاز به آب کمتری دارد، شده است.
شهرداری همدان از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 6 میلیون بوته گل، درختچه و درخت را در سطح پارک ها، میادین و بلوارهای سطح شهر کاشته است.
7520/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري فضاي سبز كاشت درختچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گوشی ویوو Y38 5G به‌صورت رسمی معرفی شد. طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این گوشی مشابه ویوو Y200i است.

براساس گزارش زومیت، طبق بیانیه‌ی رسمی، ویوو Y38 5G به صفحه‌نمایش ۶٫۶۸ اینچی IPS LCD با وضوح +HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است. جدیدترین گوشی ویوو از اسپیکر استریو بهره می‌برد و حداکثر روشنایی نمایشگر آن به ۱٬۰۰۰ نیت می‌رسد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴ نسل ۲ ویوو Y38 5G را حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 و ۸ گیگابایت رم LPDDR4x همراهی می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه کارت حافظه، فضای ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش بدهند.

ویوو Y38 5G از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری FunTouch OS 14 استفاده می‌کند. انرژی باتری غول‌پیکر ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی مورد بحث توسط شارژر ۴۴ واتی قرار گرفته در جعبه‌ی آن تأمین می‌شود.

ویوو گوشی جدید خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک ماژول ۲ مگاپیکسلی مجهز کرده است. دوربین سلفی وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد. حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی پاور ادغام شده و در بخش کناری گوشی قرار گرفته است.

ویوو Y38 5G دارای گواهی IP64 است و برخلاف انتظار از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا در آن خبری نیست. از قیمت گوشی جدید ویوو اطلاعات دقیقی دردسترس نیست.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902034

دیگر خبرها

  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان