Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پیروزی های تازه ارتش و کمیته های مردمی در بندر الحدیده و قطع برخی خطوط ارتباطی نیروهای ائتلاف تجاوز به یمن، درماندگی عربستان برای دستیابی به حداقل نتیجه ممکن در مهلکه ای خودساخته را اثبات می کند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه 23خرداد با وجود هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور عایدی برای متجاوزان نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی گروه انصارالله به شبکه خبری «اسپوتنیک» روسیه گفته نیروهای ائتلاف حمله به یمن طی روزهای اخیر شکست های بزرگی متحمل شده اند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شده اند پنج خط کمک رسانی به نیروهای ائتلاف را در سواحل بندر الحدیده قطع کنند.
گزارش پیش رو به مهمترین محورهای خبری- تحلیلی رسانه های عرب زبان درباره تحولات یمن طی روزهای گذشته می پردازد.

** ناکامی ائتلاف سعودی در تصرف الحدیده
روزنامه «الاخبار» در گزارشی با عنوان «جنگجویان تحت محاصره در الحدیده» نوشت: مُشتی از مزدوران با تابعیت های مختلف به همراه 2 فرمانده اماراتی و سعودی که از حمایت آمریکا و فرانسه برخوردارند در الحدیده محاصره شده اند. همه آنان از کنترل فرودگاه الحدیده ناتوان هستند. این ناتوانی بخشی از روند جنگ است که به سود ائتلاف حمله به یمن پیش نمی رود. برپایه گزارش برخی منابع در روزهای آینده اتفاقات شگفت آوری رخ خواهد داد و شکاف های میان نیروهای ائتلاف بیشتر خواهد شد. سخن گفتن درباره تسلیم بندر الحدید شبیه به آرزو است؛ این موضوعی است که گروه مردمی انصارالله به فرستاده سازمان ملل هم گفته است که امکان تحقق این خواسته برای ائتلاف وجود ندارد.
به نوشته الاخبار، بار دیگر امارات و عربستان در محاسبات خود درباره یمن اشتباه کردند. امارات، عربستان و آمریکا گمان می کردند که با فضاسازی رسانه ای به راحتی می توانند مردم یمن را تسلیم سازند تا شهر الحدیده را که از آن به عنوان «عروس دریای سرخ» نام برده می شود، به راحتی رها کنند و این شهر برای ائتلاف حمله به یمن لقمه گوارایی باشد. اما همه فضاسازی ها سودی نداشت و در آن سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مانع از سقوط فرودگاه الحدیده به دست ائتلاف شدند. یمنی ها نوار ساحلی بندر الحدیده را که نیروهای ائتلاف از ماه گذشته به آن وارد شده بودند به تور ماهیگیری تبدیل کردند و همه شبه نظامیان را به محاصره در آورند و با این اقدام خود خطوط کمک رسانی امارات به این نیروها را از مناطق المخا و الخوخه قطع کردند. پس از آن«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن در گفت و گو با «فرانس پرس» اعتراف کرد که این رخداد در روند جنگ تاثیر گذار خواهد بود.
روزنامه الاخبار در گزارشی دیگر نوشت: هنوز هم ائتلاف حمله به یمن نتوانسته است در فرودگاه الحدیده جای پایی پیدا کند. این در شرایطی است که زیان های مادی و انسانی در صف شبه نظامیان ائتلاف در حال فزونی است و حلقه محاصره بر نیروهای آن در مناطق ساحل غربی بندر الحدیده در حال تنگ تر شدن است.

** سختی های نبرد الحدیده برای ائتلاف حمله به یمن
روزنامه های الکترونیکی «المسیره» یمن، «الاهرام» مصر و تارنمای شبکه «النباء» عراق پیش بینی کردند که نبرد الحدیده با سختی هایی روبرو باشد و در نتیجه آن، ائتلاف حمله به یمن به طور کلی زمینگیر شود.
روزنامه المسیره در گزارشی به قلم «زین العابدین عثمان» نوشت: زمان مناسبی است تا بگوییم سناریوی حمله به الحدیده از سوی امارات به بن بست خورده است. ادام حملات آنگونه که اماراتی ها و پشتیبانان غربی آنها گمان می کردند، کار آسانی نخواهد بود. شواهد نشان می دهد امارات در نبردی وارد شده که پیروز نخواهد شد. آغاز این جنگ خودکشی بود و پایان آن شکست است.
روزنامه الاهرام با اشاره به برخی موانع که در سر راه ائتلاف حمله به یمن برای پیشروی در بندر الحدیده وجود دارد، نوشت: عملیات بندر الحدیده با خطراتی همراه است و هزینه های انسانی بسیاری به همراه دارد و احتمال دارد این نبرد به درازا بکشد. هر کس به سخنرانی «عبدالملک الحوثی» که از شبکه المسیره پخش شد توجه کند درک می کند که انصارالله در این مرحله به مذاکره روی نخواهند آورد. او در این سخنرانی به سختی هایی که نیروهای ائتلاف با آن روبرو خواهد شد، اشاره کرد. او گفت این نبرد هنوز هم سخت است و در آینده بسیار سخت تر خواهد شد. او متعهد شد بندر الحدیده را به باتلاقی تبدیل کند که نیروهای ائتلاف را به طور کلی فرسوده سازد. عبدالملک الحوثی هنوز هم روی اراضی گسترده ای از یمن و به ویژه صنعا که در کنترل ارتش ونیروهای مردمی یمن است، تکیه دارد.
به نوشته تارنمای شبکه النباء، گروه مردمی انصارالله با لحنی قاطع هشدار داده است لطمه زدن به بندر الحدیده امنیت عربستان و امارات را به خطر خواهد انداخت. از این رو، به نظر می رسد حمله موشکی به شهرهای مرزی عربستان، فرودگاه ها، پایگاه های نظامی و مجتمع های صنعتی افزایش یابد. گزارش ها اطلاعاتی نشان می دهد که انصارالله می تواند عمق سرزمین های عربستان را هدف قرار دهد. همچنین دستیابی انصارالله به موشک های دوربرد سبب شده که مرزهای امارات نسبت به عربستان وضعیت بهتری نداشته باشند.
این رسانه افزود: عبدالملک حوثی رهبر گروه مردمی انصارالله گفته است این گروه می توانند هرگونه عملیات نظامی ائتلاف به سردمداری عربستان در جنوب بندر راهبردی الحدیده را با شکست روبرو سازد. او تصریح کرد مردم یمن اکنون با ثبات و پایداری در برابر دشمن ایستاده است. تجاوزگران توانستند نبرد الحدیده را آغاز کردند اما برای آنان ناممکن است که این نبرد را به پایان برسانند.
پژوهش **9278**9279

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نبرد الحديده يمن ائتلاف حمله به يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • (ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • فیلم/ حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...