Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اعزام مبلغ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و رسالت‌های اداره تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگی و تبلیغی است.

وی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره می‌توان به اقدامات فرهنگی و تبلیغی، قرآنی، تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی و عمرانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیپورعنوان کرد: اعزام 170 مبلغ در مناسبت‌های مذهبی و ملی، اعزام 85 مبلغ در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر به روستاهای فاقد روحانی، اعزام ائمه جماعات به مدارس و ادارات در طول سال و اعزام روحانی مستقر و طرح هجرت جهت تحت پوشش قرار دادن تبلیغ و فرهنگ سازی در 25 روستا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، همچنین به برگزاری 32 مورد کلاس‌های اوقات فراغت در سطح شهر و روستاهای این دو شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی جوان در سطح مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، نشست‌های مشترک علمای تشیع و تسنن، برنامه‌های دهه نکوداشت مساجد، 12 مورد گردهمایی روحانیون مستقر و طرح هجرت، برنامه معنوی اعتکاف، جشنواره تحکیم بنیان خانواده، همایش عفاف فاطمی ویژه بانوان و برگزاری طرح حمایت از فعالیت‌های فرهنگی ائمه جماعات مساجد و طرح وفاق از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در این دو شهرستان است.

وی گفت: برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه، 40 مورد جشن‌های عید غدیر خم، مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، جشن‌های هفته وحدت، مراسم‌های دهه کرامت، مراسم شب‌های قدر، ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و ضیافت افطاری، مراسم ولادت ائمه اطهار(ع) و اعیاد مذهبی در شهر و روستاها با همکاری روحانیون مستقر و طرح هجرت و نیز همکاری در برگزاری راهپیمایی ایام الله 13 آبان، روزجهانی قدس و 22 بهمن از اقدامات دینی و مذهبی در همین بازه زمانی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تایباد، برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در همین راستا دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی – ایرانی ویژه زوج‌های جوان  طی 12 دوره، دوره های آموزشی ویژه روحانیون، کلاس‌های طرح هسته‌های فرهنگی جوان در پنج پایگاه، تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شبستان برگزار و نیز هزار مورد توزیع پوستر، پلاکارد و پارچه در مراسم‌ ملی و مذهبی انجام شده است.

گفتنی است، برگزاری محافل انس با قرآن، دوره‌های تربیت مربی مهد قرآنی، احداث و بازسازی خانه‌های عالم روستایی و فعالیت‌های تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در مراسم‌های مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها تایباد و باخرز تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ دینی برگزاری مراسم مذهبی دوره آموزشی محافل انس با قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن