Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

کریدور بین المللی حمل‌ونقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران با پهلوگیری یک کشتی ایرانی در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی راه اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با پهلوگیری یک کشتی ایرانی در بندر کاسپین کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی به‌طور رسمی راه‌اندازی شد تا ضمن افزایش ظرفیت مبادلات تجاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر ، امکان کاهش زمان حمل و هزینه‌های مبادلات هم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای مسرور با اشاره به اینکه این کشتی، حامل 40 کانتینر لوازم یدکی خودرو است اعلام کرد: این محموله پس از طی مسیر ترکیبی ریلی – دریایی در بندر کاسپین تخلیه می شود.

وی به ساخت مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود: این بندر با 22 اسکله، حوضچه آرامش 200 هکتاری، پسکرانه 500 هکتاری و عمق آب هفت‌و نیم‌متری در مرحله اول و 9 متری در مرحله دوم با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست ساخت است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه دو پست اسکله این مجتمع بندری، اوایل پارسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد تصریح کرد: بندر کاسپین جزو  بنادر نسل سوم است.

آقای مسرور افزود: با ساخت کامل این بندر منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالا و مبادلات بخشی از تولیدات کشور چین به کشورهای همسایه غربی ایران و برعکس تبدیل می شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری امروز نیز در مورد این کریدور گفت: خط ریلی چین-قزاقستان-ایران برای حمل بخشی از باری که از طریق قزاقستان و دریای خزر وارد ایران می‌شود، افتتاح خواهد شد.

اسحاق جهانگیری گفت: درواقع کالایی که از کشور چین از طریق راه‌آهن به سمت غرب حمل می‌شود و می‌تواند تا اروپا پیش رود؛ یکی از مسیرهایی که عبور می‌کرده، ایران بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اتصال چین از قزاقستان به ایران را از مهم‌ترین اتفاقات برشمرد و گفت: ایران پیشتر، در مسیر جاده ابریشم بوده که این فرصت بسیار مهم تاریخی و فرهنگی، بازآفرینی می‌شود.

جهانگیری به تلاش برای همبستگی بیشتر با کشورهای حاشیه‌خزر و نیز چین اشاره کرد و گفت: به‌دنبال تسریع توسعه کشور و استان‌هایی که در مسیر قرارگرفته‌اند هستیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری بندر کاسپین بندر انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،وکیلی مدیرعامل منطقه آزاد بانه، مریوان می‌گوید: در حال حاضر ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری برای عرضه به سرمایه گذاران در حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت تدوین و آماده شده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • اعلام اسامی داوران کشتی آزاد نوجوانان جام موحد
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر
  • سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر راه اندازی شد