Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ادیانی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم ضمن تشکر از نمایندگان که به ماده یک این لایحه رای ندادند، بیان کرد: بنده یک تذکر و دو اخطار دارم که تذکر مربوط به اصل ۱۹۶ آیین نامه است.  اصل ۱۹۶ مغایر سوگندی است که نمایندگان یاد کرده‌اند.

وی در بیان اخطاری متکی بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: این لایحه بخشی از FATF است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نباید بحث را سیاسی کنیم. این لایحه اسفندماه سال ۹۴ تصویب و در تیرماه سال ۹۵ درخواست حذف تبصره ۱ ماده دو آن قانون تقدیم شد و در آبان ماه سال ۹۶ در جریان تذکراتی به دولت، لایحه آن به مجلس آورده شد.

ادیانی در بیان اخطار دوم خود گفت: این اخطار به اصل ۱۵۸ قانون اساسی استناد دارد و با توجه به این که این یک لایحه قضایی است دولت حق تقدیم این لایحه را نداشته است.

پزشکیان در پاسخ به ادیانی تاکید کرد: ماده دو این لایحه ربطی به FATF ندارد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مسعود پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود

یک مامور پلیس انگلیس به دلیل انتشار تصاویری در حمایت از حماس، به «حمایت از تروریسم» متهم شد!

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس اعلام کرد یک مامور پلیس این کشور به دلیل انتشار تصویری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به حمایت از تروریسم متهم شده است.

در نوامبر سال گذشته در پی تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس، «محمد عادل» مامور پلیس ۲۶ ساله در منطقه «برادفورد» انگلیس بازداشت شد.

اداره مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم این کشور درباره پیام‌هایی تحقیق کرده که «محمد عادل» در پیام‌رسان واتساپ منتشر کرده است.

این نهاد انگلیسی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز دوشنبه، محمد عادل ۲۶ ساله به دو فقره انتشار تصویر در حمایت از یک سازمان ممنوعه (حماس) متهم شده است؛ اقدامی که ناقض ماده ۱۳ قانون تروریسم انگلیس است. گفته می‌شود این جرایم ادعایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳ روی داده‌اند.»

دولت انگلیس حماس را یک «سازمان تروریستی» می‌داند و به همین دلیل مامور پلیس مذکور را از خدمت تعلیق کرده است. او قرار است در روز پنجشنبه برای رسیدگی به اتهامات خود در دادگاهی در لندن حاضر شود.

از هفتم اکتبر تا امروز پلیس انگلیس چندین نفر را به دلیل شرکت در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان بازداشت کرده است. همچنین پلیس مبارزه با تروریسم این کشور اعلام کرده که چندین پرونده در رابطه‌ با حمایت از حماس در فضای مجازی دریافت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است