Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مهدی ایزدی روز سه‌شنبه در نشست خبری افراد جویای کار در بنیاد شهید را دو دسته شامل افراد تحصیلکرده و زیر دیپلم بیان کرد و افزود: زمینه اشتغال ١١ هزار نفر از این افراد بر اساس سهمیه استخدامی و 6 هزار و 5٠٠ نفر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مسأله اصلی بنیاد شهید را دو موضوع اشتغال و درمان ایثارگران عنوان کرد و گفت: این دو موضوع در دستورکار قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم این موضوعات را در اولویت قرار دهیم.
ایزدی درباره اقدامات این نهاد برای اشتغال خانواده های ایثارگران اظهار داشت: با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دامنه جامعه مشمول بهره مندی از اشتغال افزایش یافت که با ایجاد تغییرات در این قانون، فرزندان جانبازان زیر ٢5 درصد و خواهر و برادر شهدا هم به این طرح اضافه شدند.
وی اضافه کرد: تا پارسال سامانه مشخصی برای ثبت اطلاعات جمعیت بیکاران ایثارگر نداشتیم اما اکنون سامانه ای در این زمینه برای ثبت نام آنها داریم تا ضمن پالایش آمار برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: در چند سال اخیر تمام ٢5 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران را استفاده کرده ایم و هیچ سهمیه ای از ما سوخت نشده است.
وی ادامه داد: در دولت دهم 6٠٠ هزار سهمیه استخدامی داده شد که ظرفیت و سهمیه استخدامی دو دوره بعد از خود را نیز از بین برد؛ سهمیه ایثارگران بسته نشده و بخش عمده ای از آنها یعنی در ٣٠٠ هزار مورد سهمیه ایثارگران لحاظ نشد که با مشکلات زیادی مواجه شد و حتی افراد زیر دیپلم به کار گرفته شده است.
ایزدی افزود: در مجموع کل مجوز استخدامی در کشور در سال گذشته ١5 هزار نفر بود که بنیاد شهید به طور عادی 6٠ تا ٨٠ هزار نفر تحصیلکرده را جذب و حتی بنیاد شهید ١١ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: با ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، سال گذشته ١٧٠ هزار میلیارد تومان از بانک های عامل تسهیلات دریافت و زمینه اشتغال 6 هزار و 5٠٠ نفر فراهم شد.
وی گفت: کارت شناسایی ایثارگران از سال 13٩٠ تمدید اعتبار شده است؛ امسال کارت های جدید برای آنها صادر شده است و کارت های قبلی تا پایان تیرماه اعتبار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون بنیاد شهید ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند