Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علیرغم تلاش دولتمردان اسلام آباد برای جلب نظر FATF نام پاکستان همچنان در لیست خاکستری این گروه قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از جیو تی وی، علیرغم تمام تلاش‌های دولت اسلام آباد برای جلب نظر مسئولیت FATF و خروج از لیست‌های سیاه و خاکستری این گروه، نام پاکستان همچنان بعنوان کشوری که باید تحت نظارت ویژه باشد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است نمایندگان پاکستان به سرپرستی «شمشاد اختر» وزیر خزانه داری این کشور تلاش کردند تا اعتماد مسئولین «گروه ویژه اقدام مالی» موسوم به FATF را جلب کنند ولی موفق به این کار نشدند.

این لیست شامل کشورهایی است که از نظر کارشناسان این سازمان، در مبارزه جهانی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری نمی‌کنند.

گفتنی است در سال 2009 برای اولین بار، نام ایران در کنار نام پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان وارد لیست سیاه پیشنهادهای سرمایه‌گذاری FATF شد.

اینک دولت پاکستان مدعی است در راه مبارزه با تروریسم بسیار جدی‌تر از گذشته عمل می کند و از لحاظ مالی نیز در این رابطه گزارش‌های شفافی به FATF ارائه کرده است.

این درحالی است که کارشناسان این گروه در یک جلسه غیر رسمی درتاریخ 22 می با بررسی گزارش 27 صفحه ای پاکستان اقدامات پاکستان علیه تروریسم را خوب توصیف کرده بودند.

اینک 37 کشور از جمله آمریکا انگلیس، چین و هند عضو FATF هستند و در رابطه با اوضاع اقتصادی، پول‌شویی و حمایت مالی کشورها از تروریسم اظهار نظر می‌کنند.

قرار گرفتن نام پاکستان در لیست خاکستری به این معنا است که در خصوص ارائه وام‌های بین المللی، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تجارت با اسلام آباد نظارت‌های سختی به عمل خواهد آمد.

این نظارت‌ها می‌تواند تاثیرات منفی بر اوضاع اقتصادی پاکستان داشته باشد و چالش‌های فعلی را نیز افزایش دهد.

این تصمیم FATF در حالی اخذ شد که پاکستان برای جلب نظر کشورهای عضو این گروه عملیات‌های ضد تروریستی خود را شدت بخشیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارشات گروه بین الملل خبرگزاری میزان تصمیم روسیه گروه عملیات ضد تروریستی نظارت افزایش حقوق لیست خاکستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون

در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا ۲ بازی برگزار شد و در پایتخت ایتالیا، بایرلورکوزن موفق شد با شکست گرگ‌ها نیمی از راه صعود را طی کند و آتالانتا در فرانسه مقابل مارسی متوقف شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در ورزشگاه المپیکو رم گرگ‌ها میزبان شاگردان ژابی آلونسو بودند، اما در نهایت این بازی با پیروزی ۲ بر صفر بایرلورکوزن به پایان رسید تا عملا یک پای نماینده ژرمن‌ها به فینال رسیده باشد.

در این بازی سردار آزمون تا دقایق پایانی روی نیمکت رم بود و در دقایق کوتاهی که در زمین حضور داشت نتوانست برای تیمش گلزنی کند.

در دیگر دیدار هم مارسی در خانه نتوانست شاگردان گاسپرینی را مغلوب کند و با نتیجه تساوی یک بر یک این دیدار خاتمه پیدا کرد تا شانس آتلانتا برای فینالیست شدن بیشتر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جیمی کرگر: بایرن مونیخ عملکرد بهتری مقابل رئال مادرید داشت ولی نتوانست برنده شود / زیرنویس فارسی
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون
  • ناکامی آزمون مقابل تیم سابق / لورکوزن در آستانه فینالیست شدن
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • جم رکورد فروش را شکست
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »