Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی چین برای حمایت از صادرکنندگان این کشور در برابر تعرفه‌های وارداتی آمریکا، نرخ برابری یوان در برابر دلار را به پایین ترین سطح ۵ ماه اخیر کاهش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی چین امروز سه شنبه نرخ برابری یوان در برابر دلار را با ۲۸۷ واحد افزایش از ۶.۴۸۹۳ یوان در هر دلار به ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۱۸۰ یوان افزایش داد. این برای پنجمین بار در سال میلادی کنونی است که بانک مرکزی چین دست به چنین اقدامی می زند.

تضعیف یوان یکی از اقدامات چین در بحبوبه جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن است که با هدف حمایت از صادرکنندگان چینی به آمریکا انجام می شود. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا از سیاست کاهش ارزش یوان انتقاد کرده است که با این کار باعث افزایش درآمد صادراتی صادرکنندگان چینی می شود.

 با این حال روند افزایش قیمت دلار در برابر یوان باز هم ادامه یافته است و تا پایان معاملات امروز به ۶.۵۵۰۶ یوان رسیده است.

هر یورو به ۷.۶۷۵۸ یوان، هر پوند به ۸.۷۰۴۸ یوان و هر فرانک سوئیس به ۶.۶۳۹۶ یوان افزایش یافته است. یوان در برابر دلار استرالیا و ین ژاپن نیز روندی کاهشی داشت و تنها در برابر دلار کانادا افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی

هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی