Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر طرح دریابست را طرحی علمی و ضروری دانست و گفت:باید شرایطی فراهم شود که در زمان دریابست در منطقه دیگری که امکان صید وجود دارد جایگزینی برای فعالیت صیادان استان بوشهر شود. ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مسئولان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه نعمت دریا در هندسه جغرافیای پیشرفت یک ظرفیت فوق العاده استراتژیک است اظهار داشت: اگر یک کشور دارای آبهای غنی به ویژه بین المللی باشد قطعاً این کشور دارای ظرفیت‌های پیشرفت دانش بنیان و ثروت‌افزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشورهای بزرگ جهان از دیرباز به دنبال دست‌یابی به دریاهای بزرگ بوده‌اند گفت: دریا و آبراه  به عنوان یک مقوله استراتژیک محسوب می‌شود که متاسفانه در شمال و جنوب ایران در تولید ثروت، رشد نرخ توسعه و تولید ناخالص ملی خیلی کم از این نعمت استفاده می‌شود.

 امام جمعه بوشهربا تاکید بر تدوین اقتصاد کرانه‌ای افزود: تاکنون در کشور طرح جامع برای مدیریت دریا پایه‌ اقتصاد در جغرافیای کرانه‌ای تدوین نشده و مدیریت در حوزه اجرا نیز بر اساس این اندیشه صورت نگرفته به همین سبب باید در این رابطه تدبیر اساسی صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری دریا را منبع غنی رشد اقتصادی یک کشور عنوان و تاکید کرد: نگاه تمامی تئوریسن‌های پیشرفت بر این اندیشه استوار است که آینده جهان از آن کشوری است که مدیریت دریاها را به دست گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مدیریت صحیح آبراه‌های ملی و بین المللی افزود: با تحقق این مهم قطعاً در عرصه‌های مختلف می‌توانیم یک اقتدار ملی و بین المللی برای خود ایجاد کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه ما به دریا باید تغییر کند، افزود: دریا یک ظرفیت فوق العاده مهم است و باید به سمت استفاده اقتصاد استراتژیک از دریا برویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حراست و حفاظت از دریا را یک ضرورت عنوان و خاطر نشان کرد: طرح دریابست یک مسئله علمی و ضروری است اما باید شرایطی فراهم شود که در زمان دریابست در منطقه دیگری امکان صید وجود داشته باشد و جایگزینی برای صیادان استان بوشهر فراهم شود که این قشر زحمتکش و ضعیف بتوانند زندگی خود را مدیریت اقتصادی کنند.

امام جمعه بوشهر، صیادان را از شریف‌ترین اقشار جامعه دانست و گفت: این قشر از درآمد مالی بالایی برخوردار نیستند به همین سبب باید توجه ویژه‌ای به معیشت و بیمه، اعطاء زمین و تسهیلات بانکی برای بازسازی و نوسازی شناورهای صیادی آنها شود.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود. این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز هشتم اردیبهشت متنی در سپهر رایانه (فضای مجازی) منتشر و اعلام کرد: «علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد