Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@23:31:38 GMT

اکران فیلم های خارجی درسینماها به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۳۷۴۸

علی آشتیانی پور مدیر پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران درباره آخرین جزییات اکران آثاری از سینمای جهان در ایران گفت: این طرح با هدف ایجاد تنوع در سبد اکران سینمای ایران طراحی شده و به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: در ابتدای راه یک فیلم خارجی در سینماهای کشور اکران می شود و پس از سنجیدن جوانب طرح، فیلم های بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتیانی پور با اشاره به اینکه مالکیت این فیلم ها متعلق به موسسه رسانه های تصویری است و این طرح نیز زیر نظر موسسه اجرا می شود، بیان کرد: گرفتن حواله اکران از شورای صنفی نمایش ضروری است.

مدیر  پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران، گفت: سینماهایی که بالای ۷ سالن داشته باشند می توانند یک سالن کامل به اکران فیلم خارجی اختصاص دهند و دیگر سینماها فقط می توانند در تک سانس فوق العاده فیلم خارجی نمایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ابزار کمکی به سینمای ایران است، افزود: ۴۰ درصد از درآمد این طرح در اختیار سینمادار قرار می گیرد و ۶۰ درصد باقی فروش بلیت در اختیار خانه سینما خواهد بود تا برای ساخت مرکز درمانی ویژه اهالی هنر مورد استفاده قرار گیرد.

آشتیانی پور در پاسخ به اینکه آیا فیلم های روز سینمای جهان برای اکران در نظر گرفته شده اند، عنوان کرد: هدف ما این است که به جریان اکران جهان نزدیک باشیم و این فیلمی که به زودی در سینماها اکران خواهد شد از جمله آثار روز جهان است که مدت زمان زیادی از اکران آن نمی گذرد.

مدیر پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران در پایان گفت: حق پخش فیلم های خارجی توسط موسسه رسانه های تصویری خریداری شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران سینمای جهان سینمای ایران رسانه درآمد خانه سینما جهان سینمای ایران اکران فیلم ها اکران فیلم خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان و «آسمان غرب» با فروش بیش از یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند.

فیلم‌های «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۸۳۱ میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۳۵۲ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۲۰۵ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۲۳ میلیون تومان، «روز مات» با فروش بیش از ۶ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.

همچنین فروش کلی سینمای ایران از ابتدای اردیبهشت تا ۱۴ این ماه به بیش از ۹۷ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان رسید و سینمای ایران جمعه ۷ اردیبهشت ماه با فروش بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان بیشترین فروش و سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با ۲۷۹ هزار و ۲۹۸ نفر، بیشترین مخاطب را در این ماه داشته است.

کد خبر 6097271

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی