Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ حجت‌الله ناصر پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس استان لرستان ۱۷۵ بار بمباران شد و هزار و ۵۰۰ بمب بر سر استان فروریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه لشکر ۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و در عملیات فتح المبین نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند افزود: سپاه پاسداران در ۱۷ عملیات شرکت فعال و گسترده‌ای داشتند و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) نقش بسیار زیادی در آزادسازی خرمشهر داشت و جز اولین کسانی بودند که نماز را در مسجد خرمشهر برگزار کردند همچنین در غائله ترکمن‌صحرا، کردستان و در غائله خرمشهر نقش بسیاری داشتند و آنچه سبب شد خرمشهر از دست بعثی‌ها آزاد شود عملکرد تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تصریح کرد: در عملیات حاج عمران تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان نقش مؤثری داشتند و ظرف ۲۴ ساعت ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و که پس از اطلاع مقام معظم رهبری و ضمن عرض تسلیت می‌فرمایند "رزم مردم لرستان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است" که این جمله نشانه تلاش بی‌باکانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است.

سرهنگ ناصر پور با اشاره به حضور مردم سلحشور و شجاع لرستان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ۵۹ هزار و ۹۹۹ رزمنده به مناطق عملیاتی اعزام شد و بسیج مستضعفین نیز ۴۷ هزار نفر را اعزام کردند.

وی بابیان اینکه لرستان به‌عنوان معین جنگ و جایگاه گذر همه رزمندگان بوده است خاطرنشان کرد: در استان لرستان آمار بالایی از حضور زنان در دفاع مقدس راداریم، ولی تنها موضوعی که وجود داشته عدم بیان تلاش و زحمت رزمندگان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با عنوان اینکه در حوزه دانشنامه دفاع مقدس و تدوین نقش یگان‌های نظامی لرستان کوتاهی کرده‌ایم گفت: نقش لشکر ۸۴ در دوران دفاع مقدس در دو جلد با عنوان "نامه پایداری" نوشته شد و به‌عنوان کتاب سال نیز معرفی شد؛ نیروی انتظامی نیز کمک بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند و در حال تدوین کتاب آن هستیم و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار لرستان دو استراتژی را دنبال می‌کند اظهار داشت: موزه دفاع مقدس لرستان در ۹ فاز تعریف‌شده است، این مرکز در سال ۸۹ کلنگ زنی شده که از سال ۹۰ تا ۹۳ تعطیل بوده است و امروز حدود ۷۰ درصد ساختمان اصلی موزه آماده است و امیدواریم در ۲۲ بهمن‌ماه امسال مورد افتتاح قرار بگیرد.

سرهنگ ناصر پور بیان کرد: این مرکز می‌تواند معرف همه تلاش رزمندگان، عملیات‌ها، تلاش یگان‌های نظامی و مردمی باشد؛ در کنار مرکز فرهنگی بحث دانش‌نامه نظامی راداریم که نقش تمام یگان‌های نظامی را تسریع کند و امیدواریم با کمک رابطین پژوهشی بتوانیم دانش‌نامه یگان نظامی را تهیه کنیم.

انتهای پیام/م/پ

انتشارات دفاع مقدس در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد

آیین تشییع پیکر حاج محمد (جمعلی) کیانی از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین، از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار شد و سپس در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می شود.

مراسم وداع با این رزمنده دیشب سه شنبه در مسجد فاطمه الزهرا (س) میرآباد شهرکرد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

حاج محمد (جمعلی) کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دریافت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد