Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: قابليت ها و ظرفيت هاي بنادر گيلان از لحاظ صادراتي و ترانزيتي، نويدبخش رونق و شکوفايي استان در آينده اي نه چندان دور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عباس آخوندي روز سه شنبه پس از افتتاح و بهره برداري از چند پروژه صنعتي، بندري و گردشگري استان گيلان که با حضور معاون اول رئيس جمهوري انجام شد، در سالن همايش هاي منطقه آزاد انزلي اظهار داشت: هم افزايي بنادر کاسپين و انزلي در وارادات و صادرات کشور در بخش هاي مختلف، رضايت صاحبان کالا و تجار را فراهم مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيشترين تمرکز وزارت راه و شهرسازي را در بحث حمل و نقل عنوان و اضافه کرد: در همين راستا ، از هر کريدور و راه جديدي استقبال مي کنيم تا تاجر و حمل و نقل کننده، حق انتخاب هاي مختلف داشته باشد.
آخوندي يکي از مهمترين مولفه هاي توسعه اقتصادي را دريا محور دانست و گفت: قابليت هاي بالقوه بنادر تجاري کشور، بر کسي پوشيده نيست و در همين مسير توسعه اقتصادي استان، بنادر کاسپين و انزلي به عنوان يکي از فعال ترين بنادر کشور نقش مهمي دارند.
وي با اشاره به ظرفيت هاي بنادر يادشده افزود: ايجاد توازن اقتصادي و رابطه منطقي تجارت در درياي خزر از ظرفيت هاي اين بنادر است.
به گفته وزير راه و شهرسازي ، يکي از ويژگي هاي بندر کاسپين ، نگاه گردشگري به آن است درحاليکه نگاه به بيشتر بنادر، از منظر حمل بار است.
وي افزايش توان عمليات در تجسس و نجات و جلوگيري از هزينه هاي مجدد در اين رابطه، رونق بخشيدن به تجارت منطقه از طريق ريلي، فراهم سازي شرايط استفاده از استان هاي مجاور با هدف افزايش رقابت پذيري را از جمله ظرفيت هاي بنادر کاسپين و انزلي عنوان کرد.
آخوندي تصريح کرد: شناخت مزيت هاي صادراتي ، افزايش ظرفيت و توان تخليه و بارگيري در استان گيلان بين کشورهاي روسيه، آذربايجان و قزاقستان از يکسو و ترکيه، امارات و پاکستان از سوي ديگر بايد مورد توجه باشد.
وي همچنين نزديکي به بزرگترين ذخاير گاز و نفت درياي خزر براي ترانزيت و سوآپ کالا و نزديکي به بازارهاي منطقه 200 ميليوني آسياي ميانه را از ديگر ظرفيت هاي بنادر کاسپين و انزلي عنوان کرد.
آخوندي گفت: از نظر ما آنچه که براي اين بندر مهم است و در يک هماهنگي مي توانيم به آن دست يابيم، گردشگري در دريا و خشکي است.
وي با اشاره به زيست بوم گيلان، کوه، جنگل و دريا در اين استان بيان داشت: اين مولفه ها در کنار هم، شرايط مناسبي را براي استفاده گردشگري از اين بنادر فراهم آورده است.
وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: در گام اول ، بندر کاسپين و در گام دوم بنادر چمخاله و آستارا مي توانند در جهت جذب گردشگر داخلي و خارجي موثر باشند و اين اقدامات، اشتغال گسترده و رونق اقتصادي را بوجود مي اورد.
آخوندي در خاتمه سخنانش به خط ريلي رشت - قزوين نيز اشاره کرد و گفت: بزودي خط آهن رشت - قزوين افتتاح مي شودو در ادامه، مسير ريلي رشت - انزلي نيز در سه قطعه در حال اجراست و حمل و نقل ترکيبي را مي توانيم در اين منطقه داشته باشيم.
به گزارش ايرنا با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري مجموعه تفريحي و گردشگري آکواريوم و نيز اسکله مارينا در منطقه آزاد انزلي افتتاح و زيرساخت گردشگري دريايي در خزر مهيا شد. همچنين با ورود نخستين محموله تجاري به بندر کاسپين، کريدور حمل و نقل چين - قزاقستان - ايران به صورت رسمي افتتاح شد.
ظرفيت حوضچه آرامش مجتمع بندري کاسپين 200 هکتار بوده و پسکرانه آن در حدود 500 هکتار مي باشد که عمق آبخور مناسب آن 7.5 متر در فاز اول و 9 متر در فاز دوم خواهد بود و با 22 پست اسکله اي که در فاز نهايي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت، ظرفيت تخليه و بارگيري 15 ميليون تن کالا را خواهد داشت.
با ورود اولين محموله تجاري از طريق کريدور ترکيبي چين، قزاقستان، ايران (بندر کاسپين) علاوه بر کوتاه تر شدن مدت زمان سفر هزينه انتقال کالا نيز کاهش مي يابد.
بندر کاسپين بزرگترين پروژه زير ساختي مناطق آزاد کشور است که با حضور حجت الاسلام روحاني رئيس جمهوري در سال 96 به طور رسمي افتتاح شد و از زمستان سال گذشته نيز مرز رسمي آن توسط هيأت دولت به تصويب رسيد و در روزهاي پاياني اسفندماه سال گذشته، تفاهم نامه همکاري با سازمان بنادر و دريانوردي در ارتباط با اين بندر منعقد شد تا علاوه بر تکميل زيرساخت هاي مادي آن، تمامي الزامات و پروتکل هاي فعاليت داخلي و بين المللي آن نيز پيگيري و انجام شود.
منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه درياي خزر است. قرار گرفتن در مسير کريدور بين المللي شمال - جنوب ، دارا بودن موقعيت ويژه در زمينه ارتباط با کشورهاي حاشيه درياي خزر ، همجواري با بنادر آستراخان و لاگان در روسيه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربايجان ، دسترسي از طريق راه هاي مناسب به بازارهاي مصرف کشورهاي همسود (CIS) و نزديکي به فرودگاه بين المللي سردارجنگل رشت از جمله مزاياي منطقه آزاد انزلي است.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی

با شور و شوق فراوان، آرش مال در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد. این مجتمع تجاری نتیجه‌ی سال‌ها تلاش مداوم و برنامه‌ریزی دقیق است که با هدف ارتقاء سطح اقتصادی و فرهنگی منطقه و افزایش جذابیت‌های گردشگری استان گیلان طراحی شده است. آرش مال به عنوان یک نماد اعتباری برای منطقه آزاد انزلی و شهروندان گیلانی، قرار است محیطی مملو از فرصت‌های نوین تجاری و تفریحی ارائه دهد که می‌تواند به تحولی بزرگ در الگوی خرید و سبک زندگی مردم منجر شود.

در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای به سرانجام رساندن این پروژه صورت گرفته است. از جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی گرفته تا همکاری با طراحان و معماران برجسته، هر قدم با دقت فراوان برداشته شده تا اطمینان حاصل شود که آرش مال نه تنها به یک مرکز خرید معمولی تبدیل نشود، بلکه به یک مرکز جامع تجاری، فرهنگی و تفریحی مبدل شود که می‌تواند به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه آزاد انزلی عمل کند.

همچنین، این افتتاحیه تنها آغاز راه است؛ برنامه‌های ما برای آینده آرش مال همچنان ادامه دارد. ما می‌دانیم که مسیر توسعه و پیشرفت این مجموعه بی‌پایان است و با هر گام، خدمات و امکانات جدیدی به آن افزوده خواهد شد تا نیازهای رو به رشد گردشگران و شهروندان را برآورده سازد. آرش مال نه تنها یک مرکز خرید است، بلکه باید به مکانی برای پیوندهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود که افتخار آن متعلق به همه شهروندان خواهد بود.

ما در آرش مال، مفتخریم که این مسیر را در کنار شما طی کنیم و با اطمینان به آینده‌ای روشن، دعوت می‌کنیم تا در این سفر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.‌ همراهان عزیز، آرش مال در روز افتتاحیه خود، شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ خواهد بود که بی‌شک، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها در منطقه آزاد انزلی تبدیل خواهد شد. این فستیوال با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون نمایش های زنده، برنامه های هنری، نمایش های فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی برای همه سنین، قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.‌

‌این فستیوال نه تنها فرصتی برای تفریح و خرید است، بلکه می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه گردشگری و تجارت در منطقه نیز عمل کند. ما امیدواریم که شما در این روز بزرگ همراه ما باشید و شاهد آغاز دوران جدیدی در تاریخ منطقه آزاد انزلی باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟