Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرح علمی‌فرد، مدیر حوزه علمیه خدیجه کبری(س) در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند که قرآن عهد خداوند به سوی بندگان است و بر اساس این فرمایش سزاوار است که هر مسلمانی عهدی که به خداوند بسته‌ را ادا کند.
وی با اشاره به اینکه در روایات ذکر شده که روزی 50 آیه از قران خوانده شود خاطرنشان کرد: نظر بیشتر امامان معصوم(ع) این است که تلاوت قران کریم همراه با تدبر و تعقل باشد و در مورد آیه‌های آن اندیشه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه علمیه خدیجه کبری(س) با اشاره به آیه «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» آيا به آيات قرآن نمی‌‏انديشند يا [مگر] بر دلهايشان قفل‌هايى نهاده شده است گفت: در روایات از تفسیر به رأی قرآن نهی شده اما به تدبر در آیات تأکید شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از امام سجاد(ع ) نقل شده که آیات قرآن خزانه است و زمانی که این گنجینه باز شود، در آن نظر کنید یعنی در آن تدبر و به اعماق آیات آن توجه کنید چرا که راه رستگاری این است.
علمی‌فرد تصریح کرد: وقتی با تدبر به آیات قرآن توجه کنیم، به اعماق قلب نفوذ می‌کند و باطن انسان صورت کلام الهی می‌شود و اخلاق و رفتار فرد هم شکل قرآنی به خود می‌گیرد.
وی عنوان کرد: سراسر زندگی پیامبر(ص) قرآنی بود و نگاه عملکردی به قرآن در زندگی انسان تاثیر فراوانی دارد و انسان را از اعمال ناپسند مانند تهمت، غیبت و تجسس دور نگه می‌دارد.
 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا زنجان تدبر در قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها