Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:00:02 GMT

نوشت‌افزار اسلامی ایرانی بوی نفت نمی‌دهد+ عکس

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۵۲۴۲

نوشت‌افزار اسلامی ایرانی بوی نفت نمی‌دهد+ عکس

در حالی که شش سال از فعالیت تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در کشور می‌گذرد و به رغم موفقیت‌هایی که این طرح فرهنگی به دست آورده، تولیدکنندگان این حوزه با مشکلات متعددی مواجهند. ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شش سالی هست که گروه‌های خودجوش فرهنگی عزم خود را برای تولید و طراحی نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی جزم کرده‌اند؛ نوشت‌افزارهایی که بتواند با کیفیت مناسب و با طرح‌های زیبا و جذاب متناسب با فرهنگ بومی و ملی و دینی در بازار نابرابر توزیع و عرضه این اقلام رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا گروه‌‌های کوچکی در نقاط مختلف کشور ایجاد شد که کار خود را با چند طرح اولیه آغاز کردند، اما کم‌کم برخی از نهادهای دولتی که دغدغه فعالیت در این زمینه را داشتند نیز وارد میدان شدند. با توجه به این روند در سال‌های گذشته نوشت‌افزار اسلامی ایرانی توانسته جای خود را در میان بسیاری از مخاطبان و خانواده‌های ایرانی باز کند.

سال 90 آغاز فعالیت‌های برخی از این نهادهای خودجوش بود که بدون حمایت‌های دولتی و برخورداری از تسهیلات ویژه نهادها کار خود را شروع کرده بودند. طرح‌های اولیه هر کدام از این گروه‌ها در وهله نخست شاید بیشتر از 15 طرح جدید نبود، اما کم‌کم توانستند جای خالی نوشت‌افزاری با رنگ و بوی ایرانی اسلامی را پر کنند اما در این میان مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان این حوزه وجود دارد که رفع آنها از عهده گروه‌های این‌چنینی که بدون پشتوانه و تنها به صرف دغدغه وارد کار شده‌اند، برنمی‌آید. 

نشست نقد و بررسی «نوشت‌افزار اسلامی ایرانی؛ ضعف‌ها و قوت‌ها» با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان این حوزه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. واردات گسترده، خلأهای قانونی، محدود بودن طرح‌های ایرانی اسلامی در حال حاضر و... از جمله موضوعاتی است که به گفته تولیدکنندگان، محدودیت‌ها و مشکلاتی ایجاد کرده است.

سیدابراهیم اعلایی، ابراهیم رجبچالی، مجید صادقیان و جواد باقریان از جمله تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بودند که در این نشست حضور داشتند.

صادقیان مدیر برند مشکات، با اشاره به بخشی از دغدغه‌های این روزهای تولیدکنندگان این حوزه گفت: تولید نوشت‌افزار در ایران در مقایسه با دیگر تولیدات در کشور حاشیه سود بسیار کمی دارد. دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بیشتر با توجه به جهاد فرهنگی وارد شده‌ و تلاش کرده‌اند تا خلأهای فرهنگی در دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی در کشور در این زمینه را پر کنند.

به گفته او؛ اگر یک مجموعه‌ای مواد اولیه مانند کاغذ را به دفتر تبدیل کند، قیمت عرضه دفتر از کاغذ بیشتر است؛ رشد قیمت مواد اولیه در کشور به خصوص در ماه‌های اخیر شتاب زیادی دارد. مشکلات خرد و کلان و عدیده‌ای در بین راه تولیدکنندگان قرار گرفته است که بخشی از آن به نوپا و نوجوان بودن تولیدات نوشت‌افزار اختصاص دارد.

بخش دیگر این نشست به واردات کالاهای مشابه تولید داخل به کشور، نبود طرح‌های متنوع و جدید در حوزه نوشت‌افزار، بلاتکلیف بودن وضعیت تولیدکنندگان در این زمینه در میان وزارتخانه‌های ارشاد و صنعت و ... اختصاص داشت.

مشروح این نشست در روزهای آتی منتشر خواهد شد. گزارش تصویری این نشست را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

نشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینوشت‌افزار اسلامی ایرانی بوی «نفت» نمی‌دهد+ عکسنشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانینشست تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی R1013197/P1013197/S4,35/CT13 واژه های کاربردی مرتبط نوشت افزار ایرانی اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوشت افزار ایرانی اسلامی نوشت افزار ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد

وب‌سایت خرده‌فروشی Newegg مشخصات فنی و تصاویر مینی کامپیوتر جدید کورسیر به نام One i500 را به‌طور اتفاقی فاش کرد. این محصول ظاهراً از خنک‌کننده‌ی مایع برای CPU و GPU بهره می‌برد و پنل جلویی چوبی دارد. صفحه‌ی محصول هم‌اکنون از Newegg حذف شده است.

کورسیر تاکنون به‌جز یک تیزر، اطلاعاتی از مینی کامپیوتر جدیدش به‌اشتراک نگذاشته است. کورسیر وان i500 احتمالاً از پردازنده اینتل مدل Core i9-14900K و کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 4080 Super در‌کنار دو ترابایت SSD و ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و پاور ۱٬۰۰۰ واتی 80Plus Gold بهره خواهد برد.

جدیدترین مینی کامپیوتر کورسیر ظاهراً از مادربرد مبتنی‌ بر تراشه‌ی B760 استفاده می‌کند. این دستگاه احتمالاً ۳۸٫۹ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۰ سانتی‌متر عمق و ۱۹٫۳ سانتی‌متر عرض دارد و وزنش به هفت کیلوگرم می‌رسد.

قیمت مینی کامپیوتر جدید کورسیر احتمالاً ۳٬۶۰۰ دلار خواهد بود. این محصول قرار است دو روز دیگر معرفی شود. پنل چوبی دستگاه رنگ‌بندی روشن و تیره خواهد داشت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد