Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتری تلفن همراه هر کاربر شخصی ترین رازهای او را بدون اطلاعش فاش می کند و هکرها می توانند با رصد آن متوجه شوند او در گوشی همراه خود چه تایپ کرده، چه زمان عکس گرفته و آخرین تماس او چه بوده است.

ایران آنلاین /محققان روشی یافته اند تا هرچه را که کاربر در تلفن همراه خود می خواند و تایپ می کند را با بررسی میزان شارژ باتری او دریابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور آنها  یک میکروکنترلر در باتری تلفن همراه کار گذاشتند تا جریان برق را در داخل و خارج دستگاه ثبت کند. در مرحله بعد آنها با استفاده از هوش مصنوعی هر میزان جریان برق را با ضربه به کلیدهای مختلف کیبورد مرتبط کردند.

هکرها با کمک چنین روشی می توانند پسوردهای کاربر را ثبت و همچنین وب سایت های مورد توجه کاربر، آخرین باری که از دوربین استفاده شده و زمان برقراری تماس را رصد کنند. برای چنین حمله ای موبایل باید در حال استفاده و خارج از وضعیت شارژ باشد.

کشف این تهدید امنیتی نتیجه پژوهش جدیدی است که در دانشگاه تگزاس انجام شده و قرار است در «سمپوزیوم سالانه فناوری های افزایش حریم خصوصی» در بارسلونا ارائه شود.

باتری های گوشی تلفن همراه هدف جالبی برای هکرها هستند زیرا تمام فعالیت های دستگاه را آشکار می کنند.

هکرها برای چنین حمله ای از روش ردیابی استفاده می کنند که در باتری های هوشمند استفاده می شود.

باتری های هوشمند که به طور روزافزون در  تلفن های همراه جدید استفاده می شوند، مصرف شارژ هر اپلیکیشین و ویژگی دستگاه را به طور جداگانه رصد می کنند و عمر باتری دستگاه را می افزایند.

هکرها با روشی مشابه می توانند مصرف شارژ را رصد و فعالیت های کاربر، هر آنچه که او در تلفن همراه تایپ می کند را بررسی کنند.

 

/ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند