Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:48:31 GMT

شکارچیان غیرمجاز در ثلاث باباجانی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۶۳۰۱

شکارچیان غیرمجاز در ثلاث باباجانی دستگیر شدند

فریدون یاوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی با تلاش شبانه روزی و گشت و کنترل های مستمر در مناطق حوزه استحفاظی موفق به توقیف 2 شکارچی غیرمجاز در مناطق میرآباد و دره شهیدان شدند.
وی افزود: از این شکارچیان متخلف یک قطعه کبک وحشی، 2 قطعه سهره طلایی، یک قفس چوبی، یک رشته دام زنده گیری پرندگان، تور و تله صیادی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه افزود: در این خصوص پرونده تخلف زیست محیطی برای متخلفان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
یاوری گفت: پرندگان صید شده پس از خاتمه رسیدگی قضایی پرونده ها در زیستگاه های مناسب رهاسازی و به دامن طبیعت باز گردانده می شوند.
وی از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد که برای حمایت و حفاظت از محیط زیست به محض مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به این سازمان اطلاع دهند.
161 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرنظارت محیط زیست قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جنگل حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست کشف و ضبط محیط زیست جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر شکار غیر مجاز و نگهداری گوشت شکار در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های بعمل آمده در بازرسی از منزل شکارچی ۵ کیلوگرم گوشت شکار غیر مجاز کشف و شکارچی نیز دستگیر شد، افزود: شکارچی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 
وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه