Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@08:31:14 GMT

بُعد اسلامی اوقاف با بعد اداری آن ادغام نشود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۶۵۷۹

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه در نظام ما اداراتی وجود دارند که متصدی کارهای اجرایی بزرگی هستند که البته گاه با مسائل سیاسی تلفیق می‌شوند، گفت: ما معتقدیم سیاست ما عین دیانت ماست و این موضوع بلااشکال است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌بینیم که جدا از ادارات دولتی، نهادهایی وجود دارد که حاکی از اسلامیت نظام است که به دو قسمت تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهایی که نماینده ولی فقیه در آنها حضور دارد و دیگری نهادهایی که از اول با پایه شرعی و اسلامی برسرکار آمده‌اند.

آیت‌الله شفیعی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهایی که بالاخص نماینده مقام معظم رهبری در آن حضور دارد. اوقاف یک مسئله اساسی و جدی است. در رژیم گذشته هم اوقاف وجود داشت اما عملکرد رژیم گذشته با حال بسیار متفاوت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسلامیت اوقاف باید بر همه جهات غلبه داشته باشد. وقف دارای ویژگی‌های مهمی است که یکی از آن، ابدی بودن آن است. آنچه را که می‌دانیم و می‌شنویم آن است که مقام معظم رهبری به عنوان حاکم اسلامی و ولی‌امر مسلمین اهتمام زیادی به مسئله وقف دارد و کوچک‌ترین لغزش از مسائل وقف به نیت واقفان مستلزم رسیدگی و رصد است.

وی با بیان اینکه حضور روحانیت به عنوان مسئولان اوقاف در سرتاسر کشور به صبغه اسلامی آن بازمی‌گردد، گفت: نباید بعد اسلامی اوقاف با بعد اداری آن ادغام شود. براین اساس که اوقاف به دست روحانیت و نماینده ولی‌فقیه اداره می‌شود، باید چگونگی ارتباط بین اوقاف از نظر شرعی و مردمی بر پایه وقف باید حتماً مورد ملاحظه قرار گیرد. مبادا چیزی بر بعد اسلامی اوقاف غلبه یابد. این هشدار را به مسئولان اوقاف می‌دهم که کسی که وارد دستگاه وقف می‌شود باید بداند دنیا و آخرتش در گرو مسائل وقفی است.

آیت‌الله شفیعی گفت: صبغه اسلامی اوقاف باید مورد توجه قرار بگیرد. رعایت و ملاحظه این نکته لازم است که نیروهای شرعی و فقهی اوقاف باید سایه‌افکن بر مجموعه باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام طباطبایی در سمت مدیریت اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت دارم و ما می‌خواهیم همیشه شاهد پیشرفت موقوفات استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان اجتماعی آیت الله شفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سران اقوام، عشایر، نخبگان و خانواده‌های معظم شهدای استان خوزستان اظهار کرد: چهار اولویت خداوند متعال در نظام اسلامی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر برای نظام اسلامی صادر شده است.

وی افزود: در این دوره اخیر سردار رادان جزو اولین کسانی است که در خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر است و افتخار داریم امروز میزبانش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: در بحث حجاب و برخورد با منکرات مجموعه انتظامی تنها نیست و همه دستگاه‌ها باید حضور فعال داشته باشند.

وی عنوان کرد: به سهم خودمان از این زحمات ارزشمند شما تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که جز اولین کسانی بودید که در خصوص حجاب با طرح و برنامه پا به میدان گذاشتید که آثار و برکات زیادی برای کشور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: به رغم توطئه‌های و برنامه‌ریزی‌های دشمنان ان‌شاءالله اقدامات شما در طرح نور مستمر باشد و تلاش کنید که مردم در صحنه باشند.

وی افزود: تقاضای بنده این است که در حوزه حجاب در ادارات، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها اقدامات لازم نیز انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان نیاز است که پلیس در اجرای این طرح، هوشمندانه و با ظرافت، اقدامات خود را انجام دهد.

کد خبر 6098783

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است