Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالملکی گفت: ۷۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعداد زیادی از این دانشجویان به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالملكی معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد امام خمينی در نشست خبری با رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران كه صبح امروز در این دانشگاه  برگزار شد، گفت: امروزه كميته امداد تمامی قشر فقير كشور را تحت پوشش خود قرار داده است و توانسته صفر تا صد مسائل مربوط به بخش فقير كشور را در اولويت خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: يكی از حوزه‌های مهم كميته امداد،‌ حوزه اشتغال است كه می‌خواهيم با جديت در اين حوزه ورود پيدا كنيم، متأسفانه امروز مشاغل هنوز در حالت سنتی باقی مانده‌اند و بخش قابل توجهی از اين مسائل می‌تواند به حوزه‌های نوين ورود پيدا كند.

5 هزار دانشجوی تحت تکلف کمیته امداد شرایط ورود به حوزه دانش بنیان را دارند

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد امام خمينی تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 5 هزار دانشجو از تعداد افراد تحت تكفل كميته امداد می‌توانند وارد حوزه دانش‌بنيان شوند و هدف ما اين است كه مجتمعی را با كمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای 20 گروه 3 تا 5 نفره راه‌اندازی كنيم تا بتوان از اين طريق فرآيند كسب و كار را در حوزه ICT حمايت كنيم.

عبدالملكی گفت: 70 هزار دانشجو و افراد تحصيل كرده امروز تحت پوشش كميته امداد هستند كه تعداد زيادی از اين دانشجويان عضو بنياد ملی نخبگان نيز هستند و می‌خواهيم از اين طريق اين افراد را حمايت و به سمت كارآفرينی سوق دهيم.

در ادامه اين نشست، عباس زارعی هنزكی رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: خوشبختانه پارک دانشگاه تهران آمادگی دارد تا بتواند در زمينه كارآفرينی دانشجويان را حمايت كند و قرار است پس از برنامه‌نويسی با تشكيل يک تيم مباحث مربوط به ماركتينگ را انجام دهيم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترين مسئله اين است كه دانشجويان و صاحبان ايده بتوانند يک نقشه تجارتی داشته باشند و امروز كميته امداد با فراهم كردن اين سرمايه‌گذاری می‌توانند از اين دانشجويان در زمينه كسب‌وكار حمايت كنند.

رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه كرد: امروز اين دانشگاه شعبات مختلفی در شهرهای بزرگ كشور دارد و ما می‌توانيم با كمک كميته امداد اين گروه‌ها را در بازه 3 تا 5 ساله در شعبه‌های سراسر كشور تشكيل دهيم.

وي يادآور شد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاكنون توانسته خدمات نوآوری،‌ كارآفرينی و رشد را به دانشجويان ارائه دهد و می‌تواند پتانسيل ايده‌پردازی را برای دانشجويان به وجود آورد.

انتهای پيام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم