Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@03:30:20 GMT

دلال بازی ها قیمت کاغذ را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۶۹۰۳

دلال بازی ها قیمت کاغذ را افزایش داد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان در خصوص وضعیت قیمت کاغذ گفت:چند روزی است به دلیل دلال بازی هایی که در بازار کاغذ وجود دارد  قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است.
 
وی افزود:بعضی از دلال بازها و آقایانی که کار آنها به کاغذ ارتباطی ندارد باعث افزایش قیمت کاغذ شدند این در حالی است که کاغذی با ارز غیر دولتی به کشور وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
غفاری با بیان اینکه تجار کاغذ، ارز دولتی برای واردات کاغذ گرفتند و کاغذ را با ارز 3800 یا 4200 تومان وارد کردند اما به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد قیمت کاغذ را افزایش دادند، ادامه داد:این بخش به  نظارت نیاز دارد تا آقایانی که کاغذ را با ارز 3800 یا 4200 تومان به کشور وارد می کنند قیمت کاغذ را در داخل کشور  افزایش ندهند.
 
رئیس اتحادیه صحافان با تاکید بر اینکه هیچ نظارتی روی قیمت کاغذ در بازار وجود ندارد، گفت:بهتر است اسامی کسانی را که کاغذ با ارز 4200 یا 3800 تومان وارد کرده اند به تجار کاغذ بدهند تا کسی سوءاستفاده نکند اگرچه می دانیم هیچ تاجری کاغذ را با ارز بالای 4200 یا 3800 تومان به کشور وارد نکرده است.
 
غفاری گفت:اگر تاجری کاغذ را با قیمتی بالاتر از این به کشور وارد کرده است، به ما اعلام کند.
 
رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به اینکه کاغذ تحریر  هم اکنون در لیست کالاهای  اساسی قرار دارد و به صورت یک کالای اساسی به کشور وارد می شود، اظهار کرد: یک عده از وضعیت ارز در بازار آزاد سوء استفاده می کنند و قیمت کاغذ را افزایش می دهند که در این میان تولید کننده در حوزه چاپ و نشر کشور ضرر می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه از دولت می خواهیم روی قیمت کاغذ نظارت داشته باشد و اسامی تجار وارد کننده کاغذ را اعلام کنند، ادامه داد:کاغذ به صورت قاچاق وارد کشور نمی شود و تمام آنها ثبت سفارش شده اند بنابراین می توانند اعلام کنند که  تاجری  برای مثال 1000 تن کاغذ به کشور وارد کرده است.
 
غفاری با تاکید بر اینکه چرا تجار کاغذ را در انبارهایشان  نگه داشتند تا قیمت آن را افزایش دهند، گفت:دولت اعلام کرد که چه تعداد تاجر موبایل را با ارز 4200 تومان به کشور وارد کرده اند از این رو انتظار داریم تاجران کاغذ را هم اعلام کنند تا جلوی افزایش بی رویه قیمت آن گرفته شود و تجار  این کالا را در انبارها احتکار نکنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت کاغذ ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا

کلیک کنید.

بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود

«مست عشق» ویترین سینمای ایران را تغییر داد/ می‎‌توان برای حسن فتحی ایستاده دست زد

احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد

کد خبر: 1229557 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن