Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:28:29 GMT

1600 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۷۰۵۷

1600 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان وجود دارد

به گزارش ایرنا رضا آریایی روزسه شنبه درجلسه حفاظت ازمنابع آبی که درمحل فرمانداری شهرستان برگزارشد، افزود: در چند سال اخیر پدیده خشکسالی کشور را فراگرفته ومشکلاتی به وجود آمده که اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
وی اظهارداشت: برای رفع مشکلات کم آبی و خشکسالی مردم نیز باید همکاری لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار لرستان بیان کرد: برخی از افراد بیش از میزان تخصیص یافته از منابع آبی مصرف می کنند که این مهم برای مناطق پایین دست مشکلاتی به وجود آورده است.
آریایی اضافه کرد: برنج کاری در استان های شمالی و مناطق با رطوبت بالا انجام می شود که با توجه به نیود رطوبت در لرستان کاشت این محصول ممنوع شده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از مشکلات بیشتر کم آبی اقدامات و برنامه ریزی باید انجام شود.
فرماندار بروجرد گفت: تابستان امسال پیش بینی می شود که بسیاری از رودخانه های لرستان خشک شده و یک قطره آب هم نخواهند داشت و در روستاهای پایین دست با گرم شدن هوا با مشکل کم آبی به وجود می آید.
آریایی با تاکید بر ضرورت استفاده ازسیستم آبیاری قطره ای افزود: با توجه به مشکلات خشکسالی نیاز است آبیاری قطره ای در دستور کار قرار گیرد تا منابع آبی بیشتر حفظ شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از افزایش کشت محصولات آبدوست در بروجرد خبر داد و افزود: سهمیه امسال کشت محصولات آبدوست در بروجرد 2 هزار و 806 هکتار بروده که با افزایش کشت یکهزار و 147 هکتار به این سهمیه امسال در شهرستان بروجرد سه هزار و 953 هکتار محصولات آبدوست کشت شده است.
رضا امینی اظهار داشت: طبق الگوی کشت کشاورزان 10 درصد کشت را به محصولات آبدوست می توانند اختصاص دهند و افزایش بیش از الگوی کشت مشکلات کم آبی را تشدید می کند.
مدیر امور آب منطقه ای بروجرد گفت: 9 حلقه چاه غیر مجاز در بروجرد مسدود شده و 10 حلقه چاه غیر مجاز همچنان وجود دارد که باید برای آنها فکری شود و بهتر است از طریق تذکر و اخطار خود فرد اقدام به غیر فعال کردن چاه نماید.
امین بهنیا اظهار داشت: ضروری است تا اولویت جهاد کشاورزی تولید محصولات با حفظ منابع آبی باشد و با سواستفاده کنندگان و افرادی که بیش از حد مصرف می کنند برخورد شود.
به گفته وی نیاز است تا کشت چغندر، پیاز و برنج ممنوع شود چرا که این محصولات بیش از حد آب نیاز دارند.
دادستان بروجرد گفت: کمبود آب معضل کل کشور است اما در سطح شهرستان الگوی کشت رعایت نمی شود و برداشت های بیش از اندازه مشکلاتی را ایجاد کرده است.
رضایی افزود: ضروری است تا مشکل آب از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی شود و مردم هم بتوانند بهینه مصرف کنند.
7190/7273
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برنج جهاد کشاورزی خشکسالی فضای مجازی بروجرد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح بازدید روز گذشته خود از اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: این بازدید به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و جهت آشنایی میدانی با دستاوردها، خدمات، ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه مهم و حیاتی برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: با توجه به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین سازمان انتقال خون، این اداره کل تأمین کننده ۲۵ درصد خون و سایر فرآورده‌های خونی کشور و از مراکز حیاتی تهران است و خون، پلاسما، پلاکت، کرایو و ... از فرآورده‌های خونی است که این مجموعه برای بیمارستان‌ها و بیماران خاص، اعمال جراحی، بیماران سرطانی و ... تأمین می‌کند.

خضریان با بیان اینکه انتظارات اعتباری متناسب با وسعت و اهمیت این مجموعه از مهمترین مسائل اداره کل انتقال خون استان تهران است، گفت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون به تجهیزات خاص برای تولید و انتقال محصولات خونی و حفظ سلامت این محصولات و هزینه بالای نیروی انسانی متخصص و شبانه‌روزی، مجموعه انتقال خون با کسری اعتبارات در سال گذشته مواجه بوده و این مسأله موجب نارضایتی بخشی از کارکنان و حتی ترک کار آنها و شرکت‌های طرف قرارداد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم مدیریت بحران برای وقایع طبیعی و آسیب پذیری برخی از اماکن وابسته به سازمان انتقال خون در برابر این حوادث و موضوعات مرتبط با حملات سایبری بخش دیگری از مشکلات انتقال خون کشور است که باید هرچه سریعتر مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

خضریان در پایان بیان کرد: با عنایت به برنامه دولت جهت افزایش نزدیک به ۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح استان تهران، ضروری است موضوع نگاه ویژه به مراکز دریافت محصولات و فرآورده‌های خونی به عنوان یک امر حیاتی برای خدمات درمانی در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین خصوص مقرر شد تا مجمع نمایندگان تهران در جلسات آتی خود با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این موضوع ورود نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد