Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@16:04:15 GMT

زمان مسابقات ورزش دانش آموزی در ۶ استان کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۷۰۷۴

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: مسابقات ورزش دانش آموزی از ۱۰ تیرماه آغاز می شود در حالیکه ۱۲ هزار دانش آموز در این دوره به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش مهر، حسین بابویی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد درباره سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان پسر و بیست و نهمین دوره مسابقات ورزش دختران توضیحاتی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مسابقات پسران از ۱۰ تیرماه و مسابقات دختران از ۹ مرداد آغاز می شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: ۱۲ هزار و ۱۹۱ دانش آموز دختر و پسر در این دوره از مسابقات شرکت می کنند که از این جمعیت بیش از ۵ هزار شرکت کننده، دختر هستند. همچنین در این مسابقات ۶ شهر تبریز، همدان، شهرکرد، رامسر، زنجان و خرم آباد میزبان مسابقات هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان حاضر در این مسابقات بیمه شده اند و سالن های ورزشی نیز آماده سازی مناسب شده است. همچنین با دانشگاه های علوم پزشکی تفاهم نامه هایی منعقد شده که پزشک و آمبولانس در محل مسابقات حضور داشته باشد.

بابویی درباره رشته های ورزشی این مسابقات گفت: فوتسال، هندبال، طناب زنی، والیبال، بسکتبال، شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، شطرنج، کشتی از جمله رشته های ورزشی این دوره مسابقات است.

در ادامه نشست مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: هدف ما پیدا کردن دانش آموزان مستعد در حوزه تربیت بدنی است. در واقع این مسابقات یک غربالگری ملی است. ایده آل ما این است که ورزش در مدرسه ریشه داشته باشد برای همین مدل مسابقات را در چند سال اخیر تغییر داده ایم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:ما به جز مسیر استعدادیابی از طریق مسابقات ورزشی کانون های ورزشی را داریم و دانش آموزان در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند و اگر معلمان تربیت بدنی تشخیص دهند دانش آموزی با استعداد است او را به کانونهای ورزشی بیرون مدرسه هدایت می کنند. در حال حاضر ۴ هزار کانون ورزشی درون مدرسه ای داریم که در تابستان به ۱۲ هزار کانون می رسد.

وی بار دیگر بر سندروم کم تجرکی به عنوان آسیب جدی هزاره سوم تاکید کرد و بیان کرد: قبلا هم گفته ام که ۸۰ درصد نوجوانان در صورتیکه سواد تحرکی را افزایش ندهیم، ورزش را کنار می گذارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ورزش دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه جشنواره ایده‌شو دانش‌آموزی ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، جواد اشکبوس مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، روح‌الله کاظمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر، وحید مالکی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان خمینی‌شهر، هاشمیان رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر، پرویز فخاری معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر، مسئولان شهرستان، مدیران، معاونان، معلمان مدارس سما و دانش‌آموزان در محل سالن اجتماعات مجتمع مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهداف رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی گفت: دبیرخانه رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی مجتمع مدارس سمای خمینی‌شهر با همکاری مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در دو بخش پسران و دختران تشکیل شد.

جواد اشکبوس متذکر شد: این رویداد با هدف تبدیل جرقه‌های فکری دانش‌آموزان به ایده‌های برتر برای کسب و کار و اشتغال در آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به روند اجرایی این رویداد پرداخت و ادامه داد: در گام اول مرکز رشد دانش‌آموزی با ساختاری منظم ازجمله تشکیل کمیته شورای برنامه‌ریزان شروع به فعالیت کرد و در گام دوم سامانه پُرس‌لاین طراحی شد و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای ایده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، تبدیل ایده به تولید محصول را به عنوان نکته جالب توجه در برگزاری این رویداد عنوان کرد و افزود: از مجموع هفت مدرسه مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بالغ بر ۳۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام انجام دادند که از این میان در مرحله نخست ۹۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۲۳ ایده به مرحله نهایی راه یافت و با تشکیل جلسات و نشست‌های حضوری با دانش‌آموزان، ایده‌های اولیه ویرایش، بهینه‌سازی و تکمیل شد.

به گزارش آنا، در پایان این رویداد از ۲۳ ایده برتر دانش‌آموزی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی