Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حنان حاج محمودی افزود: تعداد ۸ قلم دارو دربسته خدمتی دارویی بیماران همودیالیز بدون فرانشیز(بصورت رایگان) قراردارد و بیماران و متقاضیان می توانند از این خدمت دارویی بهره مند شوند.

وی اظهارکرد: طبق آماردرسال ۹۶ حدود ۳۰ هزاربیماردیالیز خونی درکشور وجود دارد که این بیماران در ۵۵۳ بخش دیالیز خدمات دیالیز خونی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد مراکز دیالیز خونی  کشور درفضای دانشگاهی و بیمارستان‌های دانشگاهی قرار دارند، ۲۰ درصدشان در بخش خصوصی و هشت درصد آنها هم خیریه هستند.

 حاج محمودی، با بیان اینکه ارائه این خدمت، مستمراست و تعطیل‌بردارنیست تصریح کرد: بیمار باید علاوه بر دریافت خدمت با استفاده از یکسری داروها و مکمل‌ها سعی کند که شرایط طبیعی بدن را تا حد امکان حفظ کند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: درحوزه دیالیز صفاقی نیزیکهزار و ۶۰۰ بیماردر۷۰ بخش خدمت دریافت می‌کنند، خوشبختانه ارائه خدمات دیالیز مزمن در کشور درهمه بخش‌ها به صورت صد در درصد رایگان انجام می‌شود. اکنون همه این بار مالی به دولت و بیمه ها تحمیل می شود و برای بیماران رایگان است اما اگر نتوانیم این بیماری را کنترل و از آن پیشگیری کنیم،  افزایش این بیماری بار مالی سنگینی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

 حاج محمودی با اشاره به اینکه برای آموزش به بیماران و نیز گروه ارائه ‌دهنده خدمت اقداماتی گسترده و فراگیر انجام می شود افزود: ارائه آموزش به ارائه‌کنندگان خدمت دیالیز و بیماران آن لازم و ضروری است.تنها راه کنترل این بیماری بهبود خدمات پیشگیرانه و عزم همگانی مردم برای انجام آزمایش های دوره ای است، هموطنان باید برای پیشگیری از بروز این بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از خدمات رایگان پیشگیرانه و آزمایش قند و خون بهره مند شوند چرا که به هر حال پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

وی یادآور شد: کلیه‌ها مسئول تصفیه کردن مواد زائد از خون هستند و افرادی که کلیه هایشان به خوبی کار نمی‌کند ‌مبتلا به بیماری خاموش کلیوی می‌شوند که بخش عمده آن به علت ضعف خدمات بهداشتی و پیشگیری ناشناخته مانده است و عوارضی مانند افسردگی، سوء تغذیه، افزایش فشار خون از شایع ترین مسائل مبتلا به این افراد است. در این زمینه سه روش مشخص وجود دارد که شامل پیوند کلیه، دیالیز خونی به صورت دوره‌ای و منظم و دیالیز صفاقی (دردیالیز صفاقی محلولی در داخل حفره شکمی تزریق می‌شود و سموم بدن دراین محلول جذب و بعد از مدتی این محلول از حفره شکمی خارج می‌شود) است و خوشبختانه در کشورمان هرسه روش دردسترس بیماران قرار دارد.

کد خبر 4331337 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سازمان بیمه سلامت مراکز درمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش بیمه ترافیک سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور قوه قضاییه سازمان هواشناسی مجلس شورای اسلامی جام جهانی 2018 روسیه سرهنگ نادر رحمانی مترو شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم

 میثم عزیزی رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.

عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.

رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند