Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:33:13 GMT

آغاز سفر کاروان صلح کنر به کابل

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۷۴۲۹

آغاز سفر کاروان صلح کنر به کابل

اعضای "کاروان صلح کنر" افغانستان تاکید دارند، در حمایت از فعالان هلمند برای تحقق صلح در سراسر کشورشان به سمت شهر کابل حرکت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از طلوع نیوز، در شرایطی که تلاش‌ها و امیدها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان جان می‌گیرد، یک کاروان صلح دیگر سفرش را به سوی کابل آغاز کرد تا به فعالان هلمندی در این شهر ملحق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر آنها از دوشنبه آغاز شد و ده‌ها جوان و فعالان مدنی در آن مشارکت دارند.

به گفته یکی از فعالان از ولایت کنر واقع در شرق افغانستان، هدف این جنبش مدنی حمایت از کاروان صلح هلمند است که هم اکنون به کابل رسیده است.

گروهی از مهاجران افغان هم در روزهای گذشته از پاکستان به کابل رسیدند. این اقدام پس از آن انجام شد که کاروان صلح هلمند دوشنبه تاکید کردند فعالیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ و خشونت در افغانستان ناکافی است. آنها از سازمان ملل متحد خواستند تا گام‌های محکم برای پایان دادن به این درگیری خونبار بردارد.

فعالان هلمند پیش از آن به سمت ساختمان هیات امدادی سازمان ملل در افغانستان رفته و تحصن کردند. این تحصن سه روز ادامه خواهد داشت.

اقبال خیبر، رهبر این جنبش صلح‌طلب گفت چنانچه سازمان ملل عزم راسخی در قبال افغانستان نشان دهد، صلح‌ و ثبات در آینده نزدیک در این کشور برقرار می‌شود.

اما طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرد، از نظر آنها کار راهپیمایی صلح هلمند توطئه‌ای ساخته دست ایالات متحده و شورای عالی صلح افغانستان است.  

این جنبش در ابتدا یک تحصن اعتراضی در شهر لشکرگاه به نشانه مخالفت با بمبگذاری انتحاری در مقابل یک استادیوم ورزشی بود. یک ماه پس از آن، گروهی متشکل از هشت فعال هلمند را با پای پیاده به سمت کابل ترک کردند تا پیام صلح را منتشر کنند.

در همین حال سخنگوی این کاروان می‌گوید، در مقابل هر سفارتخانه سه روز تحصن خواهند داشت و امید دارند که مردمان آن کشورها از دولتشان درباره علت این تحصن جویا شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه