Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:39:34 GMT

درگذشت قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۷۴۸۵

درگذشت قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان شرقی

کاظم علیزاده نوبری که به عنوان قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان شرقی شناخته می‌شد، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، نوبری متولد سال ۱۳۱۸ بوده و بیش از ۵۰ سال با مطبوعات در زمینه عکس خبری همکاری داشت.
وی بعد از ظهر یکشنبه (سوم تیر ماه) به علت کسالت دار فانی را وداع گفت.

پیکر این عکاس پیشکسوت مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان صبح امروز، سه شنبه تشییع شد و مراسم شام غریبان آن مرحوم از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در حسینیه موسی بن جعفر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در پی درگذشت کاظم علیزاده نوبری عکاس پیشکسوت مطبوعات آذربایجان پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد: 

  

"دست تقدیر نوبرانه دیگری از بوستان مطبوعات آذربایجان گلچین کرد 

دست تطاول روزگار، دیگر بار از آستین فرشته مرگ برون آمد و گل دیگری را از بوستان معطر و پرافتخار آذربایجان برچید. 

این بار و در آغازین روزهای گرم تابستان، تقدیر، نوبرانه‌ای از اصحاب رسانه گلچین کرد و «نوبری عزیز» را از جمع مشتاقان و اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات به سوی جهان ابدی پرواز داد و همکاران و خبرنگاران و عکاسان مطبوعاتی را داغدار کرد. 

کاظم علیزاده نوبری، عکاس پیشکسوت مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان که نه تنها خبرنگاران بلکه اغلب مردم آذربایجان و ایران و روزنامه خوان‌های وفادار، با عکس‌ها و تصاویر این پیر تصویرساز، خاطره‌ها دارند جمع ما را ترک کرد تا به خیل سفرکردگان قبلی این جمع مانند زنده نامان: آرش آزاد، اعلمی، حمزه‌زاده، شفائی و ... بپیوندد. 

نوبری با کوله باری از تجربه و پشتکار و همت و تعصبی که نسبت به شرافت قلم و لنز دوربین داشت با ثبت دقیق واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و ورزشی، چراغ راهی است برای همه زنان و مردان و جوانانی که به تازگی قدم در راه پر فراز و نشیب «اطلاع رسانی» و مطبوعات گذاشته‌اند. 

باید درس غیرت و مردانگی و تلاش خستگی‌ناپذیر را از مردی بیاموزیم که در دوران فقدان تکنولوژی‌های پیشرفته رسانه‌ای و در نبود امکانات تصویربرداری مدرن روز، خاطره انگیزترین تصاویر و ماندگارترین لحظات شادی آفرین و غمبار را ثبت و ضبط کرد تا آیندگان با تورق برگ های تاریخ، ضمن اشرافیت کاملِ تصویری بر رویدادهای گذشته، بر ذوق هنری و همت و ایثار این پیر و مرشد مطبوعات آفرین بگویند. 

 یک بار دیگر، درگذشت این همکار سختکوش و دلجوان جامعه مطبوعاتی ایران و آذربایجان را به عموم همکاران رسانه ای و خانواده داغدار ایشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن عکاس فرهیخته و یار وفادار، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات مسئلت می‌نمائیم.»

به گزارش ایسنا، محمد سلطانی فر هم در پیامی درگذشت «کاظم علیزاده نوبری» عکاس پیشکسوت مطبوعاتی را تسلیت گفت.

در پیام معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:  
 
«انا لله و انا الیه راجعون
 
درگذشت زنده یاد حاج کاظم علیزاده نوبری، عکاس پیشکسوت مطبوعات را به خانواده محترم ایشان، دوستان و جامعه رسانه‌ای کشور بویژه فعالان مطبوعاتی استان آذربایجان شرقی تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر مسالت دارم.»

مرحوم علیزاده نوبری که به عنوان قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان‌ شرقی شناخته می‌شد، بسیاری از وقایع مهم ایام انقلاب و دفاع مقدس و همچنین رویدادهای بین المللی ورزشی را عکاسی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت

مسعود اسکویی گزارشگر با سابقه رادیو درگذشت.

مسعود اسكويى پيشكسوت عرصه گزارشگرى و گوينده باسابقه راديو درگذشت.

مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت که چند هفته قبل پیش به‌دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود، دار فانى را وداع گفت.

مسعود اسكويى با بیش از 50 سال سابقه در رادیو، به عنوان يک صدای آشنا در میان ورزش دوستان شناخته شده بود و خیلی‌ها با صدای اسکویی، مسابقات ورزشی را از طریق رادیو ورزش دنبال می‌کردند.

مسعود اسکویی همچنین به عنوان اولین گزارشگر در ورزش‌های مختلف شناخته می‌شد.

رسانه طرفداری ضایعه درگذشت مسعود اسکویی را به خانواده ایشان و جامعه رسانه و ورزش تسليت می گوید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند