Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، کیانوش جهانپور، در خصوص محل تولید و تهیه فرآورده های گوشتی، افزود: در این زمینه استانداردهایی وجود دارد. همچنین سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد در این حوزه نظارت می کنند و برندهای مختلفی با پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو در سطح کشور فعالیت می کنند.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره چگونگی شناسایی مکان های غیراستاندارد تهیه و تولید فرآورده های گوشتی، اظهار داشت: به منظور به حداقل رساندن مکان های غیر استاندارد تهیه و تولید سوسیس و کالباس، این مکان ها توسط بازرسین سازمان غذا و دارو، عوامل انتظامی و قضائی و گزارشات مردمی شناسایی می شوند و اقدامات قانونی لازم برای پلمپ آن مکان ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
جهانپور افزود: اگر واحد صنفی درگیر این موضوع باشد، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان ها بر آن نظارت می کنند و اگر در مورد کارخانه ها و صنایع باشد، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد این نظارت ها را انجام می دهند و در صورت تخلف، برخورد قانونی و قضائی با آنها صورت می گیرد.
 
وی گفت: امیدواریم مکان های غیر استانداردی که تاکنون شناسایی نشده‌اند با بازرسی های بیشتر و گزارشات مردمی شناسایی و اقدامات قانونی برای آنها انجام شود.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه در خصوص درجه بندی کیفیت فرآورده های گوشتی، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در بحث فرآورده های گوشتی درجه بندی کیفیت ندارد و این سازمان فقط در بحث ایمنی و سلامت آنها نظارت می کند، چراکه بخشی از موضوع کیفیت به مردم و بازار بازمی گردد.
 
جهانپور با بیان اینکه برندهای متعددی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: شرکت های تولیدکننده فرآورده های گوشتی حائز شرایط ایمنی، پروانه فعالیت دریافت می کنند. علاوه بر این، موضوع شرکت هایی که در زمینه خوراکی و آشامیدنی ها برتری دارند نیز، هر ساله در مراسمی، نشان ایمنی و سلامت به آنها اعطا می شود و این اقدام می تواند به نوعی برخی از این برندها را به مردم معرفی کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ایران اکونومیست فرآورده های گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود و از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

او افزود: گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد و مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شود و بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم. بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

کد خبر 848661 برچسب‌ها محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم