Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر شایعه کمبود و جهش قیمت روغن نباتی موجب شده مردم به خرید و انبار آن روی بیاورند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ بررسی‌های اقتصادآنلاین نشان می‌دهد علاوه بر افزایش تقاضا مردم برای خرید روغن نباتی کمبود عرضه نیز در بازار اتفاق افتاد است. اما، دلایل کمبود عرضه در بازار روغن نباتی چیست؟ و آیا نگرانی مردم از کمبود روغن به جا است؟

علیرضا استاد حسینی، معاون طرح و برنامه انجمن روغن نباتی ایران در گفت و گو با اقتصادآنلاین ضمن تائید کمبود عرضه روغن نباتی به بازار گفت: در پی نوسانات ارز واردات روغن خام که ماده اولیه کارخانه های روغن نباتی محسوب می‌شود در سه ماهه اول سال 97 کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان کاهش واردات روغن خام مورد نیاز کارخانه های روغن نباتی را 53 درصد عنوان کرد.

استاد حسینی همچنین افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت حلب های روغن، افزایش 100 درصدی قیمت مواد اولیه تولید بطری(PET) ،  افزایش 40 درصدی هرینه حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال قبل را بخشی دیگر از دلایل کاهش تولید در کارخانه ها برشمرد.

به گفته معاون طرح و برنامه انجمن روغن نباتی ایران در مجموع هزینه تمام شده تولید در کارخانه های روغن نباتی بیش از 27 درصد افزایش داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن روغن نباتی تولید روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود