Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@02:38:26 GMT

کاهش خطر سکته مغزی با چای سیاه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۸۰۴۴

کاهش خطر سکته مغزی با چای سیاه

رکنا: نوشیدن چای سیاه خواص بی شماری در حفظ سلامت بدن و مصون ماندن از بیماری ها دارد.

چای سیاه حاوی پلی‌فنول‌هاست، آنتی‌اکسیدان‌هایی که به بلوک‌های آسیب دیده DNA که ناشی از مصرف تنباکو و یا سایر مواد شیمیایی هستند، کمک می‌کند. آین آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها و سبزیجات نیز یافت می‌شوند بنابراین می‌توانند به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا شما هم در مورد نوشیدنی‌های نظیر چای سیاه و قهوه نقد‌های بسیاری شنیده اید. اگرچه مصرف افراطی هر خوراکی می‌تواند عوارض جانبی را به‌همراه داشته باشد، اما نوشیدن یک فنجان چای سیاه اضافی در روز نمی‌تواند آنقدر‌ها هم که تصورش را می‌کنید، بد باشد. مزیت‌های مصرف چای سیاه بدون در نظر گرفتن افزودنی‌هایی نظیر شکر و شیر به شرح زیر می‌باشد.

سلامت دهان و دندان

مطالعاتی که توسط انجمن سلامت تجارت چای تامین می‌شود، نشان داد که چای سیاه سبب ایجاد پلاک می‌شود و رشد باکتری‌هایی را که سبب ایجاد حفره‌ها و پوسیدگی دندان می‌شود را محدود می‌سازد. پلی فنول‌ها در چای سیاه یافت می‌شوند و از باکتری‌های ایجاد‌کننده حفره عبور می‌کنند و مانع رشد آنزیم‌های باکتریایی می‌شوند.

حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها

چای سیاه حاوی پلی‌فنول‌هاست، آنتی‌اکسیدان‌هایی که به بلوک‌های آسیب دیده DNA که ناشی از مصرف تنباکو و یا سایر مواد شیمیایی هستند، کمک می‌کند. آین آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها و سبزیجات نیز یافت می‌شوند بنابراین می‌توانند به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم مورد استفاده قرار گیرند.

تقویت سیستم ایمنی

چای سیاه حاوی آنتی‌ژن‌های است که به بهبود و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. علاوه بر این تانن‌های موجود در آن توانایی مبارزه با ویروس‌ها را دارند، از این‌رو این مساله ما را از ابتلا به آنفلوآنزا و دیگر ویروس‌های رایج محافظت می‌کند.

کاهش خطرسکته مغزی

در مقاله‌ای منتشر شده در سال ۲۰۰۹ بیان شده بود مصرف چای سیاه و سبز سبب کاهش خطر سکته مغزی می‌شود، افرادی که ۳ فنجان یا بیشتر چای می‌نوشند، خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ۲۱‌درصد کاهش می‌دهند.

افزایش انرژی

بر خلاف سایر نوشیدنی‌هایی که حاوی ترکیبات کافئینی نسبتا زیادی هستند، مقادیر کمی از آن‌ها در چای موجود می‌باشند که موجب افزایش جریان خون می‌شوند. همچنین متابولیسم، سیستم تنفسی، قلب Heart و کلیه را تقویت می‌کنند.

کاهش استرس

همه ما از مزایای آرامبخش چای سیاه آگاهی داریم. مطالعات نشان داده‌اند که اسید آمینه موجود در چای سیاه ممکن است به شما در حفظ کردن تمرکز کمک کند. مصرف مداوم چای سیاه همچنین سبب کاهش سطح هورمون استرس (کورتیزول) می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی سالخوردگان در جزایر مدیترانه، مشخص شده است افرادی که چای سیاه را به‌مدت طولانی مصرف کرده‌اند (یعنی ۱ – ۲ فنجان در روز) خطر ابتلا به دیابت Diabetes نوع ۲ را تا ۷۰‌درصد کاهش داده‌اند.

سلامت گوارش

علاوه بر بهبود سیستم ایمنی بدن، تانن‌ها دارای اثرات درمانی بر بیماری‌های گوارشی (معده و روده) هستند و همچنین باعث کاهش فعالیت‌های هاضمه‌ای می‌شوند.

سلامت استخوان‌ها

همچنین برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف‌کننده‌های چای، استخوان‌های قوی‌تری دارند و احتمال ابتلا به آرتروز در این افراد بسیار کم است.

پیشگیری از سرطان

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند آنتی‌اکسیدان‌ها مانند پلی فنل‌ها و کاتچین‌ها موجود در چای ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان‌ها موثر باشند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت قهوه سلامت دندان قلب Heart دیابت Diabetes چای سکته مغزی سلامت سیاه خطر عکس جوان زن دختر مرد قتل پسر حوادث فیلم زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین

به گزارش خبرآنلاین،نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مهر در خبری نوشت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگرهای سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیندهای متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901755

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی