Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین صدیقی روز سه شنبه در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب مراغه افزود: فاصله 90 لیتری مصرف روزانه آب با معیارهای روز، توجه به رعایت الگوی مصرف آب را در این شهرستان ضروری کرده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های فرهنگ سازی در سطح شهر، چنانچه هر فرد 20 لیتر در مصرف روزانه آب شرب صرفه جویی کند، سالانه شاهد صرفه جویی 120 میلیون لیتر آب تصفیه شده و بهداشتی در این شهرستان خواهیم بود که کمک بزرگی در وضعیت بحران آبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف در مصارف خانگی از جمله استحمام، آبیاری فضاهای سبز منازل، انواع شستشوها و نیز مسواک زدن نیز می تواند به کاهش میزان بالای مصرف آب در مناطق شهری کمک کند.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب مراغه در قالب فرهنگ سازی با همکاری آموزش و پرورش اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه معرفی روش های الگوی مصرف آب در مدارس کرده است.
صدیقی ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن 50 کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب شهری، برنامه ریزی برای نوسازی 10 کیلومتر از شبکه آب شرب شهری نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس امسال 2.5 کیلومتر از شبکه آب شهری در چهار خیابان اصلی قدس، اوحدی، شهید بهشتی و خواجه نصیر نوسازی و اصلاح می شود.
وی با اشاره به افزایش نسبی میزان آب ذخیره شده در پشت سد علویان مراغه گفت: با توجه به اینکه این منبع بزرگ آبی تامین کننده مصارف آب شهری بوده لیکن فقط 10 درصد از آن تصفیه و به عنوان آب شرب بهداشتی در اختیار مشترکان قرار داده می شود.
وی افزود: رعایت الگوی مصرف در کشاورزی به عنوان مصرف کننده 90 درصد از منابع آبی، نیازمند تغییر الگوهای آبیاری از سنتی به مدرن است.
وی با اشاره به لزوم احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهری مراغه ادامه داد: با وجود رایزنی ها با سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در این طرح، به دلیل تحریم ها این امر تاکنون محقق نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به هزینه 500 میلیارد ریالی پیش بینی شده برای اجرای این طرح، مسئولان شهرستانی اهتمام ویژه ای برای تخصیص اعتبارات برای این امر داشته باشند.
وی با بیان اینکه هدایت آب های سطحی و خاکستری منازل مسکونی به شبکه فاضلاب، مشکلاتی را برای تصفیه خانه فاضلاب ایجاد می کند افزود: در مواقع بارندگی، سرازیرشدن حجم بالایی از این آب ها، این تصفیه خانه را با مشکل تصفیه پساب ها مواجه می کند.
وی از اجرای طرح میز خدمات در شرکت آب و فاضلاب مراغه خبرداد و اضافه کرد: در این طرح 22 نوع خدمت از اول تیر امسال به صورت الکترونیک در اختیار شهروندان و مشترکان آب و فاضلاب قرار می گیرد.
حدود 68 هزار مشترک آب و 61 هزار مشترک فاضلاب در مراغه وجود دارد و خدمات شرکت آب و فاضلاب مراغه با حدود 500 کیلومتر خط انتقال آب و حدود 360 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان ارائه می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آب و فاضلاب آذربایجان شرقی سرمایه شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی در مصرف جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ایدون اظهار کرد: در سال گذشته با جایگزینی سی ان جی در خودرو‌های دوگانه سوز استان، بیش از ۴۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و به طور میانگین روزانه ۱۳۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در استان مصرف شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: برای تأمین سوخت جایگزین بیش از ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش اضافی باید در جاده تردد می‌کرد، که با توزیع سی ان جی در ۲۴ جایگاه، شامل: ۹ جایگاه تک منظوره سی ان جی و ۱۵ جایگاه دو منظوره از این موضوع جلوگیری شده است.

 

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • خودرو پژو 2008 مدل 2024 با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام