Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@06:07:48 GMT

باتری موبایل اطلاعات گوشی را لو می دهد!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۸۶۲۱

باتری موبایل اطلاعات گوشی را لو می دهد!

رکنا: هکرها از طریق باتری موبایل تمام اطلاعات کاربر را لو می دهند.

باتری موبایل هر کاربر شخصی ترین رازهای او را بدون اطلاعش فاش می کند و هکرها می توانند با رصد آن متوجه شوند او در موبایلش چه تایپ کرده، چه زمان عکس گرفته و آخرین تماس او چه بوده است.

به گزارش  دیلی میل، محققان روشی یافته اند تا هرچه را که کاربر در موبایل خود می خواند و تایپ می کند را با بررسی میزان شارژ باتری او دریابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور آنها یک میکروکنترلر در باتری موبایل کار گذاشتند تا جریان برق را در داخل و خارج دستگاه ثبت کند. در مرحله بعد آنها با استفاده از هوش مصنوعی هر میزان جریان برق را با ضربه به کلیدهای مختلف کیبورد مرتبط کردند.

هکرها با کمک چنین روشی می توانند پسوردهای کاربر را ثبت و همچنین وب سایت های مورد توجه کاربر، آخرین باری که از دوربین استفاده شده و زمان برقراری تماس را رصد کنند. برای چنین حمله ای موبایل باید در حال استفاده و خارج از وضعیت شارژ باشد.

کشف این تهدید امنیتی نتیجه پژوهش جدیدی است که در دانشگاه تگزاس انجام شده و قرار است در «سمپوزیوم سالانه فناوری های افزایش حریم خصوصی» در بارسلونا ارائه شود.

باتری های موبایل هدف جالبی برای هکرها هستند زیرا تمام فعالیت های دستگاه را آشکار می کنند.

هکرها برای چنین حمله ای از روش ردیابی استفاده می کنند که در باتری های هوشمند استفاده می شود.

باتری های هوشمند که به طور روزافزون در موبایل های جدید استفاده می شوند، مصرف شارژ هر اپلیکیشین و ویژگی دستگاه را به طور جداگانه رصد می کنند و عمر باتری دستگاه را می افزایند.

هکرها با روشی مشابه می توانند مصرف شارژ را رصد و فعالیت های کاربر، هر آنچه که او در موبایلش تایپ می کند را بررسی کنند.

البته به گفته محققان تاکنون هیچ حمله ای با این شیوه در دنیای واقعی ثبت نشده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت بارسلونا باتری موبایل هکرها اطلاعات عکس عکس جوان زن دختر مرد قتل پسر حوادث فیلم زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، قبل از رونمایی تصور می شد موبایل پولستار یک نسخه شبیه سازی شده دستگاه میزو۲۱ پرو باشد. در حقیقت نیز موبایل پولستار فون و میزو۲۱ پرو ویژگی های یکسانی دارند.

پولستار فون که مجهز به هوش مصنوعی است، دارای تراشه اسنپ دراگون ۸Gen۳، قابلیت شارژ بی سیم ۵۰ وات و با سیم ۸۰ وات وتنظیمات ۳ تایی دوربین پشتی است. دوربین اصلی دستگاه ۵۰ مگاپیکسل است که همراه آن یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

البته نمی توان ادعا کرد سخت افزار دوربین موبایل قدرتمند است اما از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت موبایلی که یک شرکت خودروسازی برقی معرفی می کند، ویژگی های پرچمدار داشته باشد.

نکته متمایز بین پولستار فون و میزو۲۱ پرو رابط کاربری است. موبایل پولستار با سیستم Polestar Phone OSکار می کند که در واقع یک نسخه از Flyme OS است. رابط کاربری این دستگاه عناصری دارد که طراحی آنها مشابه رابط کاربری خودروی برقی همین شرکت است. Flyme OS یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که برای سخت افزارهای شرکت میزو شخصی سازی شده و ارتقا یافته است.

موبایل پولستار فون با چند ویژگی هوش مصنوعی از جمله جستجوی تصویر، تولید عکس و خلاصه سازی متن با کمک این فناوری است و شباهت زیادی به ویژگی های مشابه در برخی موبایل های هوشمند دارد.

علاوه بر این ویژگی ها دستگاه مجهز به قابلیت پولستارلینک است تا خودروهای برقی همین شرکت را کنترل کند. به این ترتیب کاربران می توانند با کمک موبایل وضعیت خودروی برقی خود را رصد کنند.

این موبایل در چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست در جهان نیز فروخته می شود یا خیر. نسخه این دستگاه با ظرفیت۱۶ گیگابایتRAM و یک ترابایت حافظه داخلی در چین ۷۳۸۸ یوان قیمت گذاری شده که معادل ۱۰۲۰ دلار است.

کد خبر 6087442 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت