Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوشیار اعظم واقفی، مدیر کل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کل کشور 834 واحد آزمایشگاهی داریم که آزمایشگاه‌های مرکزی معمولا کامل‌تر هستند و حتی قابلیت سنجش میزان فلزات سنگین و سموم را نیز دارا هستند ولی آزمایشگاه‌های دیگر پارامترهای میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را کنترل می‌کنند.

وی افزود: در سطح کشور یک تیم ممیزی حرفه‌ای به منظور سنجش آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب ایجاد کرده‌ایم که این تیم بر روی مقایسه بین داده‌های آزمایشگاهی و سنجش دقت آزمایشگاه‌ها متمرکز شده‌اند.

اعظم واقفی با بیان اینکه از نظر نظارت کیفی و سنجش کیفیت آب در سطح روز دانش دنیا قرار داریم گفت: ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم به طعم آب آن منطقه عادت داریم که این طعم به میزان املاح آب بستگی دارد.

مدیر کل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: آبی که مناسب شرب است نمی‌تواند بدون املاح باشد و وجود املاح در آب به معنای غیرقابل شرب بودن آن نیست.

این مقام مسئول در خصوص تغییر طعم آب در برخی شهرهای کشور گفت: کاهش کمیت آب بر روی کیفیت نیز اثرگذار است؛ مثلا در شهر اصفهان منبع اصلی آب شرب مردم سد زاینده‌رود بوده که امسال با کاهش قابل توجه آب‌دهی این سد تعدادی از چاه‌های مختلف از جمله چاه‌های شهرداری برای تامین آب شرب مردم مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از آنجایی که میزان املاح آب چاه‌ها بیشتر از میزان املاح آب سد زاینده‌رود بوده، مردم گمان می‌کنند طعم آب تغییر کرده است.

وی افزود: در واقع تغییر طعم آب در برخی از شهرهای کشور به دنبال تغییر منابع تامین آب بوده که به تبع آن با تغییر میزان املاح آب مردم گمان می‌کنند طعم آب تغییر کرده است.

اعظم واقفی گفت: افزایش یا کاهش املاح آب به معنای غیرقابل شرب بودن آن نیست و آب شربی که در شبکه در شهرهای مختلف برای استفاده مردم تزریق می‌شود به طور کامل از نظر پارامترهای مورد نیاز استاندارد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آب شرب املاح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد