Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:وزیر اقتصاد و امور دارایی‌ گفت: صادرکنندگان ملزم نیستند که ارز خود را به بانک‌ها بفروشند، بلکه می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کنند.
به گزارش خرداد ،مسعود کرباسیان در حاشیه نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت که اردکانیان وزیر نیرو نیز در آن حضور داشت، اعلام کرد: صادرات کشور در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد و واردات هم ۲.۷ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام یادآورشد:‌ هیچ کس در دنیا نمی‌داند که آمریکا به مذاکراتی که انجام داده متعهد می‌ماند یا نه، اما آمریکا با شرکت‌ها و بانک‌ها وارد مذاکره شده است.
وی افزود: در سه ماهه اول امسال واردات ۱۱ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش یافته و صادرات هم ۱۱ میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به اینکه قطعات خودرو هم جزو واردات بوده است، گفت: تولید خودرو ۷ درصد افزایش داشت، وقتی تولید زیاد شده است و واردات تغییر نکرده است و ارز مورد نیاز با قیمت ۳۸۰۰و ۴۲۰۰ تومانی تامین شده‌ است ، افزایش قمیت خودرو منطقی نیست.
وی در مورد دسته بندی کالاهایی که وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: کالاهای گروه یک که در اولویت تامین هستند، ارز ۳۸۰۰ تومانی می‌گیرند و ۱۸ میلیارد دلار در سال برای این کالاها در نظر گرفته شده است. کالاهای گروه دوم با ارز ۴۲۰۰ تومانی و از محل صادرات غیر نفتی از جمله پتروشیمی و فولاد و فلزات تامین می‌شوند.
کرباسیان در مورد کالاهای دسته سوم نیز گفت: در این زمینه تصمیم جدید گرفته‌ایم صادرکنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند. آنها اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه می‌کنند و وارد کننده نیز پس از ثبت سفارش آن اظهارنامه را خریدار ی می‌کند با این کار صادرکننده مورد حمایت قرار میگیرد، چون مابه تفاوت درآمدی از طریق اظهار نامه مالیاتی به دست می آید و از سویی‌ ارز، کنترل شده به بازار می آید با این کار کالاهای اساسی مردم به قیمت مناسب تامین می‌شود و از تولید داخلی و صادر کننده حمایت می‌شود، مقدمات این کار فراهم شده است.
وی ادامه داد: همچنین قرار شده است روزانه میزان واردات کالاها به نوع کالا روی سایت اعلام شود تا همه مردم بتوانند بر روی قیمت‌ها نظارت داشته باشند.
وی در مورد کالاهای دسته اول و دوم که به کشور وارد می شود، گفت:‌این کالاها شامل قطعات منفصله خودرو، ذرت دامی ، برنج، سویا ، تلفن همراه، جو، کنجاله، ماشین‌آلات صنعتی، لوازم خانگی، روغن دانه آفتابگردان، بنزین و مواد صنعتی می‌شود. برچسب ها: وزیر اقتصاد و امور دارایی‌ ، بانک‌ ، مسعود کرباسیان

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر اقتصاد و امور دارایی بانک مسعود کرباسیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲