Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به شاخص های ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به پژوهشگران برای نیمه اول سال ۱۳۹۷ گرنت اعطا می کند.

این گرنت ها به صورت هدفمند و در جهت ارتقاء شاخص های ارزشیابی است که نتیجه آن می تواند منجر به پیشبرد اهداف پژوهشی دانشگاه و وزارت بهداشت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گرنت ها طبق مصوبه کمیته اجرایی ۳۷۴ شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرحی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه اعلام شده است، منتشر شد.

به ازای هر ۱۰۰ مورد استناد در پایگاه Scopus در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی به محقق اختصاص می یابد که می تواند تا پایان سال  ۲۰۱۸ در قالب طرح (های) پژوهشی مطابق مقررات مربوطه هزینه کند.

گرنت پژوهشی تا سقف ۱۵۰ میلیون  ریال به پژوهشگرانی که حداقل در نمایه اسکوپوس ۱۰۰۰ مورد به بالا استناد داشته باشند اعطا خواهد شد. چنانچه محقق در سال گذشته از این گرنت استفاده کرده باشد مشمول اعطای گرنت نخواهد بود.

با ثبت پایان نامه مصوب دانشجویان پژوهش محور، در قالب طرح پژوهشی در سامانه پژوهان، مبلغ ۸۰ میلیون ریال گرنت به پروپوزال مربوطه تعلق می گیرد.

به چاپ مقاله برگرفته از طرح تحقیقاتی در مجلات با IF بالاتر از ۴ نیز گرنت تعلق می گیرد.

ردیف IF یا ضریب تاثیر مبلغ گرنت (میلیون ریال) ۱ بالاتر از ۴ تا ۵ تا ۱۵۰ میلیون ریال ۲ بالاتر از ۵ تا ۶ تا ۱۷۰ میلیون ریال ۳ بالاتر از ۶ تا ۷ تا ۱۹۰ میلیون ریال ۴ بالاتر از ۷ تا ۸ تا ۲۱۰ میلیون ریال ۵ بالاتر از ۸ تا ۹ تا ۲۳۰ میلیون ریال ۶ بالاتر از ۹ تا ۱۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال ۷ بالاتر از ۱۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال

 به چاپ پنج مقاله در سال ۲۰۱۸ در مجلات نمایه شده نوع ۱,۲,۳( scopus, pubmed, ISI) نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال گرنت تعلق می گیرد.

الف: محقق با آدرس دانشگاه نفر اول یا عهده دار مکاتبات باشد. ب: در صورتی که محقق تنها فرد از دانشگاه است و مقاله مشترک با سایر دانشگاهها باشد.

به ازای هر پنج مورد مقاله سری دومکه توسط محقق ارائه شود مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال گرنت تعلق می گیرد. همچنین به ازای هر پنج مورد مقاله سری سوم که توسط محقق ارائه شود مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال گرنت تعلق می گیرد.

چنانچه در بین مقالات ارسال شد، مقالات Q۱ (مجلات داخلی دانشگاه) وجود داشته باشد. به ازای هر کدام از این مقالات مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی تعلق می گیرد.

به مقاله چاپ شده با مشارکت بین المللی برگرفته از طرح مشترک با یک مرکز یا دانشگاه معتبر خارجی، به مجری طرح که نویسنده اول یا مسئول باشد ۵۰ میلیون ریال گرنت پژوهشی تعلق می گیرد.

چنانچه افزون بر تعهدات اجرای طرح پژوهشی، مقاله­ ای حاصل شود به مجری طرح به شرح زیر گرنت تعلق می­ گیرد:

ردیف نمایه مبلغ گرنت (میلیون ریال) ۱ ISI ۱۰۰ میلیون ریال ۲ Pubmed ۸۰ میلیون ریال ۳ Scopus ۶۰ میلیون ریال

چنانچه H-Index محقق در سال ۲۰۱۸ به شرح جدول زیر باشد گرنت به ایشان تعلق می گیرد:

ردیف H-Index مبلغ گرنت (میلیون ریال) ۱ ۱۵-۱۰ ۱۰۰ میلیون ریال ۲ ۲۰-۱۶ ۱۵۰ میلیون ریال ۳ ۲۵-۲۱ ۲۰۰ میلیون ریال ۴ بالاتر از ۲۶ ۲۵۰ میلیون ریال

در صورتی که محقق در سال های قبل از این گرنت استفاده کرده باشد. در سال جاری مجدداً در هـمان بازه H-Index  مشـمول دریافت گرنت نیست.

همچنین به منظور حمایت و تشویق پژوهشگران جوان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انجام فعالیت های پژوهشی، گرنت پژوهشی تا سقف ۸۰ میلیون ریال به استادیارانی که سن آنها زیر ۳۵ سال باشد اعطاء خواهد شد. چنانچه پژوهشگر در سالهای قبل از این گرنت استفاده کرده باشد مشمول این بند نخواهد بود.

گرنت های مرتبط با حوزه فناوری که منجر به محصول یا ثبت پتنت معتبر بین المللی شود با تصویب شورای فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت بلاعوض یا تسهیلات به محقق ( فناور ) اعطاء می شود.

خدمات فناورانه شامل تهیه طرح کسب و کار، امکان سنجی، مشاوره تجاری سازی، خدمات ثبت شرکت دانش بنیان و برگزاری کارگاه های فناورانه کما فی السابق از طریق این معاونت ارائه می شود.

در صورتیکه پایان نامه دوره دکتری تخصصی (PhD) دانشجو، طرح تحقیقاتی نشده باشد، به مقاله ISI دوم منتج از پایان نامه مبلغ ۸۰ میلیون ریال گرنت به استاد راهنما تعلق می­ گیرد. گزارش پایانی طرح مربوطه، مقاله چاپ شده دوم است.

چنانچه دانشجوی دوره دستیاری موفق به چاپ یک مقاله منتج از پایان نامه با نمایه (ISI, PubMed, Scopus) با آدرس دانشکده مربوطه شود مبلغ ۲۰ میلیون ریال گرنت به استاد راهنما تعلق می گیرد. مقاله چاپ شده گزارش پایانی طرح است.

هر مقاله فقط در یک گرنت پژوهشی می­ تواند استفاده شود. تبصره ۱: مقالات Case report جهت دریافت گرنت با ضریب ۵۰ درصد محاسبه می­ شود. تبصره ۲: مقالات Letter و Editorial شامل گرنت نخواهد بود.

کد خبر 4330471

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایشگاه تحقیقات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طرح گرنت تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی هوش مصنوعی فناوری نانو موبایل گوگل امنیت اطلاعات سلول بنیادی روبات تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد