Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@02:13:24 GMT

چرا طعم آب برخی از شهرها تغییر کرد؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۸۸۸۴

چرا طعم آب برخی از شهرها تغییر کرد؟

مدیر کل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تغییر طعم آب در برخی شهرهای کشور ناشی از تغییر منابع تامین آب و به تبع آن تغییر در املاح آب است.

ایران آنلاین / کوشیار اعظم واقفی مدیر کل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کل کشور 834 واحد آزمایشگاهی داریم که آزمایشگاه‌های مرکزی معمولا کامل‌تر هستند و حتی قابلیت سنجش میزان فلزات سنگین و سموم را نیز دارا هستند ولی آزمایشگاه‌های دیگر پارامترهای میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را کنترل می‌کنند.

وی افزود: در سطح کشور یک تیم ممیزی حرفه‌ای به منظور سنجش آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب ایجاد کرده‌ایم که این تیم بر روی مقایسه بین داده‌های آزمایشگاهی و سنجش دقت آزمایشگاه‌ها متمرکز شده‌اند.

اعظم واقفی با بیان اینکه از نظر نظارت کیفی و سنجش کیفیت آب در سطح روز دانش دنیا قرار داریم گفت: ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم به طعم آب آن منطقه عادت داریم که این طعم به میزان املاح آب بستگی دارد.

مدیر کل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: آبی که مناسب شرب است نمی‌تواند بدون املاح باشد و وجود املاح در آب به معنای غیرقابل شرب بودن آن نیست.

این مقام مسئول در خصوص تغییر طعم آب در برخی شهرهای کشور گفت: کاهش کمیت آب بر روی کیفیت نیز اثرگذار است؛ مثلا در شهر اصفهان منبع اصلی آب شرب مردم سد زاینده‌رود بوده که امسال با کاهش قابل توجه آب‌دهی این سد تعدادی از چاه‌های مختلف از جمله چاه‌های شهرداری برای تامین آب شرب مردم مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از آنجایی که میزان املاح آب چاه‌ها بیشتر از میزان املاح آب سد زاینده‌رود بوده، مردم گمان می‌کنند طعم آب تغییر کرده است.

وی افزود: در واقع تغییر طعم آب در برخی از شهرهای کشور به دنبال تغییر منابع تامین آب بوده که به تبع آن با تغییر میزان املاح آب مردم گمان می‌کنند طعم آب تغییر کرده است.

اعظم واقفی گفت: افزایش یا کاهش املاح آب به معنای غیرقابل شرب بودن آن نیست و آب شربی که در شبکه در شهرهای مختلف برای استفاده مردم تزریق می‌شود به طور کامل از نظر پارامترهای مورد نیاز استاندارد است.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟

عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران با حضور در «کارگاه ساختمانی ۳۰۰۰ مترمربعی» واقع در وسط پارک لاله، این عملیات شهرداری را «غیرقانونی»، «فاقد توجیه تخصصی» و «متضاد از هر نوع چارچوب فکری» عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی هادی جابری‌مقدم با ضبط یک ویدئو مقابل «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند. هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود.

او تاکید می‌کند، پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز دربوستان لاله

عباس آخوندی، عضو کابینه دولت حسن روحانی درکانال تلگرامی اش در واکنش به حصار کشی پارک لاله نوشت : لطفا به این‌گزارش آقای دکتر مرتضی جابری مقدم استاد محترم شهرسازی دانشگاه تهران توجه کنید. واقعا نمی‌دانم چه از جان شهر و مردم می‌خواهند. چه لجاجتی با زندگی‌ مردم دارند. شگفت آنکه نهادهای دینی که آشکارا می‌بینند از نام دین چنین سوء استفاده می‌شود خاموشند.

نهادهای به‌اصطلاح اصول‌گرا معلوم نیست به چه اصلی وفادارند. دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره این تخلفات آشکار از طرح جامع و تفصیلی و حقوق شهروندی مردم بی‌تفاوتند. قوه قضائیه نسبت به این‌گونه امور حساسیت خود را از دست داده‌ است.

چگونه اینان به خودشان اجازه می‌دهند در شهری که اغلب روزهای سال در وضعیت هوای ناسالم است، این‌گونه به تخریب پارک‌ها و قطع درختان دست یازند؟ شمایان از کجا آمده‌اید که زندگی مردم برایتان پشیزی ارزش ندارد؟

شورای شهر چه می‌کند؟ نهادهای مدنی کجایند؟ احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب چرا لب به اعتراض نمی‌گشایند؟ آیا نباید قدری آزادگی داشت و در برابر این تخلفات ایستادگی کرد؟ ما را چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند