Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

فتحی بیرانوند عنوان داشت: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات بر اثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل ها را افزایش می دهد.

فتحی بیرانوند با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا عنوان داشت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی  بر اساس این ماده قانونی ممنوع و جرم محسوب میشود و با منخلفین طبق این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و شناسایی و برخورد با متخلفین شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه سلیمی با بیان اینکه خسارت ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی به زیر بخش‌های کشاورزی استان فارس ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت ماه سال جاری است، بیان کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی مزارع کلزا، گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات از جمله محصولات خسارت‌دیده در این حادثه هستند.

این مقام مسئول برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل‌محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی، خسارت وارد شده به ۱۸۰ رأس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، ۲ طرح تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تأسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 6099348

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان