Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ محمد سلیمی، مدیر گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن اظهار کرد: مهمترین اقدامات شاخص گروه محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان در دو برنامه و یک مهندسی کنداکتوری تلاوت ویژه ماه رمضان خلاصه می‌شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار، برنامه پرمخاطب تلاوت‌های درخواستی که سابق بر این فقط در روزهای جمعه پخش می‌شد، به صورت روزانه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ بطور زنده پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تلاش نمود تا ضمن شورآفرینی تلاوت در ماه بهار قرآن، علاوه بر پخش شاهکارهای تلاوت و نغمات شنیدنی قرآنی، مشارکت شنوندگان را هم از طریق تماس تلفنی و هم سامانه پیامکی و هم شرکت در نظرسنجی تلاوتی پیام رسان رادیو قرآن و هم به‌صورت حضوری داشته باشد که در نوع خود در میان همه برنامه‌های رادیویی در همه شبکه‌ها کم نظیر است.
سلیمی تصریح کرد: تلاوت‌های درخواستی در روزهای برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور میدانی در محل نمایشگاه، به برنامه‌سازی در جلوی دیدگان شنوندگان پرداخت.
وی افزود: آیتم‌های طراحی شده در این برنامه نیز از سویی به کارشناسی استاد شهریار پرهیزکار در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ بود و از سوی دیگر بخش جذاب و شنیدنی معرفی آیه شاخص در جزء قرآنی در هر یک از روزهای ماه مبارک توسط آقای سیدی با استقبال بسیار همراه بود.
مدیر گروه تلاوت و محافل عنوان کرد: محفل نور که هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به پخش گلچینی از محافل قرآنی ضبط شده توسط این گروه برنامه‌ساز و البته در قالب یک برنامه مستقل رادیویی بود. بدین منظور گوینده در هر برنامه ضمن حضور در استودیو و بیان آیات و روایات متناسب با ایام، به سراغ بخش مهم و جالبی از یکی از محافل تهران یا شهرستان‌ها می‌رفت و در بخش دیگر، سری به بخش مهم یک محفل دیگر می‌زد.
وی گفت: گروه محافل قرآنی که از مهمترین رسالت‌های آن، تأمین و تولید تلاوت به معنای خام و خالص تلاوت است، سی قطعه از تلاوت‌های جدید و اول بار پخش را برای ساعت۲۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه آماده پخش کرد که طی آن تلاوت‌هایی از مفاخر قرآنی جهان اسلام برای نخستین بار از آنتن رادیوقران پخش شد که ماه‌ها برای ضبط آن‌ها از ماهواره یا دانلود با کیفیت و نیز بازسازی کیفی آن‌ها زمان صرف شده بود .
سلیمی با اشاره به سایر اقدامات گروه محافل قرآنی در ماه مبارک گفت: تولید تیزر خلاقانه و تلویزیونی رادیو ترتیل از دیگر اقدامات این گروه در رمضان است. همچنین، ضبط محافل قرآنی که در تهران و سایر شهرها برگزار شد و طی آن متولی مربوطه یا برگزارکننده از رادیو قرآن دعوت نموده تا محفل قرآنی ایشان پوشش داده شود.
وی در پایان افزود: پخش زنده محفل قرآنی اداره‌کل روابط عمومی سازمان در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سالن کوثر و نیز اقدامات موثر دیگر از فعالیت‌های گروه محافل قرآنی این شبکه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی محمد سلیمی رادیو قرآن فعالیت ها ماه رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند

منصوره کردی مدیر گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ در خصوص برنامه «ایستگاه ۱۰۶» گفت: «ایستگاه ۱۰۶» برنامه‌ای در قالب ترکیبی است که کلیه بخش‌های آن در یک موقعیت ثابت، از یک قطار، اجرا می‌شود. گوینده در نقش بازرس به همراه مامور کنترل بلیط، حلقه اتصال بخش‌های برنامه است.

وی درباره محوریت موضوعی برنامه توضیح داد: تاریخ، گردشگری، فرهنگی، ادبی و واکاوی ریشه‌های تهاجم فرهنگی و آشنایی با رسوم ارزشمند ایرانی، اسلامی از محور‌های اصلی برنامه است.

کردی با اشاره به هدف این برنامه گفت: برنامه «ایستگاه ۱۰۶» با هدف اطلاع رسانی و سرگرمی شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۸ با رویکرد معرفی ارزش‌ها و شاخص‌های فرهنگی، ایرانی، اسلامی، ترویج فرهنگ مطالعه و ... تقدیم مخاطبان رادیو فرهنگ می‌شود و در نخستین قسمت برنامه حرکت قطار از تهران به مقصد قزوین بوده که علاوه بر معرفی خود ظهر قزوین به شهر‌های این استان سر می‌زنیم.

وی افزود: در این برنامه آشنایی با مناطق گردشگری شهر قزوین، آشنایی با مشاهیر شهر قزوین، مناسبت تاریخی: روز بزرگداشت عطار نیشابوری و ... مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر گروه تاریخ و اندیشه همچنین در معرفی عوامل برنامه گفت: ایستگاه ۱۰۶ را دو‌گروه برنامه ساز روانه آنتن می‌کنند که آزاده شاهرخ مهر و نازنین حاج سیف الله تهیه کنندگان، نگین خواجه نصیر، داود حیدری و دانیال معنوی و فاطمه اسحاق تبار کویندگان آن هستند که به شکل گردشی هر هفته یک گروه تولید برنامه را عهده دار می‌شود.

نرگس فتحی نویسنده این برنامه نیز توضیح می‌دهد: تاریخ همیشه بی صدا به صفحات تقویم نمی‌پیوندد، درس‌های تاریخ گاهی با سفیر قطار اندیشه از هر راهی که بیابد خود را به گوش‌های مشتاق می‌رساند. این بار اهالی فرهنگ، در ایستگاه ۱۰۶ منتظر سر رسیدن قطار پر از دانایی اند تا عصر خود را با شنیدن و لبخند روشن‌تر کنند. 

وی ادامه داد:برنامه ایستگاه ۱۰۶ با مدیریت منصوره کردی و فکر و تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله و همراهی آزاده شاهرخ مهر، قطاریست از کلمات طربناک و طنازانه که فراخور رسالت گروه تاریخ و اندیشه انجام وظیفه می‌کند. 

این نویسنده گفت: امیدوارم نوشتن من نیز در این ریل قطار، روی خط هدف باشد و بماند، چون تلاش شده برای معرفی ایران عزیز با همه وسعت فرهنگی و ارزش تاریخی به آنچه مغفول مانده هم توجه کنیم 

نازنین حاج سیف الله یکی از تهیه کنندگان‌ایت برنامه نیز گفت: ایستکاه ۱۰۶ در قالب ترکیبی با بخش‌های مختلف به معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌پردازد و گفت‌وگو با کارشناسان، نمایش، گزارش و ... از بخش‌های این برنامه است و امیر حسین انصافی نیز بازیگر آن است.

آزاده شاهرخ مهر یکی دیگر از تهیه کنندگان این برنامه است که درباره انتخاب شهر‌های مقصد گفت:ایستگاه صدو شش برنامه شاد و با نشاط عصرگاهی رادیو فرهنگ است قطاری از ایستگاه صدو شش هر روز به مقصد یک شهر حرکت می‌کند. در طول مسیر مسافران قطار (مخاطبان) در کوپه‌های مختلف (تاریخ، ادب، گردشگری، مشاغل، بازی‌های محلی و سلامت و ...) به صورت نمایشی همراه هستند. رادیو قطار هم با پخش قطعات موسیقی، معرفی کتاب، فیلم سینمای و. با شنوندگان همراهی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • محفل قرآنی سدره
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم