Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری قبل از ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۴ بحث مقاوم‌سازی اجتماعی و آمادگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را مطرح فرمودند. به طبع آن سال ۹۵ شروع به برنامه‌ریزی و طراحی راهبردها و شیوه نامه‌هایی برای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه در سال ۹۶ با اجماع روی طرحی منسجم و تکیه‌بر ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان در طول سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ برنامه در مناطق هفت گانه زنجان برگزار کرد، ادامه داد: تجربه‌های فراوانی را در طول مرحله اول طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌دست آوردیم مهمترین آن ظرفیت‌های موجود در مناطق محروم، کاستی‌های فرهنگی و میزان رقبت مردم برای حضور در برنامه‌ها شناسایی شد که بی‌شک اطلاعات حاصله می‌تواند در برنامه ریزی‌های بعدی این اداره کل مفید واقع شود.

صفی یاری با اشاره به لزوم ورود همه جانبه دستگاه های دولتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: بی تردید مشکلات فرهنگی همه مشکلات مردم در مناطق هفت گانه نیست. مردم این مناطق کمبود امکانات فیزیکی، خدماتی، فضای سبز، رفاهی، درمانی، آموزشی و .... دارند که باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ظرفیت خوب فنی و حرفه‌ای زنجان بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات اهالی این مناطق فقر یادگیری و آموزشی است. فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیار مآثر باشد. و نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

صفی یاری از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و فنی و حرفه‌ای زنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همکاری بین دو دستگاه می‌تواند به بهبود کسب و کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کمک قابل توجهی کند.

رئیس فنی و حرفی استان زنجان نیز با اعلام آمدگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان باید جهاد گونه وارد میدان شد، بازی‌های سیاسی را کنار گذاشت و کلام رهبری را فصل الخطاب قرار داد. همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند.

انصاری افزود: ما می‌توانیم ظرف ۷۲ ساعت بعد از تعیین مناطق آسیب خیز در شهر زنجان مستقرشده و آموزش‌های رایگان در حوزه مهارت‌آموزی به شهروندان عزیز زنجان را آغاز کنیم.

کد خبر 4331175

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی انصاری فنی و حرفه ای گرگان بوشهر خبرگزاری مهر شهرکرد کرمانشاه مشهد شیراز خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر تبریز هفته قوه قضاییه عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات