Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@13:20:24 GMT

هدایت آب‌های سطحی شمال تهران به سایر مناطق

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۷۹۱۵۳

هدایت آب‌های سطحی شمال تهران به سایر مناطق

به گزارش پارس نیوز، بهمن محبوبی اظهار داشت :  شبکه هدایت آبهای سطحی در شمال تهران شامل رود دره ها و  کانال های سرپوشیده بعنوان جمع کننده های سطحی در مقاطع بزرگ و انهار روباز بعنوان جمع کننده ها در مقاطع کوچکتر آبهای جاری را به کانال های اصلی و از آنجا به مناطق پایین دست هدایت می کنند.
وی گفت:در حال حاضر  منطقه یک دارای 8 رود دره درکه ، ولنجک، دربند، گلابدره ، مقصودبیک ، جمشیدیه ، دارآباد ، خشکه و 15 کانال است که با 570 کیلومتر طول، آبهای سطحی را  به سایر مناطق شهر تهران هدایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوبی افزود: آبهای سطحی که از کانال های گلابدره و دربند به مقصودبیک می ریزد به منطقه 3 و آبهای سطحی جاری در مسیل درکه به منطقه 2 و آبهای سطحی مسیل دارآباد به منطقه 4 واریز می شود.

معاون شهردار منطقه یک احداث چاه های جذبی را یکی دیگر از راهکارهای هدایت آبهای سطحی دانست که آب ناشی از بارش ها را به سفره های زیرزمینی وصل می کند .
وی تصریح کرد: چاه های جذبی نقش مهمی در جذب و افزایش سطح سفره های زیرزمینی دارد ولی به دلیل محدودیت و پر هزینه بودن بعنوان آخرین راهکار تنها در گذرگاه های فرعی و بن بست که امکان هدایت آبها وجود ندارد احداث می شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شهر تهران پارس هدایت سطحی پارس نیوز شمال تهران آب های سایر مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۵، قرچک با شاخص ۱۴۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۹، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۸، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۶۱، باغستان شهریار با شاحص ۹۶، پارک رازی با شاخص ۵۹، پاکدشت با شاخص ۹۸، پردیس با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۷۹، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۷۰، چشمه با شاخص ۷۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۳، دماوند با شاخص ۵۶، رباط‌کریم با شاخص ۹۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۲، شریف منطقه دو با شاخص ۵۸، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۹۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۵، قدس با شاخص ۵۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۶، ملارد با شاخص ۷۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۵، ورامین با شاخص ۵۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه پونک با شاخص ۴۸، درموقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745680

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • اگر اسرائیل حمله کند، تهران در سطحی وسیع‌تر حمله خواهد داد
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • محله‌ای که با سیب‌هایش معروف شد | همه نامداران دره گلاب
  • اجرای طرح هادی روستایی در بهشهر نیازمند توجه است