Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی راه اندازی کریدور چین- قزاقستان- ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، جهانگیری در حاشیه راه اندازی کریدور چین-قزاقستان با اشاره به اینکه امروز اولین محموله با راه اندازی کریدور چین، قراقستان و ایران وارد منطقه ازاد انزلی شد گفت: جاده ابریشم نشانه ارتباط فرهنگی، تاریخی و تمدنی است که از طریق کشورهای همسایه ایران محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز مسیر جدید بازگشایی می شود و چین، اکتائو، قزاقستان و ایران را به هم متصل می‌کند افزود: این مسیر بسیار مهم است و امیدواریم که ارتباط و همبستگی ما با کشورهای همسایه و خصوصا چین توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش این ارتباط روابط راهبردی ما با سایر کشورها را توسعه می بخشد.

مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد ایران که برای ساخت موج شکن‌ها، حوضچه آرامش و پنج پست اسکله و سایر بخش های زیرساختی آن تاکنون هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات منطقه آزاد انزلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده که حدود 300 میلیارد تومان آن از سوی بخش خصوصی است.

مجتمع بندری کاسپین که با هدف توسعه صادرات کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه روسیه، در مسیر خدمات رسانی به کشتی های تجاری داخلی و خارجی قرار گرفت می تواند نقش موثری در فعال سازی کریدور شمال جنوب ایفا نموده و مسیر تجاری جدید اروم چی، اکتائو، انزلی را که خط ترانزیتی جدیدی میان ایران و چین با طول زمان و هزینه تردد کمتر است، را عملیاتی کند.

ظرفیت حوضچه آرامش مجتمع بندری کاسپین 200 هکتار بوده و پسکرانه آن در حدود 500 هکتار می باشد که عمق آبخور مناسب آن 7.5 متر در فاز اول و 9 متر در فاز دوم خواهد بود و با 22 پست اسکله ای که در فاز نهایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت ظرفیت تخلیه و بارگیری 15 میلیون تن کالا را خواهد داشت.

با ورود اولین محموله تجاری از طریق کریدور ترکیبی چین ، قزاقستان، ایران (بندر کاسپین) علاوه بر کوتاه تر شدن مدت زمان سفر هزینه انتقال کالا نیز کاهش می یابد و بندر کاسپین بزرگترین پروژه زیر ساختی مناطق آزاد کشور است که با حضور دکتر روحانی بندر کاسپین در سال 96 به طور رسمی افتتاح شد و از زمستان سال گذشته نیز مرز رسمی آن توسط هیأت محترم دولت به تصویب رسیده و در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته نیز تفاهم نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با این بندر منعقد شد تا علاوه بر تکمیل زیرساخت های مادی آن، تمامی الزامات و پروتکل های فعالیت داخلی و بین المللی آن نیز پیگیری و انجام شود.

این در حالی است که در همین راستا تفاهم نامه‌هایی نیز با مناطق آزاد اکتائو، آستراخان و اتاق بازرگانی بخش خصوصی چین به امضاء رسید تا رژیم‌های همکاری بین‌المللی مجتمع بندری کاسپین نیز تعیین گردد.

ظرفیت‌های موجود و طرح های زیرساختی که سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت ایفای نقش موثری مجتمع بندری کاسپین در توسعه مناسبات بین المللی کشور در دستور کار دارد، مجتمع بندری کاسپین و منطقه آزاد انزلی را به مرکز ترانزیتی کشورهای منطقه و کشور چین در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل می‌کند و با توجه به امکان فرآوری و تولید کالا در محدوده پسکرانه آن، کاسپین به یک بندر با استانداردها و شاخص های نسل سوم تبدیل می شود که در نوع خود در بنادر ایران کم نظیر است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ایران چین روسیه قزاقستان کشورهای منطقه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ولیلودر تشریح این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌ها فعالیت‌های مؤثری انجام داده که برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آزمایشگاه همکار غذا و دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با همکاری منطقه آزاد و راه‌اندازی آزمایشگاه تجزیه مواد غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برای ارائه خدمات به «مرز رازی» از نمونه‌های آن بوده که کمک شایانی به بازرگانان و تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

وی درادامه گفت: اخذ مجوز مرکز آموزش همکار استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی که به‌وسیله آن دانشگاه در آموزش دوره‌های تخصصی مدیران کنترل کیفی مراکز تولیدی استان مشارکت خواهد داشت و آزمایشگاه بتن واحدهای ارومیه، مهاباد و سلماس در حال شکل‌گیری بوده که از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌هاست.

ولیلو در پایان گفت: کارگاه مرکزی ساخت و تولید قالب‌های صنعتی و قطعات مورد نیاز بخش صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز راه‌اندازی شده است و اکنون در حال فعالیت است.

دیگر خبرها

  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • مروری بر امتیاز مجموع کشتی‌گیران ایران در 7 دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • تبریز-آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه