Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه مسئولیت مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد از سال گذشته به بهزیستی واگذار شده، از افزایش ظرفیت این مرکز تا ۱۵۰ نفر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ اسماعیل قربانی، مسئول کمیته تخصصی درمان و هدایت اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی  امروز سه شنبه در نشست خبری کمیته های تخصصی شورا به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر (5تیر/26 ژوئن)، دو حوزه پیشگیری از آسیب ها و درمان را در مجموعه فعالیت های این کمیته معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه مجموع برنامه های این کمیته در ادارات بهزیستی هشت شهرستان و با همکاری 53 موسسه فعال طرح ریزی و اجرا می شود، افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، آموزش 52 هزار نفر از مردم در محلات آسیب خیز شهری و روستایی استان علاوه بر کارهای فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه و چاپ بروشور  اجرایی شده است.

 

وی از فعالیت 6 مرکز درمان اعتیاد متناسب با نوع مصرف مواد مخدر و همچنین 69 مرکز درمانی سرپایی خبر داد که در حال حاضر 9 هزارو 51 نفر تحت درمان هستند.

 

قربانی به فعالیت مراکز سرپناه شبانه ویژه معتادان بی خانمان که از ساعت 19 الی 7 صبح کار پذیرش افراد را انجام می دهند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 مرکز در سطح استان فعال و به معتادان خدمات ارائه می دهد.

 

وی همچنین به فعالیت مرکز درمانی اجتماع محور موسوم به تی سی ( TC) که در ینگه قلعه مرکز استان دایر شده است، اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 45 نفر در این مرکز پذیرش شدند.
 

مسئول کمیته تخصصی درمان و هدایت اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت 13 مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، از آغاز بکار چهار مرکز دیگر طی روزهای آینده خبر داد و گفت: سال گذشته در این مراکز سه هزارو 41 نفر پذیرش و در مجموع این مراکز به 14 هزار نفر خدمات ارائه کرده اند.
 
 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی، با بیان اینکه مسئولیت مرکز ماده 16 ترک اعتیاد از سال گذشته به بهزیستی واگذار شده و این اداره با توجه به تأکیدات صورت گرفته در واگذاری امور به بخش خصوصی، فعالیت این مرکز به بخش غیردولتی سپرده شده و بهزیستی بحث های نظارتی را انجام می دهد، اظهارداشت: در سال گذشته موفق شدیم ظرفیت این مرکز را از 50 نفر به 100 نفر افزایش دهیم.
 

وی با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر کشور به خراسان شمالی هم قول مساعد برای افزایش ظرفیت این مرکز تا 150 نفر اخذ شد، بیان کرد: سال گذشته در مرکز ماده 16 348 نفر و در مرکز تبصره (2) با نوان مربوط به زنان معتاد متهاجر 452 نفر پذیرش شدند که در مجموعه 431 میلیون و 900 هزار تومان در این بخش هزینه شد.
 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرانی بازار دولت بازدید روحانی از توچال سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مجلس هفته قوه قضائیه تیم ملی فوتبال مرکز ترک اعتیاد بانوان اسماعیل قربانی کمپ ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۷۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی